Bekymret

2410

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg fikk massasje i går, ganske hard behandling på rygg og ben. Har vært litt øm i kroppen etterpå, og litt murringer i magen. Så googler jeg massasje og abort...og da finner jeg ut at man ikke bør ta massasje i 1. trimester fordi det kan føre til abort. Så nå sitter jeg har livredd for at det skal skje noe.. Noen som har erfaringer? Trenger ikke flere skrekkhistorier altså...

Hvilken type massasje da? Ga beskjed når jeg har vært hos muskelterapeut, men behandlingen var egentlig den samme. Det går sikkert bra ;-)

Hard massasje, trykket og klemte på masse punkter som gjorde skikkelig vondt. Har veldig vondt i skambeinet, og mensmurringer.

Om du er bekymret hadde jeg ringt legen i morgen om jeg var deg! Mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Håper alt er bra med deg og spira!

Har ikke hørt om at det er farlig jeg, ring heller lege for å høre enn å bekymre deg :)

Spurte de ikke om du om du var gravid før behandlingen? Jeg har aldri opplevd å bli massert uten at massøren spør meg om det. Det er jo noe de skal ta hensyn til, spesielt når man er i et tidlig stadige i svangerskapet..

Ett godt råd. Slutt å Google :p selv om det står på Internett betyr ikke det at det er sant.
Jeg går til kiropraktor en gang i uka å det er ikke farlig. Da hadde han sagt ifra. Google ting kan fort skremme enn å roe ned, da mye av det negative for havner på nettet med positive ting ofte blir glemt.

Å hvis det er sånn at du er bekymret i dag og har litt smerker så ring legen :D beste kilden til korrekt info :)
Lykke til, går nok veldig bra <3

Altså, akupunktører og akupressører tror jo at kroppen har mange punkter som ikke bør masseres eller trykkes på hos gravide, men vi trenger jo ikke importere gammel kinesisk overtro bare fordi de gjør det. Det går selvfølgelig ikke an å massere ut ungen, den sitter litt bedre fast enn det. :)

Back
Topp