Bekymret mamma

mamsnurk

Flørter med forumet
For 2 uker siden fant jeg en mistenksom kul under armen til Jakob! Den var/er ganske myk og bevegelig, vi var på ferie i Møre og Romsdal da jeg fant den og det var mange som hadde holdt han og dullet med han. Tenke da at det kanskje var noen som hadde tatt for hardt i han sånn at han var hoven under armen. Fulgte nøye med om den ble borte. Han hadde ikke vondt! Så var vi hos helsesøstra forje onsdag og legen kom innom for å sjekke dette. Den hadde ikke forsvunnet, og jeg syntes den var blitt større! De visste ikke hva det kunne være så han skulle ringe sykehuset og jeg skulle få beskjed om vi skulle inn, men nei, fikk ingen beskjed noen plass.
- Ringte å bestillte time hos legen i går for og få dette ordentlig sjekket, vill ikke tro jeg vil vite! Så vi har time i dag klokken 15.00!
- Kulen har begynt og gjøre vondt, han skriker ikke, men han ynker seg og vrir seg unna. Jeg er så super bekymret, men han er blid og fornøyd hele tiden.. Men så er det de tankene som flyr, "tenk hvis.." osv!

Huff..

Off, det hørtes ikke noe særlig ut! Skjønner godt at du blir bekymret, det er ikke noe godt å ikke vite når det gjelder de små skattene våre.. Dumt du ikke fikk time på sykehuset med en gang, for dette er jo noe som må sjekkes ut.. Jeg krysser alt av fingre og tær for at det bare er en kjertel og ikke noe farlig. Masse lykke til! :o)

Det går nok fint, er sikker bare en kjertel som har kapslet seg innm jeg har en bak øret jeg skal sjekke i morgen.... sist hadde jeg en ved trusekanten, deg gik eg med i maaaange år før jeg tørte å sjekke, da var det bare å snitte opp å ta den ut, hadde jeg gått lenger hdde den blitt betent, og da hadde det blitt litt problemer;)
Lykke til i dag

Caroline89 skrev:
Off, det hørtes ikke noe særlig ut! Skjønner godt at du blir bekymret, det er ikke noe godt å ikke vite når det gjelder de små skattene våre.. Dumt du ikke fikk time på sykehuset med en gang, for dette er jo noe som må sjekkes ut.. Jeg krysser alt av fingre og tær for at det bare er en kjertel og ikke noe farlig. Masse lykke til! :o)

Signerer denne! Vi har mange kjertler i kroppen vår, under arm,hals, trusekant....Vi hadde en opplevelse med mellomste her, den var svæææær asså, på halsen. i løpet av bare noen timer så gikk halsen utover på den ene siden. Jeg var mildt sagt livredd, jeg gråt før vi skulle til legen. Men d viste seg å være hoven kjertel, de fungerer vist litt som bomstasjoner i kroppen når man blir syk. Og kan da i noen tilfeller bli veldig hovene, jeg hadde selv en i lysken en gang også. Var vond den å! Håper du får svar hos legen i dag og at d er en hoven kjertel,og ikke noe farlig, masse masse lykke tilemoticon

Huff, det er forferdelig å gå sånn å ikke vite, skjønner godt du blir bekymret! Godt dere skal få sjekket det nærmere i dag.
Lykke til på timen i dag, krysser fingrene for dere og sender en stor klem!emoticon

Krysser fingre for at det er en helt ufarlig kul! Fornuftig av deg å få det sjekket!

huff så ekkelt... håper det bare er noe som en ufarlig vann cyste eller noe slikt. lykke til hos legen

Aldri kjekt med sånt altså :( Uff...

Veldig spent på å høre kossen det gikk hos legen i dag.
God klem te deko!!

Legen visste ikke hva det kunne være så hun sa at hun skulle sende en henvisning til sykehuset til barneklinikken der. Det som var kjipt var at de har bare åpent 2-3 dager i uken, og de hadde mye og gjøre osv, så det kunne ta tid før vi fikk time.. Jeg synes det er teit at de har så lite åpent på en barneklinikk! emoticon - Så får vente å se når vi får time!
Hun sa at hvis det ble mer forandringe, at det ble værre så måtte jeg bare komme inn igjen med han og få en ny vurdering om de evt skal sende oss direkte til sykehuset. Huff.. prøvde alt jeg kunne for å få komme til sykehuset fortest mulig, har lite lyst og gå å vente og lure og være bekymret.

Ja får håpe det er en ufarlig hevelse i kjertlene.. krysser fingrene! Blir sliten av og gå rundt å være bekymret, klarer nesten ikke tenke på annet, tenk hvis... huff nei.. Jakob er heldigvis en kjempe glad og blid gutt så han har ikke vondt.. det hjelper litt på :)
Takk for all støtte! :')

Nei og nei... dette e helsenorge på sitt beste altså.. Det e kje noko kjekt å gå å bekymra seg, for å søke hjelp, og så ikkje få svar/den hjelpen ein ynskjer....

Håper dei finn ein ledig time til deko fort!!!!

mamsnurk skrev:
Legen visste ikke hva det kunne være så hun sa at hun skulle sende en henvisning til sykehuset til barneklinikken der. Det som var kjipt var at de har bare åpent 2-3 dager i uken, og de hadde mye og gjøre osv, så det kunne ta tid før vi fikk time.. Jeg synes det er teit at de har så lite åpent på en barneklinikk! emoticon - Så får vente å se når vi får time!
Hun sa at hvis det ble mer forandringe, at det ble værre så måtte jeg bare komme inn igjen med han og få en ny vurdering om de evt skal sende oss direkte til sykehuset. Huff.. prøvde alt jeg kunne for å få komme til sykehuset fortest mulig, har lite lyst og gå å vente og lure og være bekymret.

Ja får håpe det er en ufarlig hevelse i kjertlene.. krysser fingrene! Blir sliten av og gå rundt å være bekymret, klarer nesten ikke tenke på annet, tenk hvis... huff nei.. Jakob er heldigvis en kjempe glad og blid gutt så han har ikke vondt.. det hjelper litt på :)
Takk for all støtte! :')

Så leit å høre at de ikke ville hjelpe dere med én gang :( Det er helt tragisk. Jeg håper det er fortgang i sakene på sykehuset, og at det valser ned et brev med en time fortløpende. Det er ikke herlig å være en bekymret mamma på fulltid. Klart du bekymrer deg, det skjønner jeg utrolig godt. Det å ikke vite er det verste som finnes. Men vi får krysse fingrene og håpe på at det ikke er noe verre enn en kjertel. Det er hvertfall veldig bra at allmenntilstanden hans er bra, og at han ikke viser noe ubehag :) Håper du holder oss oppdatert på kulen, og lykke til! :o)

Back
Topp