Bellahs dagbok....

Er bare innom en liten tur for å ønske alle eb god påskeferie. Selv drar jeg på hytta i dag og blir der resten av ferien[;)] Lykke til, og håper gullegget sitter i påsken[:D]

Tok en g-test i dag, men den ble negativ.[:(] Aner ikke når ikm er, siden jeg ikke testet etter el denne pp. MEN hvis jeg har lik sykluss som sist, er ikm i morgen. Har ingen tegn på at tr er på vei heller. Ingen spotting. håper virkelig ikke tr kommer før torsdag, slik at hele ventetiden går i dass. Skal nemlig inn på sykehuset, og reiner ikke med de utfører innvendig ul om jeg blør... Da må jeg vel vente enda et par mnd. [:@]

Negativ g-test i dag også. Ringrte ned på sykehuset siden jeg nå tror tr kommer i løpet av dagen/morgendagen. Gikk heldigvis helt greit å gjennomføre undersøkelsen uansett om jeg blør. Håper virkelig jeg slipper blødningen da. Blir litt mindre pinlig tror jeg. MEN jeg vil uansett ikke utsette timen, og mannen var like enig.

Typisk min flax, så kom jo selvfølgelig tr i dag mens jeg var på jobb. Gikk allikevell greit på sykehuset. Fikk se eggstokkene mine og livmoren min på ul, var spennende og heldigvis var alt helt bra. Blir sendt videre til kikkehullsoperasjon om 6-8 uker. Blir skummelt med tanke på at da må jeg i narkose. Vurderer om jeg skal begynne å åpne opp litt snakke om dette til den nærmeste familien. Har bare sakt til dem at vi tar det som det kommer, og ikke at vi er akrive prøvere, som sliter og er i kontakt med sykehuset. Får vel kanskje informere litt til sjefen på jobb også siden jeg sikkert blir sykemeldt et par dager etter. Reiner med jeg får full forståelse derfra.
Neste skritt videre er nå blodprøve om noen uker for å bekrefte at jeg har eggløsning.
Herregud.. Jeg hadde aldri trodd men måtte gjennom så mye for å få et barn. [;)]

Nå sitter jeg her med en urolig mage og gruer meg masse til mandag. Fikk telefon fra sykehuset i går om at de hadde en avbestilling til lapraskkopi. Jeg fikk ordnet det med skjefen, så jeg fikk tatt den timen. Alt skjedde plutselig så utrolig fort. Er jo selvfølgelig kjempeglad for dette. MEN gruer meg masse...

Oj, så spennende! Og så GØY at ting går litt fortere frem! Sånne helse-ting har alltid uker og måneders ventetid! Dere har jo ventet lenge nok på å få barn for å si det sånn. Hvor lenge har dere vært prøvere?

Hva er de egentlig "kikker etter" under en sånn operasjon?

De går inn er par plasser i magen og sprøyter inn en blå væske slik at de ser om egglederne er tette eller ikke. Tror også de ser om de finner cyster på eggstokkene. Til sommeren er det 2 år siden jeg tok ut p-stav. Er på tide at det skjer noe snart. Hehe[:D]

Da er endelig lapraskopien vel overtått[:)]. Doper meg ned på en del smertestillende, men håper jeg kan kutte de ut allerede i morgen.[8D] Er egentlig lufta som presser som er det værste. Deilig å være ferdig. De var kjempekoselige nede på sykehuset på Gjøvik. Overlegen/girurgen snakket også litt om veien videre, og sendte allerede avgårde en søknad til Oslo om prøverørsbefruktning... Er så utrolig godt å bli tatt godt hånd om, og trodd i all frustrasjonen. Håper jo at vi klarer det selv i mellomtiden, men skader ikke å sette seg opp på venteliste allerede nå. Er jo ikke annet enn venting i dette systemet allikevell. Er forresten ekstra fruktbar denne pp siden de har blåst igjennom begge egglederne, så det gir jo ekstra håp.
Resultatet av lapraskopien var bra. Ingen endometrisme (eller hva det heter) litt tett på høyre siden, men de spylte igjennom 3 danger så nå er alt åpent å fint. [:D]

Jippi.. Endelig positiv el-test. Håper lapraskopien har gjort susen[;)]

Enda mer positiv el-test i dag. [;)]

Da var nok el-perioden over for denne gang. Så da gjenstår det bare å smøre seg med tolmodighet i 14 dager for å finne ut om det har klaffet denne pp[;)]. Tok blodprøve på mandag for å se etter el, men har enda ikke fått svar på prøven. MEN jeg har nok ikke hatt el før på torsdag/fredag, så er kanskje derfor de ikke har ringt meg. neste uke blir en hektisk uke, men kurs i oslo og planleggingsdag, Så da går tiden nok fort[:D]

Tydelig at lapraskopien for nøyaktig en mnd siden gjorde susen, for i dag tidlig fikk jeg min første positive graviditetstest[:D] er så lykkelig. Fortalte det til sambo med en gave som inneholdt en body med "i love dad". Jeg begynte å grine når han åpnet det. Skal ta en digital test i morgen også for å få det sort på hvit, men den jeg tok i dag, er ikke til å ta feil av[:D] ENDELIG.....[:D]

Gratulerer så mye med velfortjent spire i magen[:)]

Tusen takk Skattimagensnart[:D]

HR nesten ikke sovet i natt. Tok en digital tesi i dag for å være 100% sikker, og den viste GRAVID. Dette er et ordentilig kjærlighetsbarn, for er mest sansynlig unnfanget på våres 3års forlovelsesdag
Kan nesten ikke vente med å fortelle venner og familie. MEN får vel vente litt til[:D]

Så koselig

Nå må du nyte svangerskapet og den voksende magen[:)]

Back
Topp