Bekymret

Honningblomsten

Forumet er livet
Har ikke kjent voksesmerter i livmora på flere dager! Blir redd Vet at det er normalt å ikke ha symptomer hele tiden, men murringene burde vell være der? Hva tror dere?

Med meg kommer symptomene til og fra:)murringer også!er vanlig at d varierer;)tror alle er bekymret nå har den tanken i hode at"er d virkelig noe der,når jeg ikke merker noen ting" tenkte bestille meg time med jordmor og prøve og få høre hjerte lyden:) vi får krysse fingrene;)trøsteklem;)!

Tror du skal se på det som ganske normalt å ikke ha særlig med murringer nå når du er endel uker på vei,mitt inntrykk er at de fleste har mest av dette helt i starten av svangerskapet. Når det gjelder voksesmerter er jo det noe man kjenner til og fra,syns ikke det høres rart ut at du ikke har kjent det på noen dager. Nei,prøv å senk skuldrene -du vet det selv at symptomer kan komme og gå:) plutselig kjenner du noe igjen! Alltid litt vanskelig den første biten av svangerskapet,men vi må forsøke å være positive og tenke at dette skal gå bra!:) du har jo forresten kvalmen også,satt ikke du og spiste tørka mais her om dagen?;) btw så fant jeg ikke den på kiwi'n her..:(

Det kan også gå dager mellom jeg kjenner voksesmerter/murringer. Noen ganger kjenner jeg det flere dager på rad, andre ganger er det opphold på noen dager før jeg kjenner det igjen. Tror nok det er helt normalt :)

Jeg har også mye mindre vondter nå enn i begynnelsen. Men sånn har det vært med alle symptomene, tenker at det er normalt at kroppen "venner seg til graviditeten" på en måte :)

Men kjenner jeg selv er mer nervøs nå som det nærmer seg 12 uker, er så nære sikker sone:-)

Takk for svar, dere!  Dere er oppmuntrende og beroligende! Nå tar jeg det litt mere med ro!
Ja, jeg er kjempe kvalm! Tar det positivt Selv om det ikke er noe morro å være kvalm, hehe..

Det er sikkert normalt å bekymre seg! Gjør det selv jeg! Og aner ikke hvorfor.. Men sikkert bedre etter å ha vært på 1.kontroll..? Men syns det er lenge å vente.. skal dit 17.okt! Over en mnd til!!!
Men jeg fant tørka mais. Lå ved frukt og grønnsaker! En STOR pose.. ;) Husker ikke hva som står på posen "husk store mais" eller noe..?

gullkua skrev:
Det er sikkert normalt å bekymre seg! Gjør det selv jeg! Og aner ikke hvorfor.. Men sikkert bedre etter å ha vært på 1.kontroll..? Men syns det er lenge å vente.. skal dit 17.okt! Over en mnd til!!!
Men jeg fant tørka mais. Lå ved frukt og grønnsaker! En STOR pose.. ;) Husker ikke hva som står på posen "husk store mais" eller noe..?

Ja, det er de! :)
Det er sant! Det er normalt å bekymre seg ja! Husker jeg bekymra meg masse når jeg gikk med lillegutt :) Det stopper nok aldri, hehe..

Jeg hadde også mer murringer tidlig, og på torsdag så jeg verdens mest perfekte lille krabat.. Så du kan nok bare slappe helt av..

Hvordan klarer du å bekymre deg når du ikke har vondt? Jeg hadde blitt paranoid om jeg hadde dupler eller noe i den duren i huset. Det er leges/jordmors oppgave å sjekke om alt er bra når det skjer noe som det ikke skal :)

Jeg har vært hos legen bare en gang for å fortelle om at jeg er gravid (7 uker), så fikk jeg papirer og ny time til første svangerskapskontroll etterpå, og jeg har ennå ikke tatt tidlig UL. Sv.kontroll er på tirsdag. Symptomene kommer og går, og jeg har ingen grunn til å bekymre meg. Det kan godt forekomme MA, fordi forloveden min hadde bilyd på hjertet da han var baby. Jeg ser ingen grunn til å bekymre meg fram til legen/jordmoren finner noe galt :) Jeg prøver å nyte svangerskapet i stedet for å bekymre meg for ingenting.

Ellers håper jeg at alt er bra med både deg og den lille, det må nok gå bra denne gangen! :) Bare å kontakte legen/jordmor hvis du ikke orker å bekymre deg mye :)

Budeio skrev:
Hvordan klarer du å bekymre deg når du ikke har vondt? Jeg hadde blitt paranoid om jeg hadde dupler eller noe i den duren i huset. Det er leges/jordmors oppgave å sjekke om alt er bra når det skjer noe som det ikke skal :)

Jeg har vært hos legen bare en gang for å fortelle om at jeg er gravid (7 uker), så fikk jeg papirer og ny time til første svangerskapskontroll etterpå, og jeg har ennå ikke tatt tidlig UL. Sv.kontroll er på tirsdag. Symptomene kommer og går, og jeg har ingen grunn til å bekymre meg. Det kan godt forekomme MA, fordi forloveden min hadde bilyd på hjertet da han var baby. Jeg ser ingen grunn til å bekymre meg fram til legen/jordmoren finner noe galt :) Jeg prøver å nyte svangerskapet i stedet for å bekymre meg for ingenting.

Ellers håper jeg at alt er bra med både deg og den lille, det må nok gå bra denne gangen! :) Bare å kontakte legen/jordmor hvis du ikke orker å bekymre deg mye :)

Grunnen til at jeg bekymrer  meg når jeg ikke har vondt er fordi jeg er redd for MA! :( Da merker man jo ikkeno vondt som regel.. Å så tenkte jeg at hvis jeg ikke har voksesmerter, så vokser den kanskje ikke fordi den ikke lever! Men nå er jeg litt beroliget her da, så jeg tror nok det skal gå bra :)

Jeg har hatt doppleren min helt siden sist, og da var den utrolig god å ha :) Jeg husker noen dager som jeg var veldig bekymra, men så fant jeg hjertelyden, og da ble jeg beroliget igjen.. Så jeg er veldig glad for at jeg har min :)
Så tidlig som dette gjør det ikke noe nytte, men jeg fikk inn hjertelyd med sønnen min ikke mye senere enn dette :)

Jeg skal på sv.kontroll om nesten 2 uker, så jeg får nesten holde meg til da :) Er nok bare at SA`en min sitter veldig ferskt i minne, og denne gangen er det værre, for det er så mange som vet det på grunn av hun læreren min som ikke kunne holde kjeft, hehe..

Budeio skrev:

Forresten så er det mer normalt å bekymre seg enn å ikke bekymre seg ;) Tror nesten alle gjør det.. Er jo barna våre det handler om :)

Ja, forstår at alle er i forskjellige situasjoner. Din er annerledes enn min, så forstår jeg godt hvorfor du bekymrer deg. Embryoet vokser ikke mye på kort tid, så det tar tid for livmoren å strekke seg :) Noen ganger merker vi den, og noen ganger ikke :)

Ja, forstår om doppleren, SA og dumme læreren din :) Jeg har bekymret meg litt noen ganger, men prøver å ikke bekymre meg for mye, fordi det er ikke sunt for den lille som kan merke det :) Snart passerer vi den magiske 12, og det skal bli mye bedre! :D

Budeio skrev:
Ja, forstår at alle er i forskjellige situasjoner. Din er annerledes enn min, så forstår jeg godt hvorfor du bekymrer deg. Embryoet vokser ikke mye på kort tid, så det tar tid for livmoren å strekke seg :) Noen ganger merker vi den, og noen ganger ikke :)

Ja, forstår om doppleren, SA og dumme læreren din :) Jeg har bekymret meg litt noen ganger, men prøver å ikke bekymre meg for mye, fordi det er ikke sunt for den lille som kan merke det :) Snart passerer vi den magiske 12, og det skal bli mye bedre! :D

Jeg har fakisk kjent litt små murringer nå i ettertid av dette innlegget, så nå er jeg rolig igjen :)
Jeg har ikke bekymret meg mye jeg heller. Men når jeg ble 8 uker så begynte jeg å bli litt stressa, sikkert fordi jeg vet at mye kan skje på en måned.. Men satser på at tida går fort nå :)

Vi er no litt umulige vi gravide da. Har vi mye plager så sliter vi og klager, kjenner vi ingenting så blir vi redde og bekymret. Skjønner veldig godt at du, og alle andre er litt bekymret innimellom, det er vi nok alle. Og særlig dere som har opplevd å miste.

Men jeg tror også at det er veldig viktig å ikke bekymre seg for mye. Dagene går litt lettere da-og i bunn og grunn er det ikke mye (så lenge man følger råd i forhold til mat og livsstil) man kan gjøre fra eller til i den fasen vi er i nå, heldigvis-eller dessverre.

Men man må også lytte til kroppen sin, og være klar over att man er gravid og slappe av når man trenger det. Så litt bekymringer og tanker igjen er sunt.

Men håper iallfall du, og alle andre får en bekymringsfri helg herifra:D:D

~Peppermynte~ skrev:
Vi er no litt umulige vi gravide da. Har vi mye plager så sliter vi og klager, kjenner vi ingenting så blir vi redde og bekymret. Skjønner veldig godt at du, og alle andre er litt bekymret innimellom, det er vi nok alle. Og særlig dere som har opplevd å miste.

Men jeg tror også at det er veldig viktig å ikke bekymre seg for mye. Dagene går litt lettere da-og i bunn og grunn er det ikke mye (så lenge man følger råd i forhold til mat og livsstil) man kan gjøre fra eller til i den fasen vi er i nå, heldigvis-eller dessverre.

Men man må også lytte til kroppen sin, og være klar over att man er gravid og slappe av når man trenger det. Så litt bekymringer og tanker igjen er sunt.

Men håper iallfall du, og alle andre får en bekymringsfri helg herifra:D:D

Takk! :) Ja, du nå slapper jeg av :D Har kjent litt sånn små murringer i livmora nå de siste timene :) Sånne gode, positive murringer liksom :) Så jeg er ikke bekymret for øyeblikket :)

Ja, det tror jeg også! At vi bekymrer oss litt vell mye :) Kunne ønske det var en knapp for å skru av bekymringene :P

Back
Topp