bekymring???

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
gutten min er 7 mnd og ruller verken fra mage el rygg. er det grunn til bekymring????

Hva sier de på helsestasjonen a?Spørr på neste kontroll om han bør ses på av en fys kanskje...?

noen flere??

ville ikke tro d.. alle unger har forskjellig utvikling[:D]

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

gutten min er 7 mnd og ruller verken fra mage el rygg. er det grunn til bekymring????

Gjennomsnittlig sett skulle han kunne det nå...
Men det er stor varriasjon, og barn følger sitt eget tempo...
Samtidig ser jeg at han nå er 7 mnd, og gjennomsnittet viser tendenser til å kunne rulle i 3-4 mnd alderen, og kan selv rulle over i 5-6 mnd alderen...

Hvordan ligger han ann ellers?
Kan han "krabbe"? Sitte (nesten alene) med rett rygg? Reiser han seg? Kan han stå med støtte?

Har det skjedd noe spes. i det siste? Positivt eller negativt?
Endret sovemønster? Utviklet sin kommunikasjon? Fått søsken? osv.

Det er ofte sånn at om barnet jobber med noe, kan det gå ut over noe annet.

Jeg ville nok ikke bekymret meg stort enda. Men følg det opp. Spør gjerne en fagperson (få han/henne til å se på det), f.eks. neste gang du skal til helestasjonen.

Se det litt ann. Og går det for lang tid, så bør du ta tak i det!

~Maja~

PS: Vil anbefale boka "Barns rett til utvikling" av Ylva Ellneby!

Den er virkelig god!!! Tror det er mulig å bestille den i bokhandler. Hvis ikke kan du undersøke fagbokhandelen på høyskoler med barnepedagogiske utdanninger.

~Maja~

Ja alle utvikler seg forskjellig, ikke bekymre seg, plutselig så ruller han bortover

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.[:)]

Barna er så forkjellig, og har ulike interesser. Det er ikke sikkert han interesserer seg for det grovmotoriske, at han heller konsentrerer seg på det finmotoriske.
Som de sier over her, så må du se på hele gutten, hva er hannes interesser, og hva kan han utenom dette motoriske. [:)]

synes ikke du skal bekymre deg.

noen barn er tidlige til å rullerundt og andre sene, så bare ta tiden til hjelp.

Back
Topp