Bekymret mamma og varmt soverom.

Luxx

Glad i forumet
Er veldig bekymret i dette varme været. Det har seg slik at tøtta på 3 nekter og sove noen andre steder enn hennes eget soverom etter flere netter med soving på vårt rom, hos mormor osv. Vi bor slikt til at alt av åpne dører og vinduer hjelper fint lite. Vi dekker til vindu, har dører åpne osv. Vi har til og med en flyttbar air conditioner som får temperaturen ned til 16 grader men den kan ikke stå på om natten og når den skrus av så slår varmen ned fra loftet (som ikke er isolert) og en time eller to senere er rommet oppe i 30 grader igjen. Luften er litt tykk og det blir klamt i tillegg. Er det trykt og sove der inne?

Jeg må begynne med å si at jeg aner ikke, men hvis barnet har normalt god helse og har drukket godt i dag ville jeg nok ikke tenkt over det selv. Kan dere evt. flytte henne etter at hun har sovnet eller gå inn i løpet av natten og få kontakt med henne?

Jeg må begynne med å si at jeg aner ikke, men hvis barnet har normalt god helse og har drukket godt i dag ville jeg nok ikke tenkt over det selv. Kan dere evt. flytte henne etter at hun har sovnet eller gå inn i løpet av natten og få kontakt med henne?
Hun sover i vår seng nå, fikk roet henne der men hun må flyttes når vi legger oss. Men det kan være en ide og sjekke natten igjennom. Hvor varmt er for varmt? Er det noen som vet det. Tar ingen sjanser, hun er frisk or rask men hun har epilepsi.

Min ettåring sover på et soverom som per akkurat nå holder 29 grader, har ikke slått meg at det skulle være noe farlig.

Hun sover i vår seng nå, fikk roet henne der men hun må flyttes når vi legger oss. Men det kan være en ide og sjekke natten igjennom. Hvor varmt er for varmt? Er det noen som vet det. Tar ingen sjanser, hun er frisk or rask men hun har epilepsi.
Jeg vet virkelig ikke, altså, men tror at jeg selv ikke ville tenkt over det. Sikkert lurt å sjekke underveis, ellers kan dere jo snakke med legevakten hvis du er usikker på epilepsi og varmen :)

Mine på 2 og 3 sover på egne rom. Er rundt 27 grader der inne og de skal absolutt ha dyne i tillegg (ikke skjønner jeg at de klarer å sove med det). Har aldri falt meg inn at det skal være farlig.

Er nærmere 30 grader på rommet til vår snart 3 åring også og samme på vårt rom. Så lenge datteren min har drukket godt, hun drikker nesten for mye, så har jeg ikke tenkt på den engang. Hun kommer gjerne inn til oss på natten, men er som sagt likevarmt der om ikke enda varmere når vi blir 3 i sengen.

Hun takler ikke og dele rom, hun våkner og nekter og sove igjen. Sover fint alene på eget rom eller andre rom men så snart andre sover i samme rom skal hun kun leke. Har jobbed med dette en god stund, samt barnehagen.
Men om deres rom er kjøligere, kan ikke hun få ligge der mens dere tar gulvet/senga på hennes rom eller sofaen?

Jeg skjønner ikke hvordan unga klarer å sove i denne varmen. De sovner uten problemer og sover godt hele natta. Selv måtte jeg gi opp soverommet og legge meg på stua under varmepumpa og sette på cooling.

Herregud at de barna klarer å sove i slike varme rom? Jeg blir helt uvel og får ikke sove fra 26 grader på soverommet :p Kudos.
Er enig med deg der. Min har jo dyna som kuseklut, så den ligger han i tillegg under.

Kansje helsestasjonen vet?

Vi har en vifte som har «nattmodus» og har på den på natten. Det kjøler så det er mer behageøig å sove. Ellers hadde nok ingen av oss fått sove noe. Jeg takler ikke 25 grader noe særlig selv og jenta vokner gjerne om det er for varmt.

Back
Topp