Bekymringer

R_28

Glad i forumet
Kan ikke huske at jeg var så bekymret sist svangerskap.. Var på ul i uke 12, men nå synes jeg 1 mnd til oul er leenge å vente!

Hører så mange historier både her og på jobb om svangerskap som ikke har gått bra..

Hva gjør dere for å ikke gå rundt å tenke på det hele tiden?

Jeg har blitt veldig mye roligere siden ul i uke 10, nå blir jeg bare bekymra viss jeg får noen smerter eller symptomer jeg ikke har hatt før. Men det går over :) jeg veit ikke helt hva trikset er, men jeg prøver å tenke at jeg skal slappe av, det som skjer det skjer (og da skjer det for en grunn), i tillegg prøver jeg fokusere på hvor heldig jeg er som er blitt gravid, har flere venninner som har prøvd i over 1år, og jeg ser hvor slitsomt og vanskelig det er, så da er jeg evig takknemlig for at jeg har fått positiv test, og er 11 uker på veg. Jeg prøver å gjøre de ukene her verdt det, så jeg ikke skal sitte igjen (gudforby) viss det går galt å tenke på de "bortkasta" mnd jeg bare bekymra meg og ikke funka. Jeg prøver å gjøre positive ting når bekymringer slår til. Ikke alltid det funker like bra, men jeg gir det et forsøk :) sjansene for at det går bra nå ER jo mye større:)

Jeg tenker at det nok gjør like vondt å miste om man gleder seg eller bare går og bekymrer seg

Hørte hjertelyden for tre dager siden og tenkte at nå kan jeg slappe av i en uke til hvertfall.. Gikk to dager så var det påan igjen :p Ikke rart jeg har hodepine.

Jeg har blitt mer og mer bekymret for hvert svangerskap. Nå tenker jeg mer på fosteret på en baby, på ett menneske, enn bare noe helt fjernt som lå i magen med førstemann. Det har gått galt for meg før, fosteret døde da det var 12+3, så disse dagene er veldig slitsomme(12+2 i følge ul idag). Har doppler hjemme, så om jeg finner hjertelyden ila helga så tror jeg at jeg kan slappe litt mer av(tvilsomt;))

Jeg blir også en smule bekymret av alle triste meldinger man leser her inne eller hører andre steder. Jeg har ikke vært på tidlig ul, og må vente helt til 9. april på oul, og synes det e veeldig lenge å vente på å få vite at alt står bra til :eek: Men har ikke mulighet til noen tidlig ul. Vurderte om jeg skulle kontakte jordmor, og kanskje få komme å høre hjertelyd, ettersom lege på første kontroll ikke gjorde dette.. :) Men det hjelper vel dårlig å gå og bekymre seg, man må prøve å tenke positivt:joyful:

Back
Topp