Bekymret for kontroll

Idapida1234

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er gravid, i uke 5, fant det akkurat ut. Og er litt overvektig. veier 82 kg og er 170 høy. Har nok lagt på meg litt de siste ukene, for da jeg veide meg for en måned siden ca veide jeg 79 kg. Hele min familie har veldig lett for å legge på seg. Og jeg har nok ikke tatt av meg så mye siden forrige svangerskap, gikk opp i etterkant. Forrige svangerskap gikk jeg ikke opp noe i vekt på grunn av kvalme.
Jeg gruer meg litt til kontroll på grunn av dette. Har du noen tips til hvordan jeg kan ta dette opp med jordmor lege på en god måte? Kommer de til å gjøre noen tiltak?
 
Hei og gratulerer!

Si det på den måten du skriver det, det beste er hvis du ærlig om dine frykter og bekymringer. Når du sier det akkurat som du føler det er det mye lettere for de å møte deg, støtte deg, gi råd og veiledning samt vurdere ditt tilfelle. Når det kommer til vekten din er jeg ikke i utganspunktet veldig bekymret.

Spis sunt og variert, drikk rikelig med vann. Prøv å gå turer etter du har spist, samt spis hyppig ca hver tredje time da er det lettere for kroppen din å holde enn stabilt blodsukker enn hvis du spiser store og få måltider

Stol på deg selv og dine følelser, prøv å ikke være redd for å dele de med legen eller jordmoren din.

Masse lykke til:)
 
Back
Topp