Bekymringstråden

Har i hele dag vært bekymret for MA. Da jeg føler jeg ikke har noen symptomer. I forrige graviditet hadde jeg ALLE symptomer. Gjorde litt research i mitt favør forr en gangs skyld å fant ut at det er ganske vanlig å ikke ha symptomer så tidlig på veg som jeg er.

uff kjenner jeg gruer meg til UL i mårra. Redd for at det samme skal skje som sist jeg var hos fastlegen og sjekket at det er dødt. Symptomene er nesten helt borte og jeg har heller kjent på menslignende ubehag i magen. Beste med morgendagen blir i hvert fall å vite ståa :wtf:

uff kjenner jeg gruer meg til UL i mårra. Redd for at det samme skal skje som sist jeg var hos fastlegen og sjekket at det er dødt. Symptomene er nesten helt borte og jeg har heller kjent på menslignende ubehag i magen. Beste med morgendagen blir i hvert fall å vite ståa :wtf:
Krysser fingrene for deg ❤️

Krysser fingrene for deg

Hvordan gikk det? :love017

Går å bekymrer meg for at symptomene er mer av og på denne gangen kontra sist svangerskap.. vet at alle svangerskap er ulike og har ingen annen grunn til å tro det går galt men..

Flere som opplever kynnere i 1.trimester? Jeg er 8+1 og har ett barn fra før.
Har en lagerjobb der jeg står hele dagen, og jeg får kraftige og ubehagelige kynnere etter bare 1t stående.. Etter et par timer kjennes det som én kraftig, konstant sammentrekning som bare holder og holder. Det er veldig ubehagelig og jeg blir skikkelig uvel av det.. Roer seg ikke før 2-3t etter jeg kommer hjem. Blir bekymret for om kroppen ikke liker belastningen. Hadde en SA i januar som kanskje gjør at jeg er ekstra engstelig nå :confused:

Last edited:
Flere som opplever kynnere i 1.trimester? Jeg er 8+1 og har ett barn fra før.
Har en lagerjobb der jeg står hele dagen, og jeg får kraftige og ubehagelige kynnere etter bare 1t stående.. Etter et par timer kjennes det som én kraftig, konstant sammentrekning som bare holder og holder. Det er veldig ubehagelig og jeg blir skikkelig uvel av det.. Roer seg ikke før 2-3t etter jeg kommer hjem. Blir bekymret for om kroppen ikke liker belastningen. Hadde en SA i januar som kanskje gjør at jeg er ekstra engstelig nå :confused:
Jeg har ikke opplevd kynnere så tidlig hverken i dette eller tidligere svangerskap. Har ikke en så fysisk belastende jobb, men kanskje du kan snakke med jordmor/fastlege? Høres ut som kroppen kan trenge en pause?

Åh jeg er i uke 7 i morgen, og går inn i uken hvor jeg mistet sist. Kjenner jeg sliter skikkelig med psyken denne uken, er så redd symptomene mine skal forsvinne og at det dør igjen. Tenkte meg på ultralyd neste torsdag, i uke 8. Aner ikke om det hadde hjulpet å ta en nå, mistenker at jeg bare bør stå i det og ta dag for dag.. Er så redd for MA :sad010

Jeg har ikke opplevd kynnere så tidlig hverken i dette eller tidligere svangerskap. Har ikke en så fysisk belastende jobb, men kanskje du kan snakke med jordmor/fastlege? Høres ut som kroppen kan trenge en pause?
Jeg synes også det var i tidligste laget.. :think005Får prøve å kontakte jordmor i morgen. Det er forhåpentligvis en naturlig forklaring, men man vil jo ikke risikere noe heller.

Du, dette går helt fint! Legen har nok kontroll, og vet rammene hn kan operere innenfor. Mange anbefaler å holde seg unna forum, nettopp fordi det er så fort gjort å bli tatt av sånn hysteri.:Heartred

Gikk det fint på ultralyd, da?:happy:
Takk for trygging, mannen sa akkurat det samme :Heartred Fikk bekreftet hjerteslag idag også så det gikk nok helt fint! ChatGPT og gynekologen sa også det skal være trygt, men de fraråder hjemmebruk (folk bruker gjerne doppler flere timer om dagen hjemme). Men fort å få litt hetta.. Og beklager sent svar, har vært helt logget av verden pga. altoppslukende kvalme. Heldigvis fått skikkelig kvalmestillende nå. Ultralyd gikk fint, skal legge ut bildene nå :signs001

Kjenner meg bekymret. Er i dag 5+5, føler meg gravid på alle måter, veldig likt sist jeg var gravid. Bruker Cyclogest, er satt inn en blasto dag 5 fryseforsøk. Det ble målt hcg mandag 5+3 som viser seg å være veldig lavt (265). Skal ta ny på fredag. Ingen blødninger. Er det noen sjanse for at dette skal gå veien?

Dere som kaster opp helt plutselig, rekker dere doen??

Jeg kjenner at jeg brått kan bli slått med kvalme, også raper jeg plutselig, er redd for å spy uten forvarsel :inpain:

Kjenner meg bekymret. Er i dag 5+5, føler meg gravid på alle måter, veldig likt sist jeg var gravid. Bruker Cyclogest, er satt inn en blasto dag 5 fryseforsøk. Det ble målt hcg mandag 5+3 som viser seg å være veldig lavt (265). Skal ta ny på fredag. Ingen blødninger. Er det noen sjanse for at dette skal gå veien?
Hva sa klinikken på hcg? Det er jo mulig litt lavt, men ser mange skriver at hcg kan stige litt senere ved fryseforsøk? Jeg hadde også fryseforsøk 5-dagers, min hcg var rundt 300 på testdato. Men ser flere har hatt mye lavere enn det og det har gått bra. Får du svar på hcg som du skal ta i dag med en gang eller? Må vel ikke vente til mandag håper jeg :oops:

Hva sa klinikken på hcg? Det er jo mulig litt lavt, men ser mange skriver at hcg kan stige litt senere ved fryseforsøk? Jeg hadde også fryseforsøk 5-dagers, min hcg var rundt 300 på testdato. Men ser flere har hatt mye lavere enn det og det har gått bra. Får du svar på hcg som du skal ta i dag med en gang eller? Må vel ikke vente til mandag håper jeg :oops:
De var veldig ordknappe og sa at det måtte ny hcg måling til. Tok ny prøve i dag, får sannsynligvis ikke svar før på tirsdag. Føler meg fortsatt gravid og ingen blødning, så håper jo litt at dette skal gå.

De var veldig ordknappe og sa at det måtte ny hcg måling til. Tok ny prøve i dag, får sannsynligvis ikke svar før på tirsdag. Føler meg fortsatt gravid og ingen blødning, så håper jo litt at dette skal gå.
Høres veldig bra ut, så lenge det ikke er blødning så er det håp :D :love7

Jeg hadde 72 i hcg på testdato, og er fortsatt gravid i uke 9+2 i dag. Hcg steg sakte for meg, som jeg har hørt kan være vanlig ved IVF. Vært til 2 ultralyder og alt ser fint ut, hjertet slår og baby er normal i størrelse for alder :Heartpink

Leste om en i forumet som hadde 16 i hcg på testdato, og hun fikk et friskt barn.

Håper det ordner seg for deg :Heartpink

Jeg hadde 72 i hcg på testdato, og er fortsatt gravid i uke 9+2 i dag. Hcg steg sakte for meg, som jeg har hørt kan være vanlig ved IVF. Vært til 2 ultralyder og alt ser fint ut, hjertet slår og baby er normal i størrelse for alder :Heartpink

Leste om en i forumet som hadde 16 i hcg på testdato, og hun fikk et friskt barn.

Håper det ordner seg for deg :Heartpink
Jeg har hatt lavere enn det, halvparten, da jeg fikk positiv test med andremann. Gikk fint.

Back
Topp