Bekymringstråden

Blødningen har tatt seg skikkelig opp, fortsatt brunt.. Minner veldig om starten på sist jeg mistet, så gruer meg til natten hvis alt plutselig kommer ut slik det gjorde den gangen.. Og nå er jeg jo 10+4 så regner med det er større/mer som evt skal ut.. Har veldig dårlig magefølelse. Får se hva natten bringer, også ringer jeg sykehuset imorgen tidlig og håper de får meg inn før helgen!
Håper for deg :Heartpink Hvordan har natten vært?

Ah, så bra at hun ga dere litt ekstra «service» da ja! Veldig hyggelig med sånne fine bilder:Heartpink når har dere TOUL og NIPT?
17.sept - så nesten 3 uker. Men nå tror jeg at jeg skal klare å holde meg frem til da. Håper jeg.

Var på ultralyd i dag og da fikk jeg info jeg ikke visste om fra før; hvis morkaken ligger foran (og evt lavt ned mot fødekanalen), så vil man kanskje blø litt lett når man tørker seg. Det kommer av at livmoren vokser og morkaken flytter seg mer og mer oppover sammen med livmoren. Aner ikke om det er tilfellet med deg, men var beroligende å høre at det i såfall er helt normalt.
Tenkte det er verdt å nevne :Heartred
Det er helt riktig. Sist hadde jeg forliggende morkake (den flyttet seg før fødsel), men da var jordmor veldig tydelig på at det betyr at jeg kan blø litt til og fra. Jeg hadde bare en liten blødning (rosa) det svangerskapet.

Åhh ny blødning idag.. Ikke friskt blod men mørkt brunt i undertøyet og ved tørk. Giddeeeer ikke :whacky011 Har allerede vært til to ekstra UL etter blødning, først sånn som nå og så pga masse rødt blod. Fikk beskjed av gyn på sykehuset om å ringe og komme tilbake ved ny blødning, men får jo ikke ringt før imorgen tidlig når det åpner, og tviler på at det er ledig time samme dag. Og det er helgestengt.. Søndag reiser jeg til bergen på skolesamling og blir til onsdag også. Herrefreed for et jævla stress.
Jeg har hatt rosa, brunt og litt friskt blod av og på i over en måned. Nå ser det ut til å ha gitt seg (bank i bordet). Men fra uke 8-13 var det sånn.

Ser etter OTUL idag at jordmor har skrevet i journalen min at jeg har et høyrisikosvangerskap pga vekt. Blir jo litt bekymret også håper jeg at jordmor forstår enda bedre hvorfor jeg burde få svangerskapspenger.

Bekymret for at jeg ikke får tidlig ultralyd! Jeg vet ikke om jeg har skrevet det her, men fastlegen hadde ikke ledig time før 9.9, som da altså blir første kontroll. Jeg er da 12+6. Jeg vurderer å sende melding på Helsenorge og spørre om hun kan sende henvisning til tidlig ultralyd nå, men kanskje det blir litt teit? :bag:

Bekymret for at jeg ikke får tidlig ultralyd! Jeg vet ikke om jeg har skrevet det her, men fastlegen hadde ikke ledig time før 9.9, som da altså blir første kontroll. Jeg er da 12+6. Jeg vurderer å sende melding på Helsenorge og spørre om hun kan sende henvisning til tidlig ultralyd nå, men kanskje det blir litt teit? :bag:
Jeg hadde etterspurt henvisning for tidlig ultralyd må vel gjennomføres mellom uke 11/12-14 for å få sett nakkefolk osv ordentlig?

Jeg hadde etterspurt henvisning for tidlig ultralyd må vel gjennomføres mellom uke 11/12-14 for å få sett nakkefolk osv ordentlig?
Usikker, da offentlig tidlig ultralyd er noe de akkurat har startet med. Men sikkert noe i det du sier ja :) Kanskje jeg bare skal spørre? Det verste jeg kan få som svar tilbake er jo bare et nei og at det må vente til kontrollen

Usikker, da offentlig tidlig ultralyd er noe de akkurat har startet med. Men sikkert noe i det du sier ja :) Kanskje jeg bare skal spørre? Det verste jeg kan få som svar tilbake er jo bare et nei og at det må vente til kontrollen
Jeg ble henvist etter første jordmortime i uke 8, så legen burde jo henvise deg selvom du ikke fikk time tidlig? Men ja, det verste er jo at du får nei. Jeg ville spurt hvertfall

Jeg ble henvist etter første jordmortime i uke 8, så legen burde jo henvise deg selvom du ikke fikk time tidlig? Men ja, det verste er jo at du får nei. Jeg ville spurt hvertfall
Ja, det som er mest vanlig. Vet ikke om det er noe spesielt hun må sende inn. Men jeg skal spørre :p

Nei, det er ikke teit. Du kan også ringe helsestasjonen og forklare situasjonen, for jordmor kan også henvise..!

Ser etter OTUL idag at jordmor har skrevet i journalen min at jeg har et høyrisikosvangerskap pga vekt. Blir jo litt bekymret også håper jeg at jordmor forstår enda bedre hvorfor jeg burde få svangerskapspenger.
Jm har skrevet risiko på meg og, siden det er graviditet nr5. Ikke i journalen, da, men på tilretteleggingsskjema til Nav. De er visst nok vanskelige for tiden, så her var det bare å nevne alle faktorer som kunne være relevante. :bag:

Men kan du ikke få time hos jm? Der fikk jeg time samme uke. Hun sender også henvisning til toul

Nei, det er ikke teit. Du kan også ringe helsestasjonen og forklare situasjonen, for jordmor kan også henvise..!
Det visste jeg faktisk ikke, da ringer jeg på mandag, men sender også en melding på HN :D

Jeg fikk henvisning av min fastlege til TOUL før jeg rakk å dra innom henne da hun gikk ut i ferie. Det var ingen problem, snakket kun sammen på telefonen i et par minutter for å bekrefte hvor langt på vei jeg var. Henvisningen ble sendt samme dag, å fikk bekreftet time til UL allerede etter et par timer.

Back
Topp