Bekymringstråd

Chawa

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2020 ♡
Oktoberbarna 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Sommerspirene 2025
Bare å pøse på. Jeg trenger ihvertfall å tømme meg litt, for i takt med at testen blir sterkere så blir også følelsen av at jeg kommer til å miste denne gangen mye sterkere.

Føler det så intenst på meg at denne lille jenta (som jeg innbiller meg at det er) her ikke kommer til å få vokse opp, og det gjør så vondt. :crybaby2 knapt lyst til å bevege meg i frykt for å begynne å blø, samtidig som jeg vet at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til. Er det ikke liv laga så er det ikke liv laga.

Huff, nei, håper sånn at jeg tar feil. :nailbiting:

Jeg bekymrer meg også mye for å miste. Trimester 1 går så sakte og foreløpig føler jeg meg ikke så veldig gravid enda (med unntak av et hormonelt utbrudd i dag, ekstra stress/ trøtt). Ønsker meg veldig til TUL og få noe indikasjon på at alt er bra og trygt å senke skuldrene.

Det er ikke noe kjekt :Heartred
Kanskje du kunne fått målt hcg-stigning hos legen for å se at det går riktig vei nå i starten?
Vurderer å hvertfall spørre om det, men føler meg sånn «til bry». Er redd de bare vil si at det har de ikke kapasitet til eller at det er ingen vits for det gir bare et øyeblikksbilde og at det allikevel kan gå galt senere i løpet :sad010

Vurderer å hvertfall spørre om det, men føler meg sånn «til bry». Er redd de bare vil si at det har de ikke kapasitet til eller at det er ingen vits for det gir bare et øyeblikksbilde og at det allikevel kan gå galt senere i løpet :sad010
Skjønner det veldig godt, hater å være til bry selv. Men med historien din bør det jo ikke være noe problem tenker jeg. Ville spurt i alle fall og sagt rett ut at du er bekymret. Er ikke noe hyggelig å ha det sånn:Heartred

Får ikke alle tilbud om tul nå? Eller er det bare oss seniorer? Jeg vet det er grusomt dyrt, men velger å ta tul nå i uke 6/7 og så en i uke 9. så får jeg via offentlige ca uke 12. Forstår godt de som går rundt å bekymrer seg :Heartred

Får ikke alle tilbud om tul nå? Eller er det bare oss seniorer? Jeg vet det er grusomt dyrt, men velger å ta tul nå i uke 6/7 og så en i uke 9. så får jeg via offentlige ca uke 12. Forstår godt de som går rundt å bekymrer seg :Heartred
Jo, tror alle får nå. Jeg fikk med førstemann også for snart 2 år siden da jeg var 31, men vet at noen sykehus hadde kapasitetsproblemer. Men det er jo veldig lenge til uke 11-13! Jeg tar også privat om litt over en uke, men da er det jo 4 uker siden jeg testet positivt. Lenge å gå det også hvis man er bekymret :)

Alle skal vel egentlig få tilbud nå, men mulig det er noen steder at de ikke har kapasitet til det.

Den bekymringen er helt grusom å gå rundt med… kommer sikkert til å sitte og grine i stolen/på benken frem til vi (forhåpentligvis) får høre hjerteslap på privat UL 31. oktober. Kan ikke skjønne at jeg under første svangerskap ikke fikk bekreftet liv før uke 12+x på OTUL.

Må altså bare si at det er så godt å være her inne hvor man føler seg så lite alene. Sitter å bekymrer meg for alt som kan gå galt og føler at det kun er jeg som har det sånn, men så kommer jeg til et fellesskap her som går gjennom akkurat de samme følelsene. Skulle jo selvsagt ønske vi alle slapp, men når det nå først er som det er syntes jeg det er fint at vi sitter i samme båt og deler tankene våre :Heartpink

4+0 og kjenner at i dag er jeg skikkelig bekymret for at dette ikke går veien.
Var så dum at jeg tok en test i går som knapt ga utslag. Var en Makesure test fra den dårlige batchen. Prøver å overbevise meg selv med at det kan være pga at urin ikke var like konsentrert som forrige test.
Blir å teste i dag, men da kun bruke Metode tester så jeg holder meg til samme merke hele veien.
Testen senere i dag vil enten gi meg mer bekymringer eller gi meg litt mer ro.
Syns liksom symptomene også har dempet seg, noe jeg vet er helt normalt, men klarer altså ikke overbevise meg selv om at det ikke betyr noe :sad010
Det er altså ren tortur å gå rundt sånn og være så bekymret!

4+0 og kjenner at i dag er jeg skikkelig bekymret for at dette ikke går veien.
Var så dum at jeg tok en test i går som knapt ga utslag. Var en Makesure test fra den dårlige batchen. Prøver å overbevise meg selv med at det kan være pga at urin ikke var like konsentrert som forrige test.
Blir å teste i dag, men da kun bruke Metode tester så jeg holder meg til samme merke hele veien.
Testen senere i dag vil enten gi meg mer bekymringer eller gi meg litt mer ro.
Syns liksom symptomene også har dempet seg, noe jeg vet er helt normalt, men klarer altså ikke overbevise meg selv om at det ikke betyr noe :sad010
Det er altså ren tortur å gå rundt sånn og være så bekymret!
Håper neste test er sterkere!! :Heartred
Jeg har tatt testene annenhver dag - da ser jeg en tydelig økning som betrygger meg.
Du kunne muligens hørt med legen om du kunne få tatt noen blodprøver? :Heartred

Håper neste test er sterkere!! :Heartred
Jeg har tatt testene annenhver dag - da ser jeg en tydelig økning som betrygger meg.
Du kunne muligens hørt med legen om du kunne få tatt noen blodprøver? :Heartred
Ja, vurderer det, men er hjemme fra jobb i dag da vi alle er blitt syke så må i så fall bli senere denne uka. Får vel bare se det litt ann og ta ei vurdering.

Fremover blir det nok test annenhver dag, ja.

Last edited:
Ja, vurderer det, men er hjemme fra jobb i dag da vi alle er blitt syke så må i så fall bli senere denne uka. Får vel bare se det litt ann og ta ei vurdering.

Fremover blir det bok test annenhver dag, ja.
Så kjedelig! Jeg skjønner! Jeg er hjemme selv med feber. Fikk sykmelding ut uken :whacky011

Så kjedelig! Jeg skjønner! Jeg er hjemme selv med feber. Fikk sykmelding ut uken :whacky011
Fikk time for blodprøve i dag og torsdag, men ikke sikkert jeg får resultat på blodprøve nr. 2 før helga. Hun jeg snakket med på legekontoret sa jeg kunne prøve å ringe etter lunsj på fredag ddersom jeg ikke hadde hørt noe.
Jeg kommer til å være ganske nervevrak frem til jeg får resultatet.

Fikk time for blodprøve i dag og torsdag, men ikke sikkert jeg får resultat på blodprøve nr. 2 før helga. Hun jeg snakket med på legekontoret sa jeg kunne prøve å ringe etter lunsj på fredag ddersom jeg ikke hadde hørt noe.
Håper du får svar før helgen! Krysser fingrene for deg :Heartred

Så bra du skal til legen! Hør om legen kan ringe deg etter første blodprøve og fortelle resultatet. Er greit å vite hva som skjer! Masse lykke til! :Heartred :smiley-angelic001

Haff, jeg får liksom ikke helt roen. Føler jeg har så lite symptomer, men vet jo at det ikke trenger å være noe galt forde. Men klarer ikke å slå meg til ro med det.
Lurer på å bestille en ultralyd til torsdag, da er jeg 6+2. Er det for tidlig? Jeg har allerede en ul til 7+2, men tror ikke jeg klarer å vente så lenge.
Men samtidig kjipt å dra 6+2 og ikke få se noe/at det ikke har kommet ordentlig i gang enda, da blir jeg jo bare enda mer bekymra sikkert :bag:
Skjønner ikke hvordan jeg klarte å vente helt til 8+5 sist gang :wacky:

Haff, jeg får liksom ikke helt roen. Føler jeg har så lite symptomer, men vet jo at det ikke trenger å være noe galt forde. Men klarer ikke å slå meg til ro med det.
Lurer på å bestille en ultralyd til torsdag, da er jeg 6+2. Er det for tidlig? Jeg har allerede en ul til 7+2, men tror ikke jeg klarer å vente så lenge.
Men samtidig kjipt å dra 6+2 og ikke få se noe/at det ikke har kommet ordentlig i gang enda, da blir jeg jo bare enda mer bekymra sikkert :bag:
Skjønner ikke hvordan jeg klarte å vente helt til 8+5 sist gang :wacky:
Jeg har UL time 7+1 og har tenkt tanken hver dag siste uken (er 6+1 i dag) om ikke jeg skal ringe og spørre om å få komme inn nå istedetfor :happy8 Føles sykt lenge å skulle vente en hel uke til når teite appen sier at hjertet slår denne uken :laughing002

Jeg har UL time 7+1 og har tenkt tanken hver dag siste uken (er 6+1 i dag) om ikke jeg skal ringe og spørre om å få komme inn nå istedetfor :happy8 Føles sykt lenge å skulle vente en hel uke til når teite appen sier at hjertet slår denne uken :laughing002
Ja, det har tatt all min viljestyrke å ikke bestille UL denne uka :happy090
I dag er det bare 1 uke til, så får bare holde ut :joyful:

Back
Topp