Bekymringstråd

Var på legevakta igår da jeg hadde mye smerter i mage og strålinger.. Ble ikke gjort noen ting annet enn at dem sendte melding til fastlege om at jeg burde ta en hcg test bare for å være helt sikker. Var hos fastlegen idag å han blånekta på at jeg skulle ta disse blodprøvene for at jeg ikke har blødd noe og sa ordrett ”Det er ikke noe du uansett kan gjøre hvis du skal miste så det er bortkasta ressurser å ta den prøven, da får du heller bestille deg en ekstra privat ultralyd time hvis du er så nervøs og er så engstelig“ Kjenner at jeg er på nippet til å enten melde inn legen eller bytte fastlege.

Nå skal det sies at vi har en for historie med å krangle mye for at jeg er helsepersonell selv og det takler han veldig dårlig da jeg sier han imot på ting. Har time på fredag til ultralyd fra før, men skal sies jeg vurdere å flytte den til imorgen allerede.
Ja, det finnes leger som er gode på å lese bøker men ikke burde ha menneskelig kontakt!
Min lege er også en katastrofe og vi har søkt om å bytte lege.

Ja, det finnes leger som er gode på å lese bøker men ikke burde ha menneskelig kontakt!
Min lege er også en katastrofe og vi har søkt om å bytte leges
Selv om det ikke er noe å
Var på legevakta igår da jeg hadde mye smerter i mage og strålinger.. Ble ikke gjort noen ting annet enn at dem sendte melding til fastlege om at jeg burde ta en hcg test bare for å være helt sikker. Var hos fastlegen idag å han blånekta på at jeg skulle ta disse blodprøvene for at jeg ikke har blødd noe og sa ordrett ”Det er ikke noe du uansett kan gjøre hvis du skal miste så det er bortkasta ressurser å ta den prøven, da får du heller bestille deg en ekstra privat ultralyd time hvis du er så nervøs og er så engstelig“ Kjenner at jeg er på nippet til å enten melde inn legen eller bytte fastlege.

Nå skal det sies at vi har en for historie med å krangle mye for at jeg er helsepersonell selv og det takler han veldig dårlig da jeg sier han imot på ting. Har time på fredag til ultralyd fra før, men skal sies jeg vurdere å flytte den til imorgen allerede.
selv om det ikke er noe å gjøre om det har gått galt, så svarer man da virkelig ikke sånn. Virker ikke som legen klarer å sette seg inn i hvordan det føles å gå med en slik bekymring. Jeg ville kanskje sendt inn en klage og sikkert bytta fastlege også. Man skal jo føle seg ivaretatt og kunne ha tillit til legen sin. Håper virkelig alt er bra med den lille og at du på et eller annet vis snart får svar :Heartred

Jeg hadde bytta fastlege med en eneste gang! Gåkke an å svare sånn!!!

Skriver her i tilfelle flere trenger å høre en spotte-historie med positivt utfall. Vet jeg klamret meg til dem selv den siste uken!

Er gravid 6+5 etter IVF og har spottet (en gang med klart rødt, men ellers mest brunt og rosa, og aldri noe i truseinnlegget) i over en uke. Har også merket at gravidsymptomene har fluktuert og ble tilslutt overbevist om at jeg hadde MA eller noe. Er ikke spesielt kvalm enda heller, såvidt litt mataversjon bare. Dro tilslutt på privat UL idag for å få endelig svar.

Der var det en liten, veldig velutviklet astronaut for alderen - den målte 7+6 og hadde sterke og fine hjerteslag (jeg VET jeg er 6+5). Alt så ut helt som det skulle med en lang og lukket livmorhals. Legen fant ingen klar årsak til spottingen, men trodde det kunne ha sammenheng med litt blod i corpus luteum etter egguttak som kan ha gitt ørlitegranne lavt progesteron etter at jeg sluttet på prog.støtte (sluttet etter klar beskjed fra St Olavs) da jeg var 5+2. Hun mente imidlertid at det ikke var noe poeng i å starte på det igjen.

Anyways, bare enda ett eksempel på at spotting, selv når det er rødt blod og varer lenge, ikke trenger å bety at noe er galt <3

Back
Topp