Bekymret

Mulen90

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg har ikke skrevet noe i dette forumet før, men har fulgt fra sidelinjen :)
Jeg hadde første dag i siste menstruasjon 06.01.19, men vet at jeg ikke hadde eggløsning før 3.Februar (rar syklus den måneden). Jeg fikk positiv graviditetstest på søndag 17.2 (14 DPO) og i dag er jeg 18 DPO. Hvis jeg beregner termin ut fra unnfangelse er jeg 4+4 eller 4+5 i dag. Jeg har tatt 2 tester siste dagene (annenhver dag) som jeg ikke synes viser noen stigning og i dag tok jeg i tillegg en clearblue digital som kun viste gravid 1-2. Burde den ikke vist 2-3 nå?
Ellers må jeg nevne at jeg ikke har noen symptomer. Føler meg helt normal. Ingen ømme pupper, ingen forandring på utseende på puppene, ingen kvalme, ingen tretthet...
Er litt bekymret nå for at dette ikke skal gå veien :/ jeg har aldri vært gravid før (aldri fått positive tester før i løpet av prøveperioden). Vi har prøvd i nesten 1 år nå når jeg fikk positiv test.
Takk for råd/tips :)

Legger ved testene mine. Den første er test tatt på tirsdag, den andre er test tatt i dag.

Vedlegg

• 20190219_132720.jpg
    20190219_132720.jpg
    17,6 KB · Visninger: 84
  • 20190221_112323.jpg
    20190221_112323.jpg
    16,5 KB · Visninger: 82
  • 20190221_151820.jpg
    20190221_151820.jpg
    19,2 KB · Visninger: 66
Gratulerer med spiren :)
Hvilken tester er det?
Ikke alle tester som er så gode, heller ikke tidligtester.
Ville målt hcg stigning med blodprøve, da får du et sikkert svar.
Legger ved mine tester med sensitivitet på 10 ml/U.
Hadde hcg på 1307 4+5, så testene jeg hadde var langt fra så sensitive som de reklamerte for.
IMG_20190221_135709.jpg

Hei,
Jeg hadde første dag i siste menstruasjon 06.01.19, men vet at jeg ikke hadde eggløsning før 3.Februar (rar syklus den måneden). Jeg fikk positiv graviditetstest på søndag 17.2 (14 DPO) og i dag er jeg 18 DPO. Hvis jeg beregner termin ut fra unnfangelse er jeg 4+4 eller 4+5 i dag. Jeg har tatt 2 tester siste dagene (annenhver dag) som jeg ikke synes viser noen stigning og i dag tok jeg i tillegg en clearblue digital som kun viste gravid 1-2. Burde den ikke vist 2-3 nå?
Ellers må jeg nevne at jeg ikke har noen symptomer. Føler meg helt normal. Ingen ømme pupper, ingen forandring på utseende på puppene, ingen kvalme, ingen tretthet...
Er litt bekymret nå for at dette ikke skal gå veien :/ jeg har aldri vært gravid før (aldri fått positive tester før i løpet av prøveperioden). Vi har prøvd i nesten 1 år nå når jeg fikk positiv test.
Glemte å qoute deg.. :)

Legger ved testene mine. Den første er test tatt på tirsdag, den andre er test tatt i dag.

De var jo kjempefine!

Jeg har aldri testet så veldig lenge, en eller to tester, og så ferdig. Jeg fikk positiv test denne gangen 4+4 og 5+1 skulle jeg ta ny test og den viste 2+3 på digital. Ble kjempeforvirret, men har sett at hos meg så fordobler hcg seg hver tredje dag, hos andre er det hver andre dag.

Jeg tenker også at alle tester kan ha bittesmå ulikheter i seg, slik at de ikke alltid viser helt likt.
Symptomene kommer fort nok, her kom kvalmen 5+5, kastende over meg. Forrige gang ble jeg ikke kvalm før i uke 9, så det kan være veldig forskjellig.

Jeg sier bare Gratulerer og velkommen til oss :)

Gratulerer med spiren :)
Hvilken tester er det?
Ikke alle tester som er så gode, heller ikke tidligtester.
Ville målt hcg stigning med blodprøve, da får du et sikkert svar.
Legger ved mine tester med sensitivitet på 10 ml/U.
Hadde hcg på 1307 4+5, så testene jeg hadde var langt fra så sensitive som de reklamerte for.
Vis vedlegget 289660
Det er RFSU test ofte. Og clearblue digital. Håper alt er som det skal med den lille spiren. :)

Sterke tester, gratulerer :happy::happy: vent noen dager før du tar en ny test, ev. Mål HCG stigning hos legen. Alle har ulik stigning, kanskje din stiger i morgen :)

Hei,
Dette ser nesten ut som mine tester:-) De er jo super positive alle sammen, gratulerer:-)

De var jo kjempefine!

Jeg har aldri testet så veldig lenge, en eller to tester, og så ferdig. Jeg fikk positiv test denne gangen 4+4 og 5+1 skulle jeg ta ny test og den viste 2+3 på digital. Ble kjempeforvirret, men har sett at hos meg så fordobler hcg seg hver tredje dag, hos andre er det hver andre dag.

Jeg tenker også at alle tester kan ha bittesmå ulikheter i seg, slik at de ikke alltid viser helt likt.
Symptomene kommer fort nok, her kom kvalmen 5+5, kastende over meg. Forrige gang ble jeg ikke kvalm før i uke 9, så det kan være veldig forskjellig.

Jeg sier bare Gratulerer og velkommen til oss :)
Tusen takk:) jeg klarer ikke helt å tro på det enda selv når jeg ikke kjenner meg gravid i det hele tatt. Jeg må nok ta en ny digital om noen dager for å se om den har kommet opp til 2-3 :) Krysser fingrene for at hcg stiger som det skal :)

Hei,

Gratulerer! Du er nok gravid! Merkelig syklus du har hatt, jeg hadde første mens 05.01.2019, men er nå uke 8 (7+0).
Du behøver ikke å kjenne noen symptomer :) Jeg har f.eks ikke vært noe kvalm e.l. enda, så du får heller være glad for at du kanskje slipper unna det :D

Vær lykkelig så lenge symptomene utgår. Såre bryst, kvalme og murringer i magen er egentlig ikke så kult ;)
Gratulerer så mye med graviditeten :Heartred

Gratulerer! Du er nok gravid! Merkelig syklus du har hatt, jeg hadde første mens 05.01.2019, men er nå uke 8 (7+0).
Du behøver ikke å kjenne noen symptomer :) Jeg har f.eks ikke vært noe kvalm e.l. enda, så du får heller være glad for at du kanskje slipper unna det :D
Ja, veeldig forsinket eggløsning :o har egentlig veldig regelmessig mens så vet ikke helt hva som skjedde med eggløsning denne måneden :p

Vær lykkelig så lenge symptomene utgår. Såre bryst, kvalme og murringer i magen er egentlig ikke så kult ;)
Gratulerer så mye med graviditeten :Heartred
Tusen takk :) nei, det er kanskje ikke så kult, men skulle likevel ønske at jeg kjente noe/et eller annet som kunne minne meg på at det er et lite frø i magen :) kommer vel kanskje etterhvert :)

Tusen takk :) nei, det er kanskje ikke så kult, men skulle likevel ønske at jeg kjente noe/et eller annet som kunne minne meg på at det er et lite frø i magen :) kommer vel kanskje etterhvert :)
Vil nok tro at det kommer noe når du minst venter det :) plutselig slår det til for fullt :)

Mangel på symptomer trenger ikke bety at du ikke er gravid. Er selv 8+2 men har ikke hatt så mye symptomer bortsett fra ømme bryst, men ikke før etter uke 5-6, den enorme trettheten kom i uke 6, men varte ikke så mange dager. Kvalm har jeg aldri vært når jeg har vært gravid, så det er heller ikke noe du må igjennom. Vi reagerer forskjellig rett og slett

Jeg har ingen symptomer, og jeg er uke 7+ 4. Hadde svak kvalme på kvelden i uke 4 men den forsvart fort.
Ikke alle har mye symtomer. Men jeg skal på ultralyd på onsdag for å få indre ro

Ja, veeldig forsinket eggløsning :eek: har egentlig veldig regelmessig mens så vet ikke helt hva som skjedde med eggløsning denne måneden :p
Kroppen skulle bare fikse et ordentlig gull-egg, derfor litt ekstra tid ;-) Gratulerer, testene ser klart positive og fine ut!

Back
Topp