Bekymret...*oppdatert*

titta81

Glad i forumet
 Har kjent veldig lite liv... (tror jeg har kjent litt..) Og vet det er normalt!
Men... Har lenge hatt en ekkel magefølelse.. [&o] Kjøpte meg en dopler, og tenkte; Nå!! [:D] Nå, får jeg bekreftet at alt er bra [:D][:D][:D] Men, når jeg prøver den, så finner jeg ingenting... [:(] Bare min egen puls..
Trykker ganske hardt, og leter lenge, men finner ingenting!!!!
Er utrolig fortvilt... Har ikke vært hos legen eller jordmor enda i dette svangerskapet. Skal til legen i morgen! Jeg gruer meg [:(].....
Er det noen av dere andre som har opplevd at doplern ikke virker eller noe? Kan det være den som svikter? Burde jeg ikke hørt det tydelig nå når jeg er 16 + 4 på vei???
Off... Sitter her bare å tenker negativt å ser for meg det verste.. Og nå som ALLE vet at jeg er gravid da...[&:]

TUSEN TAKK for positive ord !!!! Det varmet [:D][:D][:D]
Fikk med meg mannen på soverommet i sted, tok med aloe vera (høres kinky ut...[8D] he he [:D]),
og dopplern... Vi måtte lete leeenge !!! Ver meget bekymra for å si det sånn...
Men til slutt, laaangt,langt inni der. Ganske langt ned... Der kom det en flott hjertelyd som vi rakk å høre 10 sek før det forsvant Gjett om jeg ble lykkelig!!! Gleder meg mer til legen i morgen kan man si [:D][:D] Takk for støtten jenter !!

Det er ikke alltid at babyen ligger sånn til at det er lett å finne lyden..Men det trenger ikke å være noe galt heller. Det skal mye til for at noe skjer med babyen når du er så langt på vei. Det går nok fint skal du se[:)]

Det er heeelt sikkert ikke noe galt, men sender over en stooor klem. Hørte hjertet til babyen i uke 16/17, og måtte lete en god stund før jeg fant den. Jeg trykkte doppleren godt inn, og var nesten på skambenet da jeg hørte hjertet, men det tok ikke lange tiden før den begynte å forsvinne når babyen rørte på seg. Det kan også hende du bærer den langt bak, og da kan det også være vanskelig å høre den selv i uke 17/18. Så alt står nok bra til, og så lenge du kjenner liv så er det jo ikke noen tvil [:)] Lykke til hos legen i morgen, og fortel h*n hvor bekymret du er og be h*n høre etter hjertelyden. [;)]
Alt er nok i skjønneste orden skal du se [:)]

ORIGINAL: Badeand*

Det er ikke alltid at babyen ligger sånn til at det er lett å finne lyden..Men det trenger ikke å være noe galt heller. Det skal mye til for at noe skjer med babyen når du er så langt på vei. Det går nok fint skal du se[:)]

enig
ikke alltid jeg fann lyden med angelsounden selv, i uke 16.. og ofte for den frem og tilbake så jeg hørte bare noe greier før det forsvant... sender en stooooor klem!![:)]

Jepp et godt tips er å bruke alover gel eller annen gel som gir god kontakt mot huden. Og ikke let for langt opp mot navlen...
Alt er sikkert bra med den lille. [:D]

Har ingen erfaring med dopler selv, men er nok lurt med gel ja + å lete litt ca midt mellom navlen og hoftebeinet og område mellom til andre hoftebeinet og ned mot skambeinet. [;)] Legen fant ikke hjertelyden med dobler i uke 14+ noe, men jm fant den uka etterpå med en gang. Kommer nok an på erfaring, måte å bruke dopleren på og samtidig ha litt flaks. [:)] Håper alt står bra til med spira i magen din! Er ikke lett når tvilen gnager en, men prøv å slappe av fram til i morgen. 

Godt å høre at du fant hjertelyden ja[:)] 

Så flott da[:D][:D]
Kos dere framover!!!

Det var virkelig godt at alt gikk bra vennen!! Vi vil ikke miste flere her inne!! og det er merkelig hvor bebisen faktisk ligger.. jeg har funnet lille gull på venstre side på skambeinet hver gang.. i går fant jeg ikke lille gull der... og så tok jeg og lette over hele.. og da hadde lillegull flyttet seg oppover og helt mot høyre!! hehe men det er virkelig vanskelig for de piler bort med en gang du har funnet hjertet.. da løper de bort til andre enden.. så ender det med at du sloss for å høre hjertet =) hehe

Hadde jeg bare visst om det fra før liksom...[8D] Blei seriøst skremt !!![:-] Har aldri brukt en doppler hjemme før, så jeg trodde det bare var å plassere den på magen og vips! Der var hjertet liksom... [;)] Bra det ikke bare er jeg som må lete da [:D][:D] Det var utrolig godt å høre !!! [:D][:D]

hvis morkaken ligger forran fosteret vil det nok være vanskeligere å finne lyden, det er helt normalt hvertfall, men få det undersøkt så slipper du å bekymre deg.

Back
Topp