Bekymringsmelding til BV??

Hvis du er tøff nok til å ringe fremmede på bv for å melde saken, så bør du være tøff nok til å si ifra til foreldrene og, ikke sitte å se på en hel kveld.

Tenkte ikke å lage noe styr med det egentlig, men hadde vært greit å kunne snakke med noen som har litt peiling. :) Mulig de har fått klager før også, det vet jeg jo ingenting om?

Hadde ungen LIDD under den festen så måtte jeg ha gjort noe, men selv om den så ut til å ha det greit, så mener jeg ikke at det er greit å ha med unger på ordentlig fyllefest.

Får håpe det var et engangstilfelle :)

JEG synes ikke det er en sak for barnevernet.
Sånn jeg oppfatter det så er det ganske vanlig å ta med så små barn på voksenfest.
Sett det i bryllup før.

Men altså... dere må ikke angripe TS for at hun er usikker og spør.

Dere klager på at hun ikke sa ifra?
Hadde dere gjort det?
Det hadde IKKE jeg.

Jeg skulle vært vitne til en kraftig omsorgssvikt dersom jeg faktisk gikk bort til foreldrene og sa ifra.
Men å ringe barnevernet derimot, det kunne jeg gjort hvis jeg mente det var nødvendig.
Er da grenser for hva man skal kreve av mennesker og.
Overlat saken til de profesjonelle sier jeg, istedet for å ta saken i egne hender.
Det handler om respekt og. Jeg hadde blitt fornermet og forbanna dersom noen kom bort til meg i et bryllup eller noe og kommenterte at jeg hadde med meg ungene.

Så lenge foreldrene oppførte seg ansvarlig og sannsynligvis ikke var beruset, synes jeg ikke dette er et stort problem. Det hadde vært verre om det var et større barn, enn om det var en baby som stort sett bare forholder seg til mor og far.

Skjønner det var ubehagelig å se på, og at du føler deg usikker, men her synes jeg man må la tvilen komme foreldrene til gode.

Man må få leve, bare man bruker sunn fornuft.

Svært til angrep for at en person spør om det er grunn til bekymringsmelding da! Gjør det godt å gå til angrep på HI?`De færreste av oss vet nøyaktig NÅR det er grunn til å sende melding, og da er det naturlig å gå til andre og spørre hva de ville gjort i situasjonen. I det som blir beskrevet her, synes jeg faktisk det er greit å spørre om det er grunn til bekymringsmelding. 

du får rapportere oss i samme slengen kanskje... vi har gjort det samme i bryllup og ja folk ble beruset, men min baby sov i sin vogn, og var kunn oppe å fikk pupp fra meg i rolige rom, det var ingen fulle mennesker som fikk holde eller være nær henne, og jeg var edru hele kvelden og følte virkelig at jeg hadde full kontroll over situasjonen.

Tror ikke du trenger å gjøre det, nei... Blir nok fort avvist. Jeg tok med min 5 måneder gamle sønn på nyttårsfest et år. Drakk ikke, og passet på at han hadde det bra. Han koste seg med masse oppmerksomhet og mange som smilte til han. Så lenge babyen ikke viste tegn til at den led og foreldrene virket oppegående er vel ingen skade skjedd? (synes det er mye verre med barn på 2 år + på fest....)

nei det er det ikke. hvis foreldrene tydelig var beruset så ja. men det vet du ikke. det burde du kanskje sjekket? en liten baby som ligger i vogn merker ikke om det er fulle folk rundt. så lenge foreldrene ikke drakk eller kun tok seg ett eller to glass og passet på barnet og ingen andre hadde noe med babyen å gjøre så ser jeg ikke problemet. hadde det vært et eldre barn som merket at de voksne var beruset hadde det vært grunn til bekymring ja.

jeg hadde med meg babyen min på julebord. drakk ikke alkohol og hadde han selvfølgelig med fordi jeg ammet. han lå og sov i vognen sin eller i armene mine og ante fred og ingen fare. ingen fulle folk fikk holde han - ingen var overstadig beruset heller, bare i godt humør.

Back
Topp