bekymret!

Renate79

Flørter med forumet
Hei
I går måtte jeg rett og slett bare dra til legevakta....Har hatt smerter over 1 uke, og fant det tryggest å dra for å sjekke. Men heldigvis så var alt bare bra med den lille. Hjertefrekvensen var som den skulle i værtfall;) Men det er nok heller meg som må roe ned litt. Jobber fortsatt 100% fordelt på 3 ulike jobber, og det kan være litt stressende. For bekkenbunnsmuskulaturen og lysken hadde fått seg en kraftig strekk....pga mine treningsøkter igjennom jobb!! derav smertene nederst i magen ved gange. Trodde jeg skulle klare å ta signalene før det var for sent, men det virker som om jeg strekker terskelen veeeldig langt. Legen anbefalte meg å ta det litt med ro noen dager, slik at kroppen fikk hvilt seg litt, men har ikke samvittighet til det jeg!!!! Sitter på jobben og er litt frustrert akkurat nå....Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kunne trengt et par trøstens ord i dette øyeblikk....hvis jeg fortjener det da.

Huffda [:(]
Men kroppen sier i fra når nok er nok. Har du mulighet til å trappe ned? færre % stilling, gå sykmeldt 50% eller noe sånt? Å ha 3 jobber høres for meg utrolig stressende, hadde ikke greid det jeg tror jeg [8|] . Det kan nok være lurt å ta en prat med sjefene for de 3 jobbene for å forklare situasjonen; at du har fått beskjed om å ta det litt mer med ro.
Jeg er selv sykmeldt. Synes det er ganske kjedlig å måtte gå hjemme hver dag uten å ha en jobb å dra til, men når jeg tenker på alternativet er det bedre å ta det med ro enn å ikke lytte til kroppen. Husk du har ikke bare deg selv å tenke på mer [;)]

Ønsker deg lykke til fremover [:)]

Egentlig er det jo ikke noen sykdom å være gravid..... Var jeg streng nå? Men synes du har litt for mange jobber, ja.... Hva med å kutte ut 1 av dem, eller få en liten sykemelding for 1 av dem? Alle vet jo at det kan gjøre vondt å være gravid, og jeg selv er nok lik deg; tøye grensene så langt som mulig! [8D]

Grete: du er ikke streng nei! For det er det jeg sier jeg også...at graviditet er ikke noen sykdom. Derfor synes jeg også det er bittert og ikke minst vemodig å måtte sykmelde meg allerede nå. Men alternativet er å kutte ned på en av jobbene mine...siden den ene inneholder svært mye aktivitet i 6 timer i strekk!! Hmm ,ja ja, jeg får se det ann litt. Det er noe med denne stoltheten og....men jeg skal ikke ha noen konkurranse med meg selv om å holde ut lengst i allefall. Vil ikke gjøre noe jeg angrer på!!!

Takk for svar dere to;)

[:D] du finner nok ut av det! Lykke til!

Hei.
Det er ikke noen sykdom nei å vær gravid men man må lytte til kroppen og [;)]
Jeg var sykemeldt fra ca uke 12 sist p.g.a. blødning sist og når uke 20 kom så spurte legen om jeg ville i jobb eller ikke. Jeg svart jo klart jeg ville i jobb var dritt lei av å gå hjemme. To uker på jobb så gikk vanne og inn på sykehuset til uke 28 da jeg fikk min sønn.
Så av og til må man bare [:D] Håper du finner utav ting og tang.
Lykke til[;)]

Jeg tror det er lurt å ta det litt med ro når kroppen gir så klare signaler. Den ville ikke gitt beskjed hvis den mente at det var greit å stresse sånn som du gjør. Babyen merker veldig godt når man stresser og ikke har det 100% bra, og da blir den stresset også.

Tror nok du ville fått verdens dårligste samvittighet om det skulle skje noe med babyen pga at du skal være så stolt arbeider. Husk på at du skal være i god form til fødselen også og ikke minst etterpå!!
Jordmoren min sa at man ikke måtte tvile på å få en sykemelding om man følte seg sliten, om så bare for en uke eller to!!

Vær litt "egoist" og ta en liten pause og bare tenk på deg selv og babyen din!!!
Lykke til[:)]

Back
Topp