Honningblomsten
Forumet er livet
Har ikke kjent voksesmerter i livmora på flere dager! Blir redd
Vet at det er normalt å ikke ha symptomer hele tiden, men murringene burde vell være der? Hva tror dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er sikkert normalt å bekymre seg! Gjør det selv jeg! Og aner ikke hvorfor.. Men sikkert bedre etter å ha vært på 1.kontroll..? Men syns det er lenge å vente.. skal dit 17.okt! Over en mnd til!!!gullkua skrev:
Men jeg fant tørka mais. Lå ved frukt og grønnsaker! En STOR pose.. ;) Husker ikke hva som står på posen "husk store mais" eller noe..?
Hvordan klarer du å bekymre deg når du ikke har vondt? Jeg hadde blitt paranoid om jeg hadde dupler eller noe i den duren i huset. Det er leges/jordmors oppgave å sjekke om alt er bra når det skjer noe som det ikke skal :)Budeio skrev:
Jeg har vært hos legen bare en gang for å fortelle om at jeg er gravid (7 uker), så fikk jeg papirer og ny time til første svangerskapskontroll etterpå, og jeg har ennå ikke tatt tidlig UL. Sv.kontroll er på tirsdag. Symptomene kommer og går, og jeg har ingen grunn til å bekymre meg. Det kan godt forekomme MA, fordi forloveden min hadde bilyd på hjertet da han var baby. Jeg ser ingen grunn til å bekymre meg fram til legen/jordmoren finner noe galt :) Jeg prøver å nyte svangerskapet i stedet for å bekymre meg for ingenting.
Ellers håper jeg at alt er bra med både deg og den lille, det må nok gå bra denne gangen! :) Bare å kontakte legen/jordmor hvis du ikke orker å bekymre deg mye :)
Hvordan klarer du å bekymre deg når du ikke har vondt? Jeg hadde blitt paranoid om jeg hadde dupler eller noe i den duren i huset. Det er leges/jordmors oppgave å sjekke om alt er bra når det skjer noe som det ikke skal :)Budeio skrev:
Jeg har vært hos legen bare en gang for å fortelle om at jeg er gravid (7 uker), så fikk jeg papirer og ny time til første svangerskapskontroll etterpå, og jeg har ennå ikke tatt tidlig UL. Sv.kontroll er på tirsdag. Symptomene kommer og går, og jeg har ingen grunn til å bekymre meg. Det kan godt forekomme MA, fordi forloveden min hadde bilyd på hjertet da han var baby. Jeg ser ingen grunn til å bekymre meg fram til legen/jordmoren finner noe galt :) Jeg prøver å nyte svangerskapet i stedet for å bekymre meg for ingenting.
Ellers håper jeg at alt er bra med både deg og den lille, det må nok gå bra denne gangen! :) Bare å kontakte legen/jordmor hvis du ikke orker å bekymre deg mye :)
Ja, forstår at alle er i forskjellige situasjoner. Din er annerledes enn min, så forstår jeg godt hvorfor du bekymrer deg. Embryoet vokser ikke mye på kort tid, så det tar tid for livmoren å strekke seg :) Noen ganger merker vi den, og noen ganger ikke :)Budeio skrev:
Ja, forstår om doppleren, SA og dumme læreren din :) Jeg har bekymret meg litt noen ganger, men prøver å ikke bekymre meg for mye, fordi det er ikke sunt for den lille som kan merke det :) Snart passerer vi den magiske 12, og det skal bli mye bedre! :D
Vi er no litt umulige vi gravide da. Har vi mye plager så sliter vi og klager, kjenner vi ingenting så blir vi redde og bekymret. Skjønner veldig godt at du, og alle andre er litt bekymret innimellom, det er vi nok alle. Og særlig dere som har opplevd å miste.~Peppermynte~ skrev:
Men jeg tror også at det er veldig viktig å ikke bekymre seg for mye. Dagene går litt lettere da-og i bunn og grunn er det ikke mye (så lenge man følger råd i forhold til mat og livsstil) man kan gjøre fra eller til i den fasen vi er i nå, heldigvis-eller dessverre.
Men man må også lytte til kroppen sin, og være klar over att man er gravid og slappe av når man trenger det. Så litt bekymringer og tanker igjen er sunt.
Men håper iallfall du, og alle andre får en bekymringsfri helg herifra:D:D