Bekymringstråd

Elizi

Betatt av forumet
Sommerfuglene
Februarbarna 2023
Ser det er mange som poster om ulike bekymringer rundt SA/MA i «Våre tester» tråden. Vet det kan dukke opp masse ulike bekymringer i løpet av svangerskapet, så tenkte det kunne være greit med en egen tråd :)

Selv er jeg en av de «heldige» som sist svangerskap ikke kjente på noe særlig av symptomer i første trimester. Vet kvalmen kan være grusom, men blir litt bekymret av å ikke ha andre tegn på graviditet enn uteblitt mens og to streker på testen :Heartred

Huff ja jeg er bekymret for hvordan dette skal gå mtp formen. Jeg har 2 tøffe fullgåtte svangerskap bak meg i tillegg til denne MAen i april. Føler jeg liksom nettopp har blitt ferdig med første trimester også skal jeg potensiellt gå gjennom det igjen :dead: Kroppen min hater å være gravid og jeg bare fungerer ikke som menneske. Gi meg alt av komplikasjoner takk. Hyperemesis, tidlig bekkenløsning, truende svangerskapsforgiftning, halsbrann, vann i kroppen, forstoppelse og diaré om hverandre, mataversjoner, you name it! Er absolutt verdt det til slutt ellers hadde jeg aldri frivillig blitt gravid igjen :Heartred Men, ja, bekymringen er jo der da de 2 barna jeg har fra før endelig har fått mammaen sin tilbake etter jeg mista. Er så vondt å ikke kunne være skikkelig mamma for de.

Huff ja jeg er bekymret for hvordan dette skal gå mtp formen. Jeg har 2 tøffe fullgåtte svangerskap bak meg i tillegg til denne MAen i april. Føler jeg liksom nettopp har blitt ferdig med første trimester også skal jeg potensiellt gå gjennom det igjen :dead: Kroppen min hater å være gravid og jeg bare fungerer ikke som menneske. Gi meg alt av komplikasjoner takk. Hyperemesis, tidlig bekkenløsning, truende svangerskapsforgiftning, halsbrann, vann i kroppen, forstoppelse og diaré om hverandre, mataversjoner, you name it! Er absolutt verdt det til slutt ellers hadde jeg aldri frivillig blitt gravid igjen :Heartred Men, ja, bekymringen er jo der da de 2 barna jeg har fra før endelig har fått mammaen sin tilbake etter jeg mista. Er så vondt å ikke kunne være skikkelig mamma for de.
Huff må være så vondt å føle at du ikke strekker helt til :Heartred håper det går bra for deg denne gangen!

Etter halvannet år med prøving, ble jeg gravid rett før vi skulle starte opp med ivf (fikk positiv test dagen før vi skulle på oppstartstime, så det ble heller en UL der alt så bra ut ift. uke 4+4). Har i utgangspunktet fått beskjed om at vi kom til å oppleve at det ble vanskelig for oss å få det til. Nå er jeg så lykkelig og så redd at jeg ikke klarer å slappe av. Hvordan holde roen fram til kontroll i uke 8? Vet jeg bare må stole på kroppen, men det er så etterlengtet og jeg vil bare at det skal gå! Aldri vært gravid før (32)

Kjenner jeg er så bekymret for utviklingen på testene mine..hjelper ikke på at jeg ikke vet når eggløsningen har vært. Føler min strek er på en styrke rundt 11 dpo med sønnen min, men det må bety at svømmerne til mannen har ventet i 8 dager på egget og det syns jeg virker så urealistisk :sorry:

Kjenner jeg er så bekymret for utviklingen på testene mine..hjelper ikke på at jeg ikke vet når eggløsningen har vært. Føler min strek er på en styrke rundt 11 dpo med sønnen min, men det må bety at svømmerne til mannen har ventet i 8 dager på egget og det syns jeg virker så urealistisk :sorry:
Tror hcg nivåer kan være ulike fra svangerskap til svangerskap, så det trenger ikke nødvendigvis å ha så mye å si at testene er lysere enn håpet :Heartred når det kommer til om sædcellene har overlevd åtte dager i påvente av eggløsning har du nok dessverre helt rett i at dette sannsynligvis er litt urealistisk:Heartred
Blir tekstlinjene mørkere for hver dag i det minste?

Altså jeg blir aldri fornøyd. Har jo vært litt bekymret pga disse murringene som kjennes ut som mens på vei. I dag har det ikke murra noe særlig så såklart skal jeg bli bekymra av det også :facepalm: skulle seriøst ønske jeg var eg av de som fant ut jeg var gravid typ 18 uker på vei. Slippe disse seeeeige 1. trimester ukene

Last edited:
:rolleyes:Bekymret for å miste tidlig, bekymret for å ikke få se hjerteslag på ul i uke 7/8, og samme på ordinær tidlig.. Sa nettopp til samboer at han må være med, og at jeg ikke ønsker å se skjermen før evt etter det er bekreftet hjerteslag :Heartred
Det er slitsomt å gå gravid etter man har mistet… den evige bekymringen:Heartred

Hei folkens. Jeg har 2x ks bak meg og er visst ekstra utsatt for svangerskap utenfor livmora, og er så klart bekymret for det.

Har også ustabil syklus, se bilde, så ikke lett å vite hvor langt jeg er på vei. Jeg kan -og bør ta UL i uke 6 (anbefaling fra gynekolog fra tidligere svangerskap), for å se plassering av embryo.

Vedlegg

• IMG_9554.png
    IMG_9554.png
    479,6 KB · Visninger: 17
  • IMG_9551.jpeg
    IMG_9551.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 17
Hei folkens. Jeg har 2x ks bak meg og er visst ekstra utsatt for svangerskap utenfor livmora, og er så klart bekymret for det.

Har også ustabil syklus, se bilde, så ikke lett å vite hvor langt jeg er på vei. Jeg kan -og bør ta UL i uke 6 (anbefaling fra gynekolog fra tidligere svangerskap), for å se plassering av embryo.
Er det pga keisersnittene du har blitt anbefalt ul eller er det annen grunn? Har 2 pks bak meg og ikke fått slik beskjed. Derfor jeg lurer :Heartred

Er det pga keisersnittene du har blitt anbefalt ul eller er det annen grunn? Har 2 pks bak meg og ikke fått slik beskjed. Derfor jeg lurer :Heartred
Under ks 2 så de at det var noe fortykning(?) på den ene egglederen, og jeg er derfor mer utsatt for svangerskap utenfor livmor. Hadde mye arrvev etter ks 1 der det ble komplikasjoner, så tror skaden kom da.

Under ks 1 så ville ikke livmor trekke seg sammen, mistet 1,5L blod og morkaka satt fast. De makset akt av medisiner for å stoppe blødning uten hell, satte inn ballong for motpress og siste utvei var å sy «bukseseler» på livmora (tror det heter B-lynch sutur).

Såååå… tror det er pga fortykning på eggleder jeg bør ha TUL for å sjekke plassering av embryo.

Nå har jeg nettopp brukt alt for mye penger på gtester :facepalm: Er jo allerede gravid, men hcg svaret jeg fikk i dag klarer jeg ikke slå meg til ro med at går bra. Så her forbereder jeg meg på ny prøveperiode allerede :hilarious: nei, huff at det går ann. Google og alt sier at det er greit er bare for liten stigning i forhold til alle mine 3 tidligere svangerskap

Nå har jeg nettopp brukt alt for mye penger på gtester :facepalm: Er jo allerede gravid, men hcg svaret jeg fikk i dag klarer jeg ikke slå meg til ro med at går bra. Så her forbereder jeg meg på ny prøveperiode allerede :hilarious: nei, huff at det går ann. Google og alt sier at det er greit er bare for liten stigning i forhold til alle mine 3 tidligere svangerskap
Nå vet ikke jeg hva du har gått gjennom før, men hcg kan variere fra svangerskap til svangerskap. Håper på det beste for deg :Heartred

Nå vet ikke jeg hva du har gått gjennom før, men hcg kan variere fra svangerskap til svangerskap. Håper på det beste for deg :Heartred
Har alltid hatt tripling på hcg i starten på de 3 tidligere graviditetene. Denne gangen er det "bare" dobling. Sist graviditet endte i MA 9+0 nå i april så er nok derfor jeg er ekstra i krisemodus

Back
Topp