LilleSpira
Glad i forumet
så begynner bekymringene igjen...[>:]
Jeg er rhesus negativ. Og i sist svangerskap dannet jeg antistoffer mot snuppa.
Måtte ofte ta blodprøve og til Haukeland en gang i mnd på ul for å sjekke at snuppa fikk nok blod til hode. (kan føre til hjerneskade eller død i verste tilfeller)
Men det gikk helt fint med snuppa, så jeg tenkte at ved neste svangerskap kom jeg til å vere avslappet til det dersom det skulle skje igjen..
men.. igår fikk jeg brev fra sykehuset om at jeg allerede har begynnt å danne antistoffer mot lille spira, og kjenner at jeg blir bekymret selv om det gikk fint sist.
Lest rundt omkring på nettet, og for de fleste så går det jo fint..
men var visst utrolig sjelden at det skjedde i første svangerskap, og at tidligeste de hadde funnet tegn til antistoffer var i uke 7+2.
men jeg var jo bare 5+6 da jeg tok den blodprøven..
uff, det går sikkert helt fint, men klarer ikke helt å la vere å tenke på det..
Jeg er rhesus negativ. Og i sist svangerskap dannet jeg antistoffer mot snuppa.
Måtte ofte ta blodprøve og til Haukeland en gang i mnd på ul for å sjekke at snuppa fikk nok blod til hode. (kan føre til hjerneskade eller død i verste tilfeller)
Men det gikk helt fint med snuppa, så jeg tenkte at ved neste svangerskap kom jeg til å vere avslappet til det dersom det skulle skje igjen..
men.. igår fikk jeg brev fra sykehuset om at jeg allerede har begynnt å danne antistoffer mot lille spira, og kjenner at jeg blir bekymret selv om det gikk fint sist.
Lest rundt omkring på nettet, og for de fleste så går det jo fint..
men var visst utrolig sjelden at det skjedde i første svangerskap, og at tidligeste de hadde funnet tegn til antistoffer var i uke 7+2.
men jeg var jo bare 5+6 da jeg tok den blodprøven..
uff, det går sikkert helt fint, men klarer ikke helt å la vere å tenke på det..