Bekymret for jenta mi...

Durken

Forumet er livet
Hun har i det siste begynt å knipe øynene mye sammen. Blunker mer enn normalt. Kommer litt i raptusser.
Eneste vi har lagt merke til nå er at det kan se ut som om et blir verre når hun ser på tv.
Men tall og farger i bøker har hun ikke problemer med å se.
Hun er kanskje også litt slappere og mer trøtt enn vanlig.

Var hos legen på fredag, hun tenkte umiddelbart allergi. Skal ta blodprøver på mandag, men jeg er så redd det er noe annet.

Noen som har erfaring med allergi på så små barn? (snart 3 år)

Har dryppet med Lomudal uten nevneverdig virkning.

Eller dårlig syn kanskje?

jeg har ikke erfaring med dette, men det er sikkert ikke noe alvorlig.
Kanskje pollen?

ORIGINAL: StinkiStini

Kanskje pollen?

Hun ser fint side tall osv i bøker,så virker ikke som det er noe med synet heller.
Det er kraftig spredning av pollen nå, så er jo nærliggende å tenke i de baner, men jeg har ingen allergier selv så vet ikke hvordan det føles.

ORIGINAL: Durken

Kanskje pollen?

Hun ser fint side tall osv i bøker,så virker ikke som det er noe med synet heller.
Det er kraftig spredning av pollen nå, så er jo nærliggende å tenke i de baner, men jeg har ingen allergier selv så vet ikke hvordan det føles.

Er jo ikke helt det samme å se i bøker og å se på tvn
Jeg ser finfint selv de minste bokstaver i bøker uten briller - men teksten på tvn kan jeg ikke se (4-5meter unna)

Hmm, tenkte epilepsi jeg [:-]  Trenger jo ikke være det, men tv kan utløse slike små anfall. Og så blir de trøtte etterpå... Kanskje du kan lufte det for legen?

ORIGINAL: *Smula*

ORIGINAL: Durken

Kanskje pollen?

Er jo ikke helt det samme å se i bøker og å se på tvn
Jeg ser finfint selv de minste bokstaver i bøker uten briller - men teksten på tvn kan jeg ikke se (4-5meter unna)

*Nei, det er kanskje ikke det. HAr ikke noe problem med synet selv så vanskelig å vite hvordan det fungerer.

ORIGINAL: FrøkenFryken

Hmm, tenkte epilepsi jeg [:-]  Trenger jo ikke være det, men tv kan utløse slike små anfall. Og så blir de trøtte etterpå... Kanskje du kan lufte det for legen?

Ja, det kan jo helt klart være noe mer alvorlig bak... Men vi får begynne å lete i en ende.

ORIGINAL: et_lite_vesen

knipe øynene sammen, mener du hard blunking? Eller knipe de igjen og holde de igjen lenge?

Høres for meg ut som helt vanlige tics som kan komme av ingenting, eller til og med at panneluggen går ned i øya.

Broren min hadde tics da han var yngre, men de vokste han av seg. Datteren min knipte igjen øynene ganske hardt, helt til jeg klipte bort luggen hennes. Da sluttet hun.

Hun kniper og holder litt, og blunker hardt. Så en blanding[:)] Gnir seg litt også, med håndbaken.
Klipte luggen kort i forrige uke, for tenkte det var den jeg å, men ikke hjulpet.

Tics? Tenker bare på sånn Tourettes jeg da... Får google.

Jeg hadde tatt henne med til optiker. Da får du sjekka synet mens du venter på svar fra legen[:)]

Min gutt har allergi, og han blir veldig rød på øynene i tillegg til at han klør og blunker. Han sier han har sand på øynene. Det er ikke pollen han reagerer på da, men dyrehår.

Prøv å drypp med bare saltvann, kanskje det hjelper noe.. jeg tenker enten allergi eller rett og slett tørre øyne.
Men om man har litt dårlig syn gjør det vondt over langen å se på tv, og man kniper gjerne med øynene da også.
Ved allergi burde hun kanskje klø i tillegg.

ORIGINAL: camika

Jeg hadde tatt henne med til optiker. Da får du sjekka synet mens du venter på svar fra legen[:)]

Min gutt har allergi, og han blir veldig rød på øynene i tillegg til at han klør og blunker. Han sier han har sand på øynene. Det er ikke pollen han reagerer på da, men dyrehår.

Det er det som er rart, at det ikke er noe å se på øynene.

Det er ikke så lett å få henne til å samarbeide ved undersøkelser, så litt usikker på om vi hadde fått gjennomført noe hos en optiker... Skal spørre hvordan de gjør det, og så prøve å forberede henne [:)]

Back
Topp