Belønning??

friele

Elsker forumet
Heisann..Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet ett innlegg her...Gratulerer så masse til dere som er gravide og har fått barn [;)]

Enya ble bleietørr på dagtid da hun var 2,5 år.Var flink på natta og,men det varte ikke,så vi måtte begynne med bleie på natta igjenn.
Men nå har det sklidd helt ut.Hun har mange uhell i løpet av dagen.Av og til rekker hun det ikke,noen ganger gidder hun ikke for hun leker og noen ganger gjør hun det med vilje.
I barnehagen har hun og uhell.
Vi begynte for en stund siden med at hun måtte ha på bleie hvis hun hadde mer enn 2 uhell.Så da passet hun på at det ikke ble mer.Men nå bryr hun seg ikke lengre.

Jeg har lurt på å begynne med belønning.Noen som har prøvd det?? Tenkte å bruke stjerneklistremerker,og når hun har fått så og så mange så får hun en premie..

Noen som har lyst å dele erfaringer med dette???

Vi hadde klistremerke system den gangen Celine sluttet med dagbleie (2år)

Da fikk hun ett klistremerke for hver gang hun tisset på do, og etter ett visst antall fikk hun en liten premie.
Men det tok jo noen mnd før hun var helt tørr....

I ditt tilfelle hvor hun har vært helt tørr før, kanskje det går an med klistremerke hvis hun har holdt seg tørr hele dagen? Også premiere på dag 3, 6, 9 eller noe sånt?? Mener å ha lest at det ikke må gå så lang tid før premie pga motivasjon?!?

Kjedelig med sånne tilbakefall da. Er ikke noe som kan ha skjedd siden hun har begynt?
Celine hadde en liten periode hvor hun plutselig tisset på seg hele tiden. Hylte så fort jeg tok henne på do. Tisset ingenting der, men så fort trusa kom på tisset hun i den. Etter ca 1,5 uke fikk jeg tak i en test for å sjekke UVI og da viste den at hun hadde det....!

Takk for svar [:D]

Ja det var noe slikt jeg tenkte.Og at det ikke må gå for lang tid med premiene pga motivasjonen ..
Jeg har grublet å gått igjennom alt jeg kan tenke meg,men kan ikke komme på noe som har skjedd.AAlt begynte vel da Ida ble født,så da tenkte jeg at det va sjalusien.At hun ville ha oppmerksomhet.Derfor gjorde jeg ingen sak av det.Og vi har snakket med henne mye.Passer på at hun ikke skal føle ille for dette.Så går det bra en stund,men varer ikke.

Jeg var slik selv da jeg var liten ser du.begynte i den alderen.Og jeg fortsatte til jeg var stor.Jeg var en senge væter.Og klarte ikke holde på vannet på dagtid heller.Min mamma fant aldri ut hvorfor.Jeg ble mye mobbet,så jeg tror det stammer derfa.Men jeg har snakket med barnehage osv om alt,og ingenting slik skjer der.Jeg er så redd at hun skal bli som meg med dette,for det var ikke noe greit å ha det slik.Men jeg vet jo at sengevæting gåt i arv og da.

Jeg lurte på å ta kontakt med helsestasjonen,kanskje de vet råd..Men jeg vil ikke lage slik oppstyr for Enya om dette,jeg tror ikke det er bra for henne..

Hun går jo mye på do å tisser og da,så det er ikke hver gang,men flere uhell i løpet av dagen enn normalt tror jeg...

vic sluttet med bleie 2 år gammel. hadde ikke vært noe særlig på potte før det,var ikke spennende. vi ga gullpenge sjokolader da... mulig ikke det beste??[8D] men det funka=)
etter vært så gikk hun greit på do og belønningen forsvant i det stille

Back
Topp