Fødte nr 2 på keiserligvis, planlagt.
Ble innskrevet på sykehuset dagen før, så vi satte fra oss tingene våre på rommet vårt også fikk vi omvisning på fødeavd. De sjekket blodtrykk hos meg, hørte på babys hjertelyd og tok sparketest. Etter det tok vi oss en bytur å spiste god mat.
På kvelden samme dag fikk jeg beskjed om å dusje med hibiscrub å ikke bruke noen såper eller hudpleieprodukter. Måtte også faste.
På morgenen den dagen keisersnittet var planlagt vekket jordmødrene meg og jeg måtte dusje en gang til med hibiscrub. Håret ble ganske tørt av det

Etter dusj la de kateter(ikke noe vondt, bare ubehagelig) og veneflon klart. Fikk noen medisiner, tror det var smertestillende? Fikk også en skjorte jeg måtte ha på. Jeg var først ut den dagen så det var ikke så lenge å vente.
Mens jeg ble trillet til operasjonsstuen måtte samboer skifte til operasjonsklær. På operasjonsstuen måtte jeg bytte seng, satt på kanten å de satte bedøvelse i ryggen før det ble satt spinalbedøvelse. Den virket rimelig raskt og jeg fikk legge meg ned.
Bordet ble skråtillt slik at venstresiden min vendte litt ned mot gulvet, så det ikke skulle bli så tungt å ligge på rygg. De rigget til, samboer fikk komme inn. Det var veldig god stemning, alle var milde og tok godt vare på meg og samboer. De fortalte hele veien hva som skulle skje.
Etter litt press og trykking var babyen ute. Det gikk veldig raskt! Fikk baby litt på brystet før jordmødrene tok baby og samboer med seg til et annet rom. Jeg ble sydd og stiftet i mellomtiden, når alt var ferdig tok kirurgen full gjennomgang av operasjonen. Ble så trillet til oppvåkning hvor baby og samboer ventet på meg. Baby ble lagt rett til brystet og fikk ligge der hele tiden, med unntak av når de byttet bind på meg.
Når jeg klarte å bevege litt på beina ble vi trillet til rommet vårt.
Dagen etterpå måtte jeg opp og gå, når jeg klarte å gå fjernet de kateteret. Kjentes litt ut som å ha mild uvi etterpå, men det gikk over.
Vet ikke om det er normalt å få ligge så lenge før man må opp og gå, men jeg har ME å ble veldig utmattet etter operasjonen.
Alt i alt en ekstremt fin opplevelse, husker det nå som utrolig sterkt og vakkert! Gråt som en foss

Har planlagt keisersnitt denne gangen også, skal til planleggingssamtale på sykehuset i uke 32.
Ta kontakt med sykehuset igjen, si at du er redd. Si at du er redd på kontroller også, ikke gi deg før du føler deg hørt. Få så mange samtaler du har behov for for å føle deg litt tryggere! Håper at du til slutt får en god opplevelse