"Bekymret pappa"

nesco

Elsker forumet
He he... den stakkars pappa'n too be (eller han har jo 3 barn fra før da, men ,men) skulle kjøre meg på jobb i dag, så snakket jeg noe om at "å jeg er litt sulten i grunnen". "Har du ikke spist?! Du må huske at du spiser for den inni magen også nå".... Fikk da beroliget han med at jeg hadde mat på jobb jeg kunne ta når jeg kom ned, men har ikke rukket det ennå og nå sparker lille gutt veldig mye (kjenner det uten på magen-gøy[:)]) så nå bør jeg virkelig gå å få tatt meg en matbit. Kanskje han inni magen prøver å si at "mamma jeg er sulten!!"

Hehe ja har en likkens pappa too be her å.

Mitt problem er at jeg ikke har matlyst i det hele å det store. Prøver å spise, men klarer bare ikke spise så mye som jeg sikkert bør. Men min kjære gjør alt han kan for at jeg skal spise, han lager mat til meg å jeg prøver så godt jeg kan å spise for jeg tenker på babyen og han...

Leste her for ikke så lenge siden at hvis man har hatt problemer med mat som anoreksia eller bulimi kan man får det tilbake under svangerskapet...

For 6 år siden sleit jeg litt med anoreksia, men det ble oppdaget tidlig nok slik at jeg fikk hjelp og har klart meg fint og kommet meg godt vidre. Lagt på meg masse siden da. Var bare 40 kg... Redd for at det samme kanskje er på tur tilbake [>:] Skulle egentlig til jordmor igår, tenkte jeg skulle ta det opp med henne, men timen ble dessverre avlyst pga hun var i bodø med på fødsel og hu andre hadde glemt å si ifra om at dem ikke kom hit denne gangen å kom til å være på ørnes i stede, så jeg har time først den 9 august. Håper hun kan hjelpe meg da.

ORIGINAL: pusi82

Hehe ja har en likkens pappa too be her å.

Mitt problem er at jeg ikke har matlyst i det hele å det store. Prøver å spise, men klarer bare ikke spise så mye som jeg sikkert bør. Men min kjære gjør alt han kan for at jeg skal spise, han lager mat til meg å jeg prøver så godt jeg kan å spise for jeg tenker på babyen og han...

Leste her for ikke så lenge siden at hvis man har hatt problemer med mat som anoreksia eller bulimi kan man får det tilbake under svangerskapet...

For 6 år siden sleit jeg litt med anoreksia, men det ble oppdaget tidlig nok slik at jeg fikk hjelp og har klart meg fint og kommet meg godt vidre. Lagt på meg masse siden da. Var bare 40 kg... Redd for at det samme kanskje er på tur tilbake [>:] Skulle egentlig til jordmor igår, tenkte jeg skulle ta det opp med henne, men timen ble dessverre avlyst pga hun var i bodø med på fødsel og hu andre hadde glemt å si ifra om at dem ikke kom hit denne gangen å kom til å være på ørnes i stede, så jeg har time først den 9 august. Håper hun kan hjelpe meg da.

Får håpe du ikke har fått det tilbake. Selv har jeg liten matlyst i denne varmen. Men det sies jo at babyen tar til seg den næringen den trenger, så er det mamma'n det går utover. Min baby er helt etter gejnnomsnittet på UL, og hos jordmor sist uke så var SF målet helt oppe på normal feltet-så tror babyen har det bra [;)]

Til pusi 82,

Skjønner deg godt med spisinga, jeg.

Det er jo en stor forandring som skjer med kroppen, og vi som har hatt problemer med spising tidligere opplever at kroppen forandrer seg. Det kan være kjempetøft for anorektikere, så jeg skjønner problemet ditt.

Hiver meg allikevel på sitat fra lillejenta88. - Når en er gravid MÅ en spise.

Du er jo vert for et helt annet menneske, som er 100% avhengig av at mamman hans/hennes spiser, så den kan vokse og fødes frisk og sunn. Det er gjort undersøkelser på anorektikere som ikke kontrollerer sykdommen under graviditet, og det er ikke hyggelig lesing på babyens vegne. Ikke la angst i forhold til det som skal skje gå utover spisinga akkurat nå:)

Kanskje kan dette også hjelpe deg med å godta kroppen din???? Dette er jo beviset på at kroppen din kan være mer enn bare tynn, den kan faktisk gi deg en baby. Jeg har opplevd at jeg har fått et nytt og overraskende bilde av kroppen min - det er lov å være stolt av en deilig og stor klump på magen!

Lykke til - stor klem!

øh vet ikke helt hvordan jeg skal si det, men jeg fikk ikke anoreksia pga jeg syntes jeg så feit ut eller noe slikt... Jeg fikk det pga jeg hadde ikke matlyst og ikke fikk til å spise pga hjemlengsel og slikt.

Så på en måte blir det ikke det samme som andre som har eller har hatt anoreksia ang egoisme å slikt... Bryr meg ikke hvordan kroppen min ser ut, syns hverken jeg er for tynn eller feit...

Jeg vil gjerne spise men har ikke matlyst, men jeg prøver å spise så godt jeg kan, for jeg vil jo spise.

Jeg var hos legen på mandag å symfemålet var over rødstreken og innen for den grønne så jeg tror ikke det er noe fare. Men for å være på den sikre siden vil jeg høre med jordmora hva hun sier om det.

Håper du får matlysten tilbake pusi82!!! Ordner seg nok skal du se[:)] Min matlyst er iallefall tilstede...men trodde faktisk at det skulle bli enda mer spising enn det har gjort...hører jo om folk som spiser hele tiden når de er gravide..er ikke blitt så ille enda![;)]

Håper jeg å!
Men nå som vi endelig har fått varmen oppover hit i allefall for noen dager så blir det lite spising dessverre, men jeg prøver så godt jeg kan!

Back
Topp