Bekymringer.

Mummitrollspiren

Elsker forumet
Jeg er helt fantastisk takknemlig for at jeg nok en gang har blitt gravid så fort, med tanke på hvor mange som bruker flere år.
Men etter en sa så blir bekymringene hakke verre ved denne graviditeten.
Jeg er selvfølgelig veldig glad for at det ble en spire, men kjenner at jeg er redd for at det både er en streife graviditet (at egget ikke har festet seg men gir utslag på g-tester) eller at jeg er en av de såkalt superfertile og kanskje må igjennom enda eller flere spontanaborter.
Men er det kanskje noen der ute med samme erfaring og som gikk en fullgått graviditet etter sa?
Som da ble gravid på første pp etter sa, trenger noen solskinns historier:happy:
Er ikke så stresset som det kanskje høres ut som, er bare en redsel som kommer nå å da:p
 
Skjønner deg så godt! Hadde en sa for noen år tilbake, så ble jeg gravid etter 6 mnd igjen med ei jente som nå er 2 år :) Vi begynte å prøve på nr 2 i mai, ble gravid i juli, men mistet i sa i uke 5 i august. Men nå er vi gravide igjen, 2 pp etter sa'en :) Så nå håper jeg spira sitter godt! Er livredd for å må oppleve enda en sa :(
 
Skjønner deg så godt! Hadde en sa for noen år tilbake, så ble jeg gravid etter 6 mnd igjen med ei jente som nå er 2 år :) Vi begynte å prøve på nr 2 i mai, ble gravid i juli, men mistet i sa i uke 5 i august. Men nå er vi gravide igjen, 2 pp etter sa'en :) Så nå håper jeg spira sitter godt! Er livredd for å må oppleve enda en sa :(
Trist å høre at du har vært igjennom flere sa'er, håper din spire sitter denne gangen også:Heartpink
Takk for at du deler dine erfaringer, det hjelper å høre om andres opplevelser:shy:
Vi får bare være optimistiske, vi SKAL være her til termin:happy:
 
Min svigerinne hadde en noen sa før førstemann. Andremann satt som et skudd fra første forsøk ;)
 
For ca 7-8 år siden hadde jeg en sa. Ble gravid med sønnen min to mnd etter det :) Selvom man har hatt det en gang betyr det ikke at man får det igjen :) i gjennomsnitt får hver kvinne en sa i løpet av livet. Noen vet om det andre ikke. Merker jeg er mer redd for SA dette svangerskapet enn i forrige men nå henger jeg jo her inne og det blir snakket om konstant og det blir liksom så synlig.
 
For ca 7-8 år siden hadde jeg en sa. Ble gravid med sønnen min to mnd etter det :) Selvom man har hatt det en gang betyr det ikke at man får det igjen :) i gjennomsnitt får hver kvinne en sa i løpet av livet. Noen vet om det andre ikke. Merker jeg er mer redd for SA dette svangerskapet enn i forrige men nå henger jeg jo her inne og det blir snakket om konstant og det blir liksom så synlig.
Det er sant, tror min grunn for redselen også er fordi jeg er her inne så mye å leser om det dagelig:p
Takk for at du delte din opplevelse:)
 
IMG_1798.JPG
Får jo ikke nå mindre bekymring med disse testene, den cb testen som er nederst er tatt idag å de to siste strimlene er tatt idag...
Liker ikke den aller nederste altså....
Har ikke drukket i mellom de to testene, men på test nr to så var urinen likevel mye mindre konsentrert.
Gleder meg til å ta en digital test.
 
Jeg tror ikke du skal bry deg så mye om tester som ikke er tatt på morgen urin, og de kan ihvertfall ikke sammenlignes kjære deg <3
 
Hadde en sa i uke 8 i juli, dette er pp2 og spiren satt :) Jeg er merkelig nok mye roligere enn jeg var forrige graviditet (sa'en). Men da sa magefølelsen til meg at noe var galt. Nå tenker jeg ikke så mye på det, det som skjer det skjer :) Ønsker for alt i verden ikke å miste igjen altså, men jeg føler ting vil gå bra :) Har to digitale til med ukesindikator, tenker jeg venter 1 uke og tar 1, så venter litt til og tar den siste. Så bestiller jeg tul :) Det går nok sååå fint med deg også! :D
 
Hadde en sa i uke 8 i juli, dette er pp2 og spiren satt :) Jeg er merkelig nok mye roligere enn jeg var forrige graviditet (sa'en). Men da sa magefølelsen til meg at noe var galt. Nå tenker jeg ikke så mye på det, det som skjer det skjer :) Ønsker for alt i verden ikke å miste igjen altså, men jeg føler ting vil gå bra :) Har to digitale til med ukesindikator, tenker jeg venter 1 uke og tar 1, så venter litt til og tar den siste. Så bestiller jeg tul :) Det går nok sååå fint med deg også! :D
Ja er der selv, mister jeg igjen så er det nok en mening med det, men har mer tro på at spiren holder seg der denne gangen❤️
Tror jeg skal gjøre det samme med den digitale testen som deg:happy:
Takk for at du deler din erfaring med meg:)
 
Jeg er også veldig fertil. Storebror satt på PP2. Når vi begynte prøvingen på nr. 2 ble vi gravide på PP1, denne mistet vi i MA. Så ble vi gravid igjen på PP1 og resultatet er i dag 13 måneder :) Denne her satt på PP2 igjen...

Jeg skjønner tankegangen din veeeldig godt, har mange av de samme tankene selv. Det verste er at vi bare må vente å se....
 
Jeg er også veldig fertil. Storebror satt på PP2. Når vi begynte prøvingen på nr. 2 ble vi gravide på PP1, denne mistet vi i MA. Så ble vi gravid igjen på PP1 og resultatet er i dag 13 måneder :) Denne her satt på PP2 igjen...

Jeg skjønner tankegangen din veeeldig godt, har mange av de samme tankene selv. Det verste er at vi bare må vente å se....
Gost å høre at det ikke bare er jeg som blir litt tullete:p
Får bare håpe å se hvordan det vil gå med denne lille spiren:happy:
 
Jeg er også et bekymringsmenneske og er urolig selv om jeg ikke har "mistet" før. Nettopp derfor kanskje..syns det er så rart at det klaffa på første forsøk når det tok lang tid sist, pluss jeg er ikke så ung lenger og da øker sjansen for at det skjærer seg. Forstår deg veldig godt. Krysser fingrene!
 
Vi mistet også første spira for to år siden, hadde prøvd i to år da, ble gravid igjen på pp1 etter sa.
I sommer hadde vi enda en sa etter 8pp og det tok 3pp før den satt på nytt! Krysser alt for at spirene og vi holder ut sammen til juli!
Var det ikke noen som sa at det er 80-90% sjanse for at det går bra? Så i teorien har vi som har gått gjennom sa "brukt opp" de10-20% med uflaks! ;):p
Tall og teori er morsomt gitt!!! :D
 
Største problemet er at vi leser for mye på nett :p Tenk alle de gravide i Norge som det går bra med, som IKKE er på termin forum? Jeg tror ikke noe på at sa er så vanlig som mange sier. Mine to eldste fikk jeg mens jeg brukte prevensjon. Og jrg var heller ikke stressa for sa eller andre ord og uttrykk jeg aldri har hørt før nå. Den dagen jeg testet pos da så var jeg gravid. Og jeg var glad og fornøyd uten bekymringer * den gang jeg var 20...

Når jeg var hos min gynekolog i juli for å ta ut spiralen etter fire år, så sa han at alt så perfekt ut! Og han regnet med jeg kom til å bli gravid innen relativt kort tid. Han fikk rett, men jeg mistet. Jeg visste jeg var fruktbar etter den timen , men nå er jeg med en annen mann. Vel han er fruktbar han også. Jeg ble gravid igjen før jeg rakk å få tilbake mensen etter sa.

Jeg trøster meg med at jeg har kommet lengre enn sist gang, ingen blødninger, og min digitale test slo ut med 2-3 i stede for 1-2 som da jeg mistet.
Om jeg er bekymret til tider? Å jada! Her leser jeg jo om at folk blir stressa av at testene ikke blir sterkere.. ergo endte jeg opp som testoman :D MEN husk at sjansen for at ting går galt to ganger på rad er enda sjeldnere ;) Og at så lenge man ikke blør, så ville jeg prøvd å ta hver dag som en seier i stede for bekymring.

Aldri før så jeg vitsen med TUL , NÅ derimot? ?? Hell yeah! Jeg skal ha en i november og en i des! Jeg blir mer stressa når jeg nå er litt eldre enn da jeg fikk mine eldste barn...

MEN DETTE GÅR BRA! ❤ Vi kommer oss til juli!
 
Back
Topp