Så forresten du spurte tidligere her
@Førstegangslykke85 hvor lenge folk har blitt anbefalt å fortsette med Utrogestan (jeg tar 300mg morgen og kveld vaginalt, tror jeg får mensen hele tiden fordi det klisser så enormt ) og min gynekolog som er spesialist i fertilitet sa ta det frem til tidlig ultralyd i uke 7. Er det hjerteslag da, kan jeg stoppe. Skjønner veldig godt frykten for å slutte men progesteron opprettholder jo bare livmorslimhinnen i de første kritiske ukene dersom man har påvist progesteronstøtte (ikke uvanlig for litt ‘eldre’ mødre så vidt jeg har forstått), etter det tar kroppen over produksjonen selv.
Håper det går bra hos deg, det er riiiiimelig krevende disse ukene når man har opplevd kjemisk og/eller SA tidligere, ikke så lett å bare slippe gleden løs.
Jeg produserer i tillegg hcg sakte, kanskje 60% økning i stedet for 100% hver 48.time, så har testet meg ihjel og studert streker med lupe og digital farge-anslyse, man blir jo totalt koko.
Ser flere her får varierende tester med RFSU test ofte strimler, og jeg opplever det samme mens Makesure øker rolig på hver tredje dag. Mitt råd er å kaste de fra rfsu veggimellom og holde seg til ett merke, for sjelefredens skyld.
Krysser fingrene for oss Utrogestan-damene!
Og dere som ikke har fått støttemedisiner: ikke fortvil! Det er bare fint at ingen har tenkt at det er nødvendig!