Bekymret

Emilie<3Sofie

Elsker forumet
Hm, jeg så stjerne på jobbi dag....

Var ikke svimmel eller kvalm, men jeg så plutselig masse sånn stjerneskudd på en måte i 5 sekund. Merkelig tenkte jeg. Noen som vet noe om no sånt. Har du opplevd det? Hørt om det????

Merethe

27+3

Kanskje det var blodtrykksfall, bare at du ikke fikk kvalmen og svimmelheten ..
Jeg har slitt veldig med det i svangerskapet, og mange ganger så blei det liksom helt uklart, følte meg litt uvel da..
Ellers trur jeg ikke jeg kan hjelpe deg, desverre.. [&:]

Jeg har hatt masse av det, særlig i sv.skapet. Men hos meg varer det mye lengre. jeg kaller det flimring på øynene..og hos meg går det ikke over uten en tabl. får hodepine etterpå. Forige gang jeg gikk gravid, kontaktet jeg lege fordi jeg leste at det var tegn på sv.sk.forgiftning. Men de fant ut at det var en type migrene..Så hos meg har det fortsatt hele sv.sk og til og med i lang tid etter, er viss veldig normalt. Men utrolig ubehagelig. Kan utløses av stress el lite søvn..

oida, nej det har eg aldri hørt om nej[&:]

Jeg var plaget med migrene for noen år tilbake.. å da begynte det alltid med flimmer forran øynene !
Husk å drikk rikelig med vann i varmen.. det har ofte en innvirkning

Masse god bedring. Vet ikke hva det kan skyldes. Men kanskje greit å prate med legen for evt å finne ut årsaken?

Ja jeg opplever det samme hvis jeg er varm/ stresset og bøyer meg for og ta noe opp. Masse stjerner/ blinkende prikker rundt meg.Det er spesielt når eg e gravid, men har opplevd det uten om også. Føler jeg skal besvime.

Kan jo hende det var et slags migrene anfall, man kan få de flimrene uten å få hodepine også,men somregel følger det med..Det er ihvertfall veldig ubehagelig og man føler seg nesten blind når det holder på!

Jeg opplevde det samme da vi var på ferie. Det kom skikkelig plutselig også. Jeg satt meg ned og tok meg litt mat og drikke, og ikke minst tok det litt med ro en liten stund. Da ble det bedre. Helt vanlig å få det slik i varmen iallfall når man bærer på noen ekstra kilo [:)]

Såg mykje stjerner då eg gjekk gravid med nr 1. Hadde lavt blodtrykk, så var det som gjor det. Svimte av på butikk og styr. Såg stjerner berre eg reiste meg frå liggande til sittande stilling. Er ikkje farlig, berre ubehagelig. Andre plager var hovudverk, svimmelhet, prikking og trøtthet. Måtte ta forhåndregler, som å reise meg sakte opp, drikke masse væske, vere utkvilt etc. for ikkje å deise i bakken. 

takk for alle tilbake meldingene. Jeg får ta det med ro nå da og drikke mye. Litt dårlig på det [:)]

En uke jobb til nå så 2 uker ferie. Etter det får jeg ta sykemelding resten av tiden. Slitsomt på jobb nå som fellesferien er over.
Hardt å jobbe i Kiwi. Kiwikiwi...Haha

Merethe

27+4

Har også opplevd detten en del i svangerskapet, veit ikkje ka d kjæm av og har aldri opplevd d før sjøl. Æ blir svimmel kvalm og kjennes ut som æ ska svime av. E sikkelig ubehagelig!Trudde først d va angst, men slo den tanken ifra mæ.

Jeg har blitt diagnosert med Migrene pga svangerskapet... Når disse kommer pleier jeg å få fliming forran øynene, kvalme, svimelhet og ekstrem hodepine...
Flimringen kommer gjerne først, og om jeg da er flink til å drikke mye, og gå vekk fra pc/tv/høye lyder, og så slappe av, kan jeg slippe unna hodepinen.

Det er jo ikke noen medisiner mot migrene jeg kan ta, og kommer den først hjelper ikke paracet. Så da må jeg bare stå løpet ut..

Høres ut for meg som om det er helt vanlig jernmangel, rett og slett. Dette er jo veldig normalt i graviditeten, det burde gi seg etter hvert hvis du fikk i deg litt jerntabletter!:) Lykke til

jepp.. Har jernmangel :) Så stapper i meg det... Har ikke merket noen forandring ennå, men har ikke gått på det så lenge heller :) Men håper det hjelper, også begynner jeg med magnesium i dag, for jeg har fått så kramper i leggene om kvelden,,

Back
Topp