Bekymret!

• Trådstarter Trådstarter Bekymret
  • Opprettet Opprettet
B

Bekymret

Guest
Jeg har et stort problem! Pappaen til barnet i magen oppfører seg som en drittsekk, psykopat (et veldig sinne og prøver å psyke deg helt ned) og han har (og antakelig fortsatt) drevet med hasj. Og løyet om det! Han viste sitt sanne ansikt etter at jeg ble gravid. Viser null interesse for barnet og bidrar ikke med noe. Jeg bor alene. Når jeg sa jeg skulle beholde mot hans vilje sa han: da skal jeg ta FULL foreldrerett når barnet er her. Har ikke skrevet han opp som far hos legen engang men må kanskje det? Hva har han krav på? Tør ikke la barnet sove over hos han før jeg vet han har forandret seg!

Han kommer ikke til å få full omsorg for barnet overhodet hvis han holder på som det der! Har ikke erfaringer med det selv, men et godt tips er å spare på alt av meldinger og sånn som han eventuelt sender deg. Sånn at du har bevis på at han er som han er om det skulle være nødvendig...

Han kommer ikke til å få full omsorg for barnet overhodet hvis han holder på som det der! Har ikke erfaringer med det selv, men et godt tips er å spare på alt av meldinger og sånn som han eventuelt sender deg. Sånn at du har bevis på at han er som han er om det skulle være nødvendig...

Signerer denne!
Hvorfor i all verden vil han ha fulle foreldreretten når han ikke ville at du skulle beholde engang?

Sent from my iPhone using BV Forum

han har vel rett til å få se ungen, men ingen forventer at du skal la ungen overnatte hos faren før ungen er minst et år. På grunn av amming og at ungen trenger sin mor 24 timer i døgnet så trenger ikke du gå med på mer samvær med far enn ett par timer med deg tilstede.

Jeg vil anbefale deg å la all kontakt med faren gå via meldinger for på den måten kan du bevise det hvis han truer eller er frekk. Jeg vil og anbefale å prøve å få til skriftlig avtale om når faren får se ungen. Dette kan eventuelt gjøres hos familievernkontoret.

Når det gjelder barnebidrag bør du søke om å få forskudd fra nav. det vil si at nav ordner alt som har med bidraget å gjøre, og du får alltid inn penger uavhengig av om faren betaler eller ikke.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Han har ikke rett til noe som helst, men barnet har....
Men det er uansett ikke aktuelt før barnet er større. I starten kan han ha samvær med ungen med deg tilstede.
Senere bør dere på familievernkontoret for mekling ang samvær.
Ikke bekymre deg :)

Back
Topp