Bekymringer

Nolle

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Dette blir min tredje unge, og jeg har hatt klaff på pp1 med de to første, symptomfritt første trimester med begge. Denne gangen ble det pp5 før det klaffet.
Jeg er nå 5+3 og har hatt brun utflod omtrent siden ikm - litt av og på.

Har heller ikke antydning til symptomer - de to første svangerskapene hadde jeg hvert fall en del murringer den første tiden.

Vurderer TUL, aldri vært før. Hvor tidlig kan man bekrefte at det er liv? Er det da snakk om innvendig UL?

Trengte bare å lufte noen tanker - jeg HATER denne ventetiden hvor man går i uvisshet:facepalm:

Denne tiden er veldig lang og kjip, spesielt hvis det blør litt i tillegg ❤️ Samme her, men jeg blør mer enn at jeg tenker det går bra nå, selv om det går bra for veldig mange til tross for blødning.

det anbefales ikke TUL før 6+0, men det _kan_ være mulig å se liv tidligere. Utfordringen er at det kan være litt forsinkelse i utviklingen, slik at man ikke ser f.eks hjerteslag når man skal være 6+0 heller.
Jeg har hatt IVF, så vi vet akkurat når befruktning skjedde, men Spiren sier likevel at de ikke vil ha meg på TUL før aller tidligst 6+3, og gjerne ikke før 7+0 fordi det kan være for tidlig.

Hvis du ber om henvisning til TUL hos legen pga blødning vil det kanskje ta et par uker før du får time. Evt bestille privat når du er over 6 uker. Håper det går bra ❤️

Denne tiden er veldig lang og kjip, spesielt hvis det blør litt i tillegg ❤️ Samme her, men jeg blør mer enn at jeg tenker det går bra nå, selv om det går bra for veldig mange til tross for blødning.

det anbefales ikke TUL før 6+0, men det _kan_ være mulig å se liv tidligere. Utfordringen er at det kan være litt forsinkelse i utviklingen, slik at man ikke ser f.eks hjerteslag når man skal være 6+0 heller.
Jeg har hatt IVF, så vi vet akkurat når befruktning skjedde, men Spiren sier likevel at de ikke vil ha meg på TUL før aller tidligst 6+3, og gjerne ikke før 7+0 fordi det kan være for tidlig.

Hvis du ber om henvisning til TUL hos legen pga blødning vil det kanskje ta et par uker før du får time. Evt bestille privat når du er over 6 uker. Håper det går bra ❤️
Takk for svar :Heartred Jeg krysser fingrene for deg! Hvor langt på vei er du?
Jeg er så usikker på om jeg skal sitte i ro og tvinne tomler, eller om jeg skal hive meg rundt og bestille UL. Det er vel ingenting som kan gjøres hvis det går galt, uansett.

Jeg sitter stille i båten noen dager til.

Takk for svar :Heartred Jeg krysser fingrene for deg! Hvor langt på vei er du?
Jeg er så usikker på om jeg skal sitte i ro og tvinne tomler, eller om jeg skal hive meg rundt og bestille UL. Det er vel ingenting som kan gjøres hvis det går galt, uansett.

Jeg sitter stille i båten noen dager til.

Takk ❤️ jeg er 6+2 i dag, skal på UL i morgen.

Har tatt blodprøver for å se på hcg-stigning, det kan du også gjøre. Hvis stigning mellom to dager er fin går det sannsynligvis bra, mens hvis det flater ut eller synker tidlig i svangerskapet (før uke 12-14) går det mest sannsynlig galt.
Jeg får svar på mine i morgen..

Har tatt blodprøver for å se på hcg-stigning, det kan du også gjøre. Hvis stigning mellom to dager er fin går det sannsynligvis bra, mens hvis det flater ut eller synker tidlig i svangerskapet (før uke 12-14) går det mest sannsynlig galt.

Krysser fingrene for deg :Heartred

Ring legekontoret og be om og få tatt hcg prøver, noe man kan gjøre før tul. Jeg har vært på tul i uke 6 engang og da var det for tidlig og se noe hos meg, så beste er og vente til slutten av uke 6.
Etter uke 10 bør man ta ul uansett da hcg prøvene enten ikke stiger på samme måte lengre, eller det faller. Jeg gjorde det og hos meg falt hcg etter uke 10 men alt var i orden

Lykke til ,❤️ oppdater oss!

Lykke til ,❤️ oppdater oss!

Første prøve var lav, 911. Venter og venter på svar på den fra i dag...

Tok en prøve 20.des, den var på 11. Og i følge hcg-kalkulator var stigningen mellom de to normal, gjennomsnittlig 68% stigning på to dager. Men så ser testene litt svakere ut nå. Har ikke trua.... :(

Første prøve var lav, 911. Venter og venter på svar på den fra i dag...

Tok en prøve 20.des, den var på 11. Og i følge hcg-kalkulator var stigningen mellom de to normal, gjennomsnittlig 68% stigning på to dager. Men så ser testene litt svakere ut nå. Har ikke trua.... :(

Nervepirrende. Håper for deg :Heartred Når får du svar på neste hcg?

Jeg har så dårlig følelse.. sikkert bortkasta, men jeg klarer ikke å finne roen :(

Det er så vanskelig å gå sånn å vente. Håper det beste for dere som har det vanskelig nå. Jeg er også bekymret. Har hatt to MA i 2019, så jeg er litt forberedt på at det blir det samme denne gangen også. Men vi får bare krysse fingrene å håpe på det beste.

Jeg er bekymret for testene mine... Har de siste dagene testet med tidlig-tester i mangel på vanlige, og de har vært så sterke og fine. Helt til jeg i går fikk de vanlige, tok en på kveldsurin og en i morges, begge er ikke så sterke som jeg hadde håpet... Måtte bare legge de vekk og prøver å ikke tenke så mye på det..

Tok en CB digital i morges også, og den viste 2-3, jeg er 5+4 i dag :(

Så.. Jeg er litt redd og bekymret. Burde sikkert kontaktet legen min og spurt om jeg kan få ta en ekstra blodprøve for å sjekke, men vet ikke om de gjør det, kun basert på min bekymring...

Jeg er bekymret for testene mine... Har de siste dagene testet med tidlig-tester i mangel på vanlige, og de har vært så sterke og fine. Helt til jeg i går fikk de vanlige, tok en på kveldsurin og en i morges, begge er ikke så sterke som jeg hadde håpet... Måtte bare legge de vekk og prøver å ikke tenke så mye på det..

Så.. Jeg er litt redd og bekymret. Burde sikkert kontaktet legen min og spurt om jeg kan få ta en ekstra blodprøve for å sjekke, men vet ikke om de gjør det, kun basert på min bekymring...

Tror de tar deg inn for en hcg-test, dersom du er bekymra.

Tidlige tester er sensitive for 5 eller vanligste er vel 10 mlU. Vanlige er sensitive for 25 mlU. Så da blir de jo svakere. Syns å ha lest flere som ikke får 3+ før seinere enn deg, 6+0. Bare å ringe legen. Håper de tar deg raskt inn for en blodprøve. Ikke godt å gå og bekymre seg sånn.

Har ikke blødd noe, men har en del rare smerter nedi der. Ikke menssmerter så er kanskje bekkenet og ligamenter? Føler meg ellers gravid med ømme brystvorter, trøtt og sliten + kvalm. Men, jeg klarer nok ikke å slappe av og ikke bekymre meg før TUL. Usikker når jeg bestiller time, men regner med i midten av feb en gang. var på TUL uke 6+3 i tidligere svangerskap, men var etter mine beregninger 6+6. Da så vi så vidt hjertet slo. Hadde lette blødninger. Gyn anbefalte meg da å komme tilbake etter 2-3 uker, fordi det var for tidlig å si noe om ståa. Det gikk bra :Heartred

Her gikk det visst ikke denne gangen. Har blødd i hele dag, litt mer enn vanlig mens, så da ble det ikke septemberbarn på oss. Vi tar en pause og satser på tredje og sistemann i 2021.
Nå lurer jeg bare på om jeg bør dra til legen eller om kroppen ordner alt selv?

Sender dere andre mine beste ønsker:Heartbigred

Her gikk det visst ikke denne gangen. Har blødd i hele dag, litt mer enn vanlig mens, så da ble det ikke septemberbarn på oss. Vi tar en pause og satser på tredje og sistemann i 2021.

Så trist ❤️
Det kan være greit å ta en sjekk etterhvert for å være sikker på at det ikke er noe igjen. Kommer vel litt an på hvor mye det blør.

Den gangen jeg hadde en spontanabort sendte jordmor meg til akuttmottaket på sykehuset. Det er nok et poeng å få sjekket at alt som skal ut kommer ut som det skal, hvis ikke, må du få hjelp. Så det er nok lurt å ringe legen. Håper at det er en uskyldig blødning! :Heartred

Så trist å lese, kontakt lege så du er sikker på at alt er som det skal være i underlivet. Lykke til videre.

Back
Topp