Bekymret for MA

victoria27

Andre møte med forumet
Hei! Jeg synes det er så mange her inne som har hatt MA, og dette begynner å bekymre meg. Jeg har helt siden uke 5 vært veldig plaget med symptomer som kvalme, svimmelhet og slapphet. Har kastet opp opptil flere ganger daglig og vært konstant kvalm. Merket at dette begynner å bli litt bedre nå, men har fortsatt de samme symptomene. Det jeg lurer på er da om jeg kan risikere å komme på ultralyd om 2 uker og få høre at jeg har hatt en MA når jeg fremdeles er i så dårlig form? Bør ikke det være et sikkert tegn På at alt er som det skal? Forsvinner symptomene ved MA? Og hvor lang tid tar det før de forsvinner ? Har ikke hatt antydninger til blødninger e.l, men som dere skjønner er dette noe som Bekymrer meg veldig.

Hos de fleste som opplever MA så forsvinner eller svekkes symptomene. Forstår godt at innleggene her kan gjøre deg bekymret, anbefaler deg å ikke lese innleggene med MA/SA/Bødning/spotting/Brun utflod...det er en måte du kan skjerme deg selv på. De som opplever dette trenger en plass å fortelle om sine opplevelser og det er en måte for de å arbeide seg gjennom den tunge stunden på.

Hvis du er over 12 uker og fortsatt har symptomer så tror jeg du kan slappe av og puste ut...

Så lenge du ikke har blødninger eller stikkinger/murringer/vondt i magen, så er det ikke så veldig mye å bekymre seg for. 

Før jul fikk jeg blødninger, både friskt og gammelt blod. Men følte meg fortsatt gravid. Var det jeg fortalte legen på sykehuset. Hadde alt av gravid tegn osv.
Kom på UL, og fikk beskjed om at jeg hadde hatt en MA, noen uker før. og følte meg vel litt dum kan si da.. Siden jeg følte meg gravid og alt.
Fikk tabletter på sykehuset, som startet blødninger. Våkna opp dagen etter, og hadde ingen graviditetstegn what so ever. Det var utrolig merkelig.

Men er du bekymret, kanskje du bør ta en telefon til fastlegen din? jordmor?
Be om en samtale, mulig henvisning til ultralyd på  sykehuset.

Bare prøv å slapp av :) Selv om jeg skjønner dine bekymringer, vært kjempebekymra for det selv, spesielt MA, da man ikke merker det..

Men at du er kvalm, er jo godt tegn :) Men godt du skal på UL, greit å få sett at alt er i orden :)

skal på ultralyd når jeg er 13+4. Det er privat, men de hadde ikke ledig time før. Og jeg vil så gjerne til dette stedet:-) Nakkefold kan visst sjekkes inntil uke 13+6. så det er akkurat i tide. Ellers takk for beroligende svar. Nå har jeg vært 100%sykmeldt i 6 uker, og egentlig drittlei. Men glad jeg har symptomer også. Da føler jeg meg mer trygg på ar dette går bra.

murrunger har jeg jo selvfølgelig hatt. Men alle har vel det? Både på den ene og den andre siden av livmor.

Det er veldig vanskelig dette med MA, noen mister symptomene andre er like plaget med kvalme og andre plager. Kommer ann på når i forløpet spiren ikke er mer.
Jeg var på UL i uke 7 når jeg hadde en MA, og alt så helt fint ut. Fikk nye time når jeg var 11 uker på vei, var like kvalm og veldig dårlig genrellt, da var fosteret dødt. Det ble målt til å være 8 uker gammel, men det behøver ikke å bety at det døde 8 uker gammelt. Antakeligvis har det vokst veldig dårlig og lite de siste ukene,og at det var noe alvorlig galt med det, og hjertet har stoppet noen dager før jeg var på ny UL i uke 11. Gyn på sykehuset sa, at om det hadde vært dødt siden uke 8 ville jeg så og si ganske garantert fått hint om at noe var galt. Altså, manglende symptomer, spotting osv.
Så ta kvalmen din, og symptomene dine som et godt tegn, for det er det det nettopp er ;-) Alt er nok helt fint !!
Stol på at kroppen din forteller deg at alt er i orden .

Nå blir jeg redd av å lese alt her ! Er IKKE kvalm i det hele tatt og har hatt null symptomer utenom voksende mage og økende kilo på vekta :/ Eller.. svarte hår på magen da som jeg fikk med nr 1 og.. offf.... Nei.... best å bare logge ut tror jeg. :-p

Jeg har det på samme måte som deg. Ingen symptomer nesten. Jeg velger å tro at alt står bra til inntil jeg får beskjed om noe annet. Er selvfølgelig forberedt på det meste når jeg skal på UL neste onsdag. Skal på første svangerskapskontroll på mandag. Man får jo ærlig talt ikke gjort så mye med det. 

Krysser fingrene for at det går bra med oss alle, og så må vi slutte å bekymre oss sånn! 

Klem fra meg

Da jeg mistet i nov i fjor, så var jeg faktisk kvalm og hadde ømme pupper en uke etter jeg mistet... Hormonene hang litt lenge i kan man si.. Da hadde jeg en spontan abort.

Når jeg mistet nå, så forsvant kvalmen gradvis,ikke helt, den var tilstede,  men trøttheten hang veldig i. Nå hadde jeg en MA. Var inne på ul da jeg var i uke 11, fosteret var rundt 6+5/6+6 uker stort. Aner ikke når det hadde sluttet å vokse.

Dette er mine erfaringer.

vi får bare tenke positivt jenter:-) Ikke så mye annet å gjøre. Velger å tro at alt er bra før det motsatte er bevist. Og til dere som ikke har noen symptomer; vet om mange som ikke har hatt det. Men hvis symptomene blir borte over natta kan det være grunn til bekymring har jeg hørt. Men trenger i grunn ikke være noe galt da heller. Husk at sjansen for at det skal gå bra er mye større enn at det evt skjer noe:-)

victoria27 skrev:
vi får bare tenke positivt jenter:-) Ikke så mye annet å gjøre. Velger å tro at alt er bra før det motsatte er bevist. Og til dere som ikke har noen symptomer; vet om mange som ikke har hatt det. Men hvis symptomene blir borte over natta kan det være grunn til bekymring har jeg hørt. Men trenger i grunn ikke være noe galt da heller. Husk at sjansen for at det skal gå bra er mye større enn at det evt skjer noe:-)

Back
Topp