Belly bandit??

Nygravidogglad

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Er det noen som har kjøpt belly bandit til å bruke etter fødselen? Er det noen her inne som har erfaring med dette fra tidligere?? Jeg har sett at det er en del som anbefaler dette for å stramme opp magen og livmoren etter fødsel, men jeg er usikker på om det er verdt pengene, eller om det bare er tull

Uten å vite så mye om det tenker jeg at det er litt tull, slik som disse muskelbyggende beltene som liksom skal trene magemusklene mens en ligger i sofaen. :P
Men jeg vet som sagt ikke, og gidder ikke bruke penger på det.

Koster over 600 kr og jeg vet ikke helt jeg.. Har lest at renselsesprosessen blir kortere og at livmoren trekker seg raskere sammen. Jeg tror kanskje det kan være ubehagelig å ha på seg sånn rett etter fødsel.. Men jeg aner ikke, spent på å se om noen her har noe erfaring ;)

Når jeg var student så var det en sykepleier der jeg jobbet som hadde en drøss med unger. Hun fortalte at etter fødsel hadde hun knytt et skjær stramt stramt rundt magen for at den skulle trekke seg sammen,og hun mente at det var redningen for magen hennes. Den var så fin som før :-)
Etter mine første så gjorde jeg dette,og har ikke noe heng. Så denne gangen har jeg kjøpt bellybandit og håper at det ikke var en tilfeldighet :p

Kommer ikke til å bruke penger på det!

Sniker fra juli, har en veninne fra Romania og der sier hun at alle bruker det etter fødsel, de har set på sykehuset ... Har hørt de gjør set flere steder i utlandet også faktisk så ligger jo noe i det :)

Ja jeg har kjøpt. Skal ha magen min hele livet og da har jeg iallefall prøvd å gjort en innsats, synes ikke prisen er så altfor ille når man tenker alle "plagene" man kan slippe som feks kortere renselse. Blir litt som å smøre mot strekkmerker, ingen vet om det funker men verdt bryet :-) i tillegg skal belly bandit minne deg på at du ikke lenger spiser for to ;)

Har kjøpt et billig fra eBay, og kommer nok til å bruke det. Jordmødre anbefaler jo å ligge på magen i dagene etter fødselen for å få livmor til å trekke seg sammen. Men ser ikke helt for meg at jeg skal gjøre det, så da får jeg heller bruke belte.

Har kjøpt et billig fra eBay, og kommer nok til å bruke det. Jordmødre anbefaler jo å ligge på magen i dagene etter fødselen for å få livmor til å trekke seg sammen. Men ser ikke helt for meg at jeg skal gjøre det, så da får jeg heller bruke belte.
Hva søker du på for å finne det på ebay? :)

Ville ikke brukt penger på noe som ikke har dokumentert effekt. Kroppen ordner stort sett opp selv etter fødsel.

Vil ikke en hold-in truse eller strømpebukse gjøre samme nytten, bare mye billigere? Eller hvordan fungerer disse beltene? :)

Jeg syns hold in truser er utrolig ubehagelig og får litt vondt i magen av de, så lurere veldig på det samme!

Takk for gode innspill! jeg lurer på om jeg kommer til å kjøpe et bare i tilfelle... Jeg har jo drevet og smurt magen for å unngå strekkmerker, selv om det ikke er bevist at det heller fungerer. Så tror jeg bare kjører på

Back
Topp