Bekymringstråden

Mikri

Forelsket i forumet
Marsfiolene 2026 ♡
☀️Påskeliljene 2026☀️
Føler vi også trenger en bekymringstråd for å kunne dele bekymringer og støtte hverandre i alt som skjer med og i oss om dagen❤️

Jeg kjenner at alt går så opp og ned om dagen. 4+5 nå, og symptomene kommer og går. En dag kan jeg kjenne på en hel del småsymptomer og føle at ting virkelig går veien. Den neste dagen forsvinner alt og jeg kjenner ingen verdens ting. Selv om jeg vet at dette er helt normalt kjenner jeg at frykten for MA er sterk hver gang alt av symptomer bare opphører.. Er det flere som har det sånn eller kjenner på andre ting?

Føler vi også trenger en bekymringstråd for å kunne dele bekymringer og støtte hverandre i alt som skjer med og i oss om dagen❤️

Jeg kjenner at alt går så opp og ned om dagen. 4+5 nå, og symptomene kommer og går. En dag kan jeg kjenne på en hel del småsymptomer og føle at ting virkelig går veien. Den neste dagen forsvinner alt og jeg kjenner ingen verdens ting. Selv om jeg vet at dette er helt normalt kjenner jeg at frykten for MA er sterk hver gang alt av symptomer bare opphører.. Er det flere som har det sånn eller kjenner på andre ting?
Jeg skjønner akkurat hva du mener! Hadde så svake tester tidligere i uken at jeg ble helt sikker på at dette ikke gikk veien, men i dag var den veldig mye sterkere. Har hatt en del symptomer de siste to ukene så var ikke overrasket når testen var positiv. Men vi har prøvd å bli gravide i 8 mnd uten hell så nå er jeg livredd for at det skal gå galt. Men prøver å tenke at jeg ikke kan gjøre noe mer enn jeg allerede gjør og krysser fingrene

Jeg også er livredd:( Hadde en MA i uke 15 februar 23. Ble gravid igjen å hadde blødninger fra uke 6-12, heldigvis gikk det bra og snuppa mi ble født februar 24. Nå er jeg gravid igjen å kjenner jeg er bekymret. Ifølge flo er jeg bare 3+5. fikk 1-2 på clearblue digital i går, så kan jo være et godt tegn

Føler så med dere som er bekymret :Heartred klarer ikke selv å forstå at jeg er gravid enda, og har absolutt ingen symptomer, så føler det hele bare er en dårlig spøk.. Vi brukte så lang tid på å få førstemann til å sitte (flere SA), så at det skal gå på første forsøk denne gangen virker for godt til å være sant

Absolutt ikke tatt det innover meg jeg heller, tror nok ikke på det før jeg eventuelt ser et bankende hjerte. Må booke privat tidlig ultralyd i uke 8 (7 + et eller annet), det hadde jeg sist også og det var så betryggende. Lenge å vente til den offentlige mellom 11+0 og 14+0 synes jeg…

Absolutt ikke tatt det innover meg jeg heller, tror nok ikke på det før jeg eventuelt ser et bankende hjerte. Må booke privat tidlig ultralyd i uke 8 (7 + et eller annet), det hadde jeg sist også og det var så betryggende. Lenge å vente til den offentlige mellom 11+0 og 14+0 synes jeg…
Så enig med deg, er veldig lenge å gå rundt å være usikker! :eek:

• Omsorg
Reactions: E96
Redd det går galt denne gangen også. Hadde SA i påsken i år.
Ingenting som tilsier at det skal gå dårlig nå.
Kvalme har vært et sikkert tegn for meg tidligere, men så langt ingen kvalme her. Men ser samtidig at kvalmen ikke kom før uke 7-8 tidligere. Er i uke 6 nå. Skikkelig tankekjør.

Redd det går galt denne gangen også. Hadde SA i påsken i år.
Ingenting som tilsier at det skal gå dårlig nå.
Kvalme har vært et sikkert tegn for meg tidligere, men så langt ingen kvalme her. Men ser samtidig at kvalmen ikke kom før uke 7-8 tidligere. Er i uke 6 nå. Skikkelig tankekjør.
Det hjelper ganske mye for meg å høre på babyverden podden faktisk med episodene som handler om tidlig graviditet. Selv om man vet at det er veldig individuelt med symptomer etc. så er det veldig deilig å "få det på øret" at alt man føler, eller ikke føler, faktisk er helt normalt :Heartpink

Jeg tok en clearblue digital jeg håpte skulle vise 3+ idag. Det gjorde den ikke.. 19 dpo. Det var faktisk litt dritt. Med SA i påsken sluttet jeg å teste da jeg fikk 2-3 fordi jeg trodde det gikk «riktig» vei. Nå vet jeg ikke om jeg klarer å slå meg til ro uten å få 3+. Selv om det visstnok er like individuelt som alt annet når det kommer.. bah

Hei gjengen!! Er det normalt at testene er sterkere om kvelden en om morningen? Det har vært sånn siden jeg testet positivt på lørdag.. Blir litt bekymret. Er på syklusdag 28 idag, vet ikke når jeg hadde eggløsning

Vedlegg

• IMG_9976.jpeg
    IMG_9976.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 47
Hei gjengen!! Er det normalt at testene er sterkere om kvelden en om morningen? Det har vært sånn siden jeg testet positivt på lørdag.. Blir litt bekymret. Er på syklusdag 28 idag, vet ikke når jeg hadde eggløsning
Det er hvertfall normalt at testene blir svakere dersom urinen er utvannet (lysere fordi du har drukket mer i forkant) enn hvis den er konsentrert (du har drukket lite i forkant).

For de fleste innebærer dette at morgenurinen gir sterkere utslag, men det handler i bunn og grunn om hvor konsentrert urinen (og dermed også nivåene av hCG) er. Det er helt normalt at verdiene svinger litt med bakgrunn i dette.

Hun under her har nok rett! Og det er jo ikke tvil om at det er positive tester! :gen014 Jeg vet heller ikke når jeg hadde eggløsning, testet første gang på syklusdag 28 og den var kjempesvak. Men mine sykluser har variert litt i lengde så krysser fingrene for at jeg egentlig er kortere i svangerskapet enn jeg tror, eller at alt er bra uansett hvor sterk/svak den streken er. Jeg fikk stigende strek noen dager etter første test, og så plutselig en kjempesvak en igjen før den ble mye sterkere igjen dagen etter. Nå har jeg bare konkludert med at jeg er gravid og at de testene bare gjør meg koko så prøver å være «zen» :angelic:

Jeg har erfart det! At streken er svak på morgenurin, men mye sterkere på 2. urin.

Jeg er også litt bekymret for styrken på streken, hadde trodd den skulle være litt sterkere nå (er 13 dpo). Men samtidig har jeg begynt å bli kvalm og svimmel på morgenene, og det er for meg egentlig et «godt» tegn på at ting er som det skal, så jeg vet liksom ikke… Skal teste med clearblue digital for å se om jeg får 2-3 og etterhvert 3+, for det gjør også at jeg får litt mer ro. Men litt tidlig å teste etter det enda, får sikkert bare 1-2 enda.

Jeg gjennomførte jo assistert befruktning (inseminering), og hadde testdag i dag (14 dager etter inseminering). Jeg fikk positiv test i går med clearblue ultra tidlig digital test, men i morges fikk jeg negativ på testen fra klinikken og en annen, men positiv på samme type test som i går. Er litt bekymret for at det er den positive testen som er feil..... må jo bare fortsette å teste, da... klinikken ba meg teste igjen om noen dager..

Vedlegg

• 20250729_040057.jpg
    20250729_040057.jpg
    2,1 MB · Visninger: 57
Jeg har erfart det! At streken er svak på morgenurin, men mye sterkere på 2. urin.

Jeg er også litt bekymret for styrken på streken, hadde trodd den skulle være litt sterkere nå (er 13 dpo). Men samtidig har jeg begynt å bli kvalm og svimmel på morgenene, og det er for meg egentlig et «godt» tegn på at ting er som det skal, så jeg vet liksom ikke… Skal teste med clearblue digital for å se om jeg får 2-3 og etterhvert 3+, for det gjør også at jeg får litt mer ro. Men litt tidlig å teste etter det enda, får sikkert bare 1-2 enda.
Ja sant! Jeg fikk 1-2 på clearblue i dag også, og fikk første positiv test på lørdag. Skuffet ja, men jeg er jo sannsynligvis bare 13 dpo idag så jeg burde finne min indre zen å slutte å teste 10 ganger for dagen når jeg vet at hcg dobbler seg ila 48 timer haha. Streken er like sterk som i går. Blir helt testgal av dette her

• Haha
Jeg gjennomførte jo assistert befruktning (inseminering), og hadde testdag i dag (14 dager etter inseminering). Jeg fikk positiv test i går med clearblue ultra tidlig digital test, men i morges fikk jeg negativ på testen fra klinikken og en annen, men positiv på samme type test som i går. Er litt bekymret for at det er den positive testen som er feil..... må jo bare fortsette å teste, da... klinikken ba meg teste igjen om noen dager..
Så nervepirrende med disse testene! Men er det ikke mer vanlig at clearblue ultratidlig viser falsk negativ i stedet for falsk positiv? Jeg krysser fingrene for deg! :gen014

Ja sant! Jeg fikk 1-2 på clearblue i dag også, og fikk første positiv test på lørdag. Skuffet ja, men jeg er jo sannsynligvis bare 13 dpo idag så jeg burde finne min indre zen å slutte å teste 10 ganger for dagen når jeg vet at hcg dobbler seg ila 48 timer haha. Streken er like sterk som i går. Blir helt testgal av dette her
Haha, kjenner meg så igjen! Men nå har jeg klart å la være å teste siden LØRDAG :happy093
Holdte på å ryke på en smell i dag men tisser jo hele tiden så vanskelig å samle opp noe «godt hcg tiss» :facepalm:

• Haha
Back
Topp