Bekymringstråden

Er så redd for spontanabort.. vært ekstremt rolig frem til nå men i en episode i podcast fra babyverden sier jordmor at de aller fleste abortene skjer i uke 8. Uke 5+6 i dag, og skal ha ultralyd da jeg er 7+6… Hvis alt er bra da med hjerteslag og hele pakka, så kan vel ikke sjansen være så stor eller:arghh:
Ingen smerter eller blødning hittil, fin stigning på tester og sinnsykt ømme pupper. Hatt en SA og to friske svangerskap før, er 26 år

Er så redd for spontanabort.. vært ekstremt rolig frem til nå men i en episode i podcast fra babyverden sier jordmor at de aller fleste abortene skjer i uke 8. Uke 5+6 i dag, og skal ha ultralyd da jeg er 7+6… Hvis alt er bra da med hjerteslag og hele pakka, så kan vel ikke sjansen være så stor eller:arghh:
Ingen smerter eller blødning hittil, fin stigning på tester og sinnsykt ømme pupper. Hatt en SA og to friske svangerskap før, er 26 år
Hvis alt er bra 7+6 så er det et veldig godt tegn! Husk de fleste tar ikke UL før de er 12+0 uker, og for oss som tar UL tidlig så er det jo lettere å se om noe ikke skulle være som normalt :Heartred

Det murrer og gjør litt småvondt i venstre side. Håper jeg kan komme meg helt hjem før jeg evnt må oppsøke akutt :bag: humøret er rimelig ødelagt ❤️
Det skjønner jeg! Dette hørtes ikke noe særlig godt ut. Håper de har gitt deg noen svar iallfall :Heartred

Hcg ligger på 6560 nå, mot 829 1.juli.. men hcg er ikke nok til å utelukke exu :smiley-angry017 og ganske sikker på at en "vanlig" exu må kjennes slik ut som jeg har det nå.
Å, får veldig lyst til å gi deg en klem :Heartred Hva sier legene da? Hva skal de gjøre videre for å avklare?

Å, får veldig lyst til å gi deg en klem :Heartred Hva sier legene da? Hva skal de gjøre videre for å avklare?
De svenske legene ville egentlig ha meg til å være i Sverige et par dager for å følge opp med blodprøver, men jeg vil jo hjem ❤️ så får tatt ny blodprøve på onsdag. Og så er det ul på fredag. Det er det jeg foreløpig vet.

De svenske legene ville egentlig ha meg til å være i Sverige et par dager for å følge opp med blodprøver, men jeg vil jo hjem ❤️ så får tatt ny blodprøve på onsdag. Og så er det ul på fredag. Det er det jeg foreløpig vet.
Det skjønner jeg godt! :Heartred Jeg hadde også hatt lyst til å dra hjem hvis jeg var i samme situasjon:Heartred

Du har nok hørt feil, de fleste spontanaborter skjer FØR uke 8. Om du kommer deg til uke 8 og har en normal ultralyd er det veldig liten sjangse for å miste, kun 3% sa jordmor til meg.

Her kan du se at sannsynligheten for SA blir mindre for hver dag som går :Heartred Gode tegn med stigning, symptomer og null blødning. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn for deg :)

Jeg føler meg bekymret idag!! Har mye murringer nederst i magen og en del ubehag i korsryggen. Ellers har jeg hodepine og litt uvel. Er bare så redd de murringene og ubehaget i korsryggen er noe negativt
Akkurat det samme her bortsett fra hodepinen og så er murringene svake og kortvarige men kommet hyppigere i helga. Har så lyst å be om en ny hcg før ferie men tør ikke ringe å spørre om en til.. krysser fingrene for oss :Heartred sikkert helt uskyldig

Akkurat det samme her bortsett fra hodepinen og så er murringene svake og kortvarige men kommet hyppigere i helga. Har så lyst å be om en ny hcg før ferie men tør ikke ringe å spørre om en til.. krysser fingrene for oss :Heartred sikkert helt uskyldig
Håper det! Jeg har kun tatt to hcg stigninger, men testene øker. Jeg er rett og slett livredd for å miste

Håper det! Jeg har kun tatt to hcg stigninger, men testene øker. Jeg er rett og slett livredd for å miste
Samme her:confused:
Jeg har også tatt 2 hcg-prøver, en 7/8 dpo og en 21/22 dpo. Testene får jeg ikke brukt lenger da de har nådd max.. Teststrek var sterkere enn kontroll forrige uke og jeg synes testen var noe svakere istad( muligens hook effect) da den ble sterkere ved fortynning. Hvis du ser at testene stiger videre utover uka så er jo det beroligende :Heartred

Samme her:confused:
Jeg har også tatt 2 hcg-prøver, en 7/8 dpo og en 21/22 dpo. Testene får jeg ikke brukt lenger da de har nådd max.. Teststrek var sterkere enn kontroll forrige uke og jeg synes testen var noe svakere istad( muligens hook effect) da den ble sterkere ved fortynning. Hvis du ser at testene stiger videre utover uka så er jo det beroligende :Heartred
Teststreken min blir ikke sterkere, så det stresser meg litt. Men har hørt at ikke alle får det

Back
Topp