Belegg på tunga...

elipeli

Forelsket i forumet
Vet ikke om det har noen sammenheng med graviditeten, men har fått så innmari belegg bakerst på tunga. Føler jeg går rundt med stålånde hele dagen, og får ikke akkurat pussa noe bak der. Noen som har det samme, eller har noen tips til hvordan bli kvitt det?

Vet ikke om det har noen sammenheng med graviditeten, men har fått så innmari belegg bakerst på tunga. Føler jeg går rundt med stålånde hele dagen, og får ikke akkurat pussa noe bak der. Noen som har det samme, eller har noen tips til hvordan bli kvitt det?

Er det tjukt og hvitt eller ligner det mer på "dagenderpå" eller etter sjokolade belegg?

Tror ikke det er sopp hvis du tenker på det. Mer sånn dagenderpå gulhvitt :-S

I svangerskapet endrer floraen i munnen seg noe og kan nok gjøre at man lettere får belegg, alternativt (men som du ikke tror) er det jo mulig å få soppbelegg. Kanskje du kan prøve munnskyllevann? Alternativt er å bemerke seg om det blir værre etter visse typer mat som du eventuelt kan kutte ned på? Hvis det blir for gale kan jo du oppsøke tannlege eller legen for råd.

Bruker munnskyllevann hver dag :-) er sykepleier så har sett mye soppbelegg innimellom, derfor jeg mener det ikke er det :-)

Bruker munnskyllevann hver dag :) er sykepleier så har sett mye soppbelegg innimellom, derfor jeg mener det ikke er det :)

Hehe, forstå meg rett, det var ikke ment som at du tar feil/ ikke har god peiling. Prøvde bare å få frem at så lenge du kun skrev ordet belegg var det flere muligheter :) Sjøl bare skrubber eg hele tungen med tannbørsten, uten at det gjør meg noe. Håper du finner en løsning. :)

Hvis jeg prøver på det så brekker jeg meg veldig :-( så det funker dårlig ;-) Kanskje høre på apoteket i morra om de har noe tips.

Back
Topp