Bekymret :(

fano

Gift med forumet
Som sagt har jeg hatt små sammentrekninger i hele natt, har tatt det helt med ro på sofaen i dag. Fikk snakket med fastlegen og forklarte sammentrekningene og sa at jeg ikke har kjent noe liv i dag [:o] hun tok meg inn med en gang. Hun lyttet etter hjertelyd og fant bare 1. Det er visst ikke unormalt, men jeg blir jo veldig bekymret alikevel. Hun ringte inn på riksen for og høre om de ville ta meg inn på ul, men det ville de visst ikke [>:] jeg skal inn på ny time med fastlegen i morgen, jeg har 2 fastleger og skal til hunandre i mirgen, så vi får se om det blir gjort noe mer da. Huff, kommer ikke til og sove godt i natt [:o]

Hva..??? Ville de ikke ta deg inn??? /#)%#(%/=("¤)"=(?¤ Er det mulig?? Herregud da.... Godt du kan dra inn til den andre legen din i morgen da! Håper hun har litt mer gjennomslagskraft i forhold til riksen!!!

Skal tenke masse på dere!! Og jeg håper inderlig at alt går bra og at alt stemmer inni magehuset ditt!!! Klem!!

riksen mente at det var ikke mye de fikk gjort uansett hvis det var noe galt siden det er så tidlig i svangerskapet [:o] huff, blir litt utafor jeg. Vil ikke mase heller, er så redd for og være en byrde for folk [:o]

Det er jo helt utrolig at de ikke tar deg inn for en sjekk!!! Så forskjellig fra sykehus til sykehus føler jeg. Hadde mye tull i sist svangerskap og ikke alle gangene var det like ille, men ble alltid godt i varetatt av både lege og sykehus!

Håper alt er i orden og at du får en undersøkelse og blir beroliget!

Tusen takk jenter [:D]

huff da, kan være den andre gjemte seg litt da.
håper du får en ul så du får slippe å bekymre deg

ORIGINAL: CrazyBeautiful

De burde absolutt tatt deg inn for en sjekk. [&:] Lykke til i morgen. Jeg skal sende gode tanker din vei. [:)]

Eg blir sint! Er uansett ikkje noko dei kan gjere?!?! Dei kan gje det eit svar, kan dei!! Å faktisk kanskje få deg til å slappe av, dersom det ikkje er nokon ting!! *kokandes hormona*
Nokon folk!!! :@ :@

Ett ultralyd kan ju lugna en orolig mor! Att det går å vara så obehjälplig!!

dårlig gjort av sykehuse å ikke ta deg inn

ORIGINAL: sorciere_

Eg blir sint! Er uansett ikkje noko dei kan gjere?!?! Dei kan gje det eit svar, kan dei!! Å faktisk kanskje få deg til å slappe av, dersom det ikkje er nokon ting!! *kokandes hormona*
Nokon folk!!! :@ :@

Nå har jeg kommet fra legetime nr 2. Sammentrekningene har gitt seg, men er fortsatt om. Hun fant fortsatt bare 1 hjertelyd og ringte riksen igjen, men fikk ikke komme inn nå heller. jeg hadde ikke begynt og blø så da var det ikke noe abort på gang sa de på riksen [:'(] skal jeg gå og være livredd for og begynne og blø da istedenfor og bare ta en kjapp ultralyd forog se at begge babyene lever. Herrgegud [:(]

er det ingen som driver med privat ul i nærheten av deg slik at du kan få dratt dit å sjekket da?
Skjønner godt at du er urolig, og synes det er sårlig at de ikke tok deg inn til UL! men trodde det var slik at legen din kunne kreve du skulle ha det jeg, om ikke hos riksen så iallfall hos en eller annen som driver med UL.!!

Da må jeg gå til privat gynekolog, og det har jeg ikke råd til akkurat nå [:(]  Det som bekymrer meg mest nå er også at vi må genteste barna pga omstendigheter og da må jeg ta fostervannsprøve på begge 2 og det kan framskynde en spontanabort. Og hvis det viser seg at det er en genfeil fikk jeg spørsmål om jeg ville avbryte svangerskapet [:(][:(][:(] alt går trill rundt i hode mitt nå [:(]

Utrolig rart de ikke tar deg inn! For har ikke du det bra, påvirker jo dette selvfølgelig bebisene dine og. Skulle tro de skjønte såpass!!
Herregud så sint jeg blir[:@] Og skuffet!
Er det dette vi betaler skatt for liksom????

Krysser alle fingre og tær for deg og knøttene.... Det MÅ gå bra!!

ORIGINAL: fano

Da må jeg gå til privat gynekolog, og det har jeg ikke råd til akkurat nå [:(]  Det som bekymrer meg mest nå er også at vi må genteste barna pga omstendigheter og da må jeg ta fostervannsprøve på begge 2 og det kan framskynde en spontanabort. Og hvis det viser seg at det er en genfeil fikk jeg spørsmål om jeg ville avbryte svangerskapet [:(][:(][:(] alt går trill rundt i hode mitt nå [:(]

Dette syntes jeg var veldig merkelig, jeg har hatt problemer i svangerskapet, med blødninger, tok derfor en privat UL, Rikshospitalet ringte meg opp iløpet av dagen og fikk time 1 dag etter. og jeg var ikke 12 uker på vei engang!!!!!!!

Vi endte opp med å ta en morkakeprøve vi da. Og da må de ta ultralyd for å se hvordan de stikker. De tok også ultralyd etter prøven, så jeg fikk se at det lillehjertet til baby'en vår banket.

Jeg må si at vi fikk veldig store sjanser for at vi ventet en unge med dødelig kromosomfeil, men de hadde feil[:)][:)] Var helt friskt!!!

Så håper at du får unger som er friske!!!

P.s du får få legen din til å si du SKAL inn, det er ikke noe å diskutere engang!! Prøv å stå på det du har rett til, selv om det ikke er lett i en slik situasjon!!!

Ønsker deg lykke til, og at alt ordner seg!!!!!

Det er vanlig og ikke kjenne liv så tidlig. Hvis du har kjent det tidligere og ikke nå, kan det være at morkaka ligger i veien.
Jeg var hos jordmor på mandag. Hun slet med å finne hjertelyden, fordi fosteret mest sannsynlig lå med ryggen til. Vi fant bare 3 slag. Det er også, så vidt det er meg kjent, vanlig å ha noen sammentrekninger og strekkefølelser i denne perioden, pga livmoren utvides. Jeg har hatt slikt ubehag/ smerter og da særlig når jeg ligger. Forstår at du blir urolig,
men vi må stole på fagfolk når de sier at det er normalt. De har mye erfaring og vet hva de snakker om[:)] 
Dette går bra!

Tusen takk jenter. Dette er vårt 5 prøverørsforsøk, så det er litt sårt liksom. Første gang eg er gravid og har fått en masse bekymringer på nakken. Nå er jeg bare sliten og redd. Krysser fingre og tær for at det går bra med e 2 gærningene i magen [&o]

Back
Topp