Bekymra

Frøyaprøverlykken

Glad i forumet
Hei! Litt usikker på hvordan jeg skal formulere meg, men jeg går rundt og er veldig bekymra hele tiden.

Første gang jeg er gravid, så det er nok kanskje derfor? Men fikk hvertfall min første positive test mandag, den var litt svak, så tok en vanlig og en digital tirsdag der det sto Gravid 1-2 uker. Ringte legekontoret (jeg har jo aldri vært gravid før, så tenkte det var det man gjorde, men har nå skjønt at det trenger man ikke gjøre før senere) og fikk en time samme dag. Der tok jeg en ny test, denne var veldig svak, men de mente jeg var gravid siden alle jeg hadde tatt hjemme var positive, og ellers var det ikke så mye snakk. Fikk satt opp ny time når jeg er ca 12 uker på vei.

Men ja, det jeg ville frem til er at jeg er så bekymra. Bekymra for at noe er galt, eller skal gå galt. Har lite symptomer, og skulle nesten ønske jeg hadde flere sånn at jeg faktisk fikk kjenne at jeg er gravid, for nå føler jeg meg helt "vanlig". Er i uke 4+5 nå, og føler det er en eeeeevighet til uke 12.

Hva gjør dere for å få tida til å gå og slutte å tenke på alt som kan gå galt?

Ble kanskje et litt rotete innlegg, men måtte bare få det ut. Går bare å tenker så mye hele tiden..

Off, jeg forstår på en måte.
Jeg er ikke gravid, men jeg engster meg og bekymrer meg for alt.
Jeg prøver å bli gravid, så bekymrer meg for at jeg ikke er i stand til å få barn.
Så tenker jeg at om jeg snart blir gravid, at jeg kan miste. Frykter det så mye.
Jeg bekymrer meg alt for mye.
Sender en klem <3

Det er tidlig å kjenne symptomer, de kommer mest sannsynlig i løpet av de neste fire ukene :) Det er helt normalt og bekymre seg, som jeg sa til en venninne som nylig fikk barn "fra nå av vil du alltid bekymre deg for et eller annet, resten av livet" :p

Prøv å slappe av så mye du kan, bruk tiden her inne med skravlingen så flyr nok dagene avgårde :) En god venninne av meg fikk ingen symptomer i det hele tatt og oppdaget ikke svangerskapet før babyen sparket så kraftig at det ikke var tvil :D Hun nøt et kvalmefritt svangerskap uten bekkenløsning eller annet slit :p

Skjønner dine bekymringer og det er helt normalt å føle det sånn. Jeg er sånn nå i mitt andre svangerskap, vet på en måte hva jeg går til ;)

Det er like normalt å ha symptomer, som å ikke ha det ;) Jeg har hatt ømme pupper, sliten, sykt trøtt, mye på toalettet og super irritabel, fra jeg fant det ut ca uke 4+0, det gikk nøyaktig 2 uker denne gangen så kom kvalmen (akkurat sånn som sist!)
Veldig "greit" å ha symptomer, men gud så slitsomt med kvalmen :sorry:

Så prøv å nyt tiden uten så mye plager, og tenk at dette kommer du igjennom :) Mange som deg som ikke ha symptomer ;)

Sender over noen klemmer til deg :rolleyes:

Helt normalt.
Det beste er å prøve å tenke at det er sånn det er og symptomer og plager kommer fort nok.
Det er ikke så mye å gjøre på dette stadiet. Det går an å ta to blodprøver med et par dagers mellomrom for å se på stigning av graviditetshormonet hcg, men man kan bli ganske bekymret av det også så ikke et veldig godt råd (erfaring). Må bare ta tiden til hjelp...

Off, jeg forstår på en måte.
Jeg er ikke gravid, men jeg engster meg og bekymrer meg for alt.
Jeg prøver å bli gravid, så bekymrer meg for at jeg ikke er i stand til å få barn.
Så tenker jeg at om jeg snart blir gravid, at jeg kan miste. Frykter det så mye.
Jeg bekymrer meg alt for mye.
Sender en klem <3

Har nettopp vært gjennom akkurat det, var sååå bekymra for at jeg ikke kunne bli gravid. Men plutselig slapp jeg å bekymre meg for akkurat det, men mange nye ting.

Sender en klem tilbake og krysser fingrene for at det klaffer snart!

Det er tidlig å kjenne symptomer, de kommer mest sannsynlig i løpet av de neste fire ukene :) Det er helt normalt og bekymre seg, som jeg sa til en venninne som nylig fikk barn "fra nå av vil du alltid bekymre deg for et eller annet, resten av livet" :p

Prøv å slappe av så mye du kan, bruk tiden her inne med skravlingen så flyr nok dagene avgårde :) En god venninne av meg fikk ingen symptomer i det hele tatt og oppdaget ikke svangerskapet før babyen sparket så kraftig at det ikke var tvil :D Hun nøt et kvalmefritt svangerskap uten bekkenløsning eller annet slit :p

Skal prøve å slappe av, det er vel det beste :) Og prøve å bruke forumet aktivt. Det her var vel mitt andre innlegg, har ikke vært medlem så lenge, så litt skummelt å komme i gang..

Skjønner dine bekymringer og det er helt normalt å føle det sånn. Jeg er sånn nå i mitt andre svangerskap, vet på en måte hva jeg går til ;)

Det er like normalt å ha symptomer, som å ikke ha det ;) Jeg har hatt ømme pupper, sliten, sykt trøtt, mye på toalettet og super irritabel, fra jeg fant det ut ca uke 4+0, det gikk nøyaktig 2 uker denne gangen så kom kvalmen (akkurat sånn som sist!)
Veldig "greit" å ha symptomer, men gud så slitsomt med kvalmen :sorry:

Så prøv å nyt tiden uten så mye plager, og tenk at dette kommer du igjennom :) Mange som deg som ikke ha symptomer ;)

Sender over noen klemmer til deg :rolleyes:

Godt å høre at det er helt normalt.
Vanligvis ville jeg jo snakket med venninner om ting og tang, men siden samboeren og jeg har bestemt oss for å holde det hemmelig fram til uke 12 er det plutselig ikke så mange å prate med, så veldig greit å ha et forum :)

Skal prøve å nyte ;)

Helt normalt.
Det beste er å prøve å tenke at det er sånn det er og symptomer og plager kommer fort nok.
Det er ikke så mye å gjøre på dette stadiet. Det går an å ta to blodprøver med et par dagers mellomrom for å se på stigning av graviditetshormonet hcg, men man kan bli ganske bekymret av det også så ikke et veldig godt råd (erfaring). Må bare ta tiden til hjelp...

Ja, har tenkt på det med blodprøver, men da skal jeg heller la være det siden jeg allerede bekymrer meg nok og heller prøve å tenke at ting nok er som det skal :)

Hvis du er litt bekymret kan du jo bestille deg en privat ultralyd. Ville anbefalt deg å vente til rundt uke 8 så det er noe å se :) Men ja er for tidlig med masse symptomer. Kommer gjerne rundt uke 6-8. Kos deg! Du blir fort nok dårlig, slapp og kvalm :)

Skal prøve å slappe av, det er vel det beste :) Og prøve å bruke forumet aktivt. Det her var vel mitt andre innlegg, har ikke vært medlem så lenge, så litt skummelt å komme i gang..
Det er gøy når man blir litt kjent da, ser virkelig frem til p bli kjent med dere alle her inne :)

Jeg og syntes jeg hadde litt lite symptomer i begynnelsen, not anymore :p første gangen min også :)
Prøv å slapp av, det er større sjanse for at alt går bra enn ikke går bra :)

Og ikke minst: GRATULERER :D

Hvis du er litt bekymret kan du jo bestille deg en privat ultralyd. Ville anbefalt deg å vente til rundt uke 8 så det er noe å se :) Men ja er for tidlig med masse symptomer. Kommer gjerne rundt uke 6-8. Kos deg! Du blir fort nok dårlig, slapp og kvalm :)

Ja, har tenkt på det og, men vil gjerne vente lengst mulig, for å ha noen skikkelige bilder å vise foreldrene våre når vi skal fortelle det :) får man det i uke 8? Og når er det man går over fra innvendig til utvendig ultralyd?

Skal prøve å kose meg ;)

Gratulerer :)

Jeg har det likt som deg, og hadde det også likt med første. Det er veldig vanlig å ikke ha så mange symptomer. Og når man leser på forum, der mange er på "symptomjakt" kan man føle at det er noe feil med egen kropp siden man ikke kjenner de samme symptomene. Om noen uker kjenner du nok flere symptomer, spesielt fra uke 8 :) Jeg har opplevd å miste en gang. Men da følte jeg på hele meg at jeg ikke var gravid lenger. Det er når man mister symptomer man har hatt, og får "mensenfølelse" i kroppen at man kan ha mistet. Så prøv å ikke bekymre deg så mye :)

Du fant jo nettopp ut at du er gravid. De første ukene er veldig treige, man føler tiden står stille. Spesielt fordi man holder på en hemmelighet som man har lyst til å skrike ut til verden. Og man tenker konstant på livet i magen. Det går seg også til, skal du se :)

Hvis du vil få litt bedre bilder på tul ville jeg ventet til uke 10, minst.

Du er fortsatt ganske tidlig på vei så man kjenner ikke så mye enda da. Jeg er mesunnelig for er ganske deilig å ikke ha noe plager :p jeg er 8 uker imorra og har skikkelig morgenkvalme og det kunne jeg vært foruten

Gratulerer til deg jeg er i samme bås , er nå 5+5 og bekymret hele tiden for at noe skal gå galt :)
Men tror dette er likt for alle .. har vært litt kvalm kun 2 kvelder , å er kun trøtt .. tror liksom ikke på at jeg er gravid nesten .. men 4 tester jeg har tatt er positive ;) har prøvd å sove mye , slappet av og få tiden til å gå med å gjøre vanlige ting man alltid har gjort :) vet det er veldi vanskelig å ikke tenke på d :) men alt ordner seg :)

Jeg har det på akkurat samme måte, er 5+6 i dag! Før jeg ble gravid var jeg bekymret for om jeg var i stand til å bli gravid, og nå som jeg er gravid er jeg bekymret for at noe skal gå galt! Har bestilt ultralyd til uke 11, men ellers så prøver jeg bare å nyte å være relativt symptomfri! Vanskelig, men jeg vil ikke at opplevelsen skal bli helt ødelagt av bekymringer

Gratulerer :)

Jeg har det likt som deg, og hadde det også likt med første. Det er veldig vanlig å ikke ha så mange symptomer. Og når man leser på forum, der mange er på "symptomjakt" kan man føle at det er noe feil med egen kropp siden man ikke kjenner de samme symptomene. Om noen uker kjenner du nok flere symptomer, spesielt fra uke 8 :) Jeg har opplevd å miste en gang. Men da følte jeg på hele meg at jeg ikke var gravid lenger. Det er når man mister symptomer man har hatt, og får "mensenfølelse" i kroppen at man kan ha mistet. Så prøv å ikke bekymre deg så mye :)

Du fant jo nettopp ut at du er gravid. De første ukene er veldig treige, man føler tiden står stille. Spesielt fordi man holder på en hemmelighet som man har lyst til å skrike ut til verden. Og man tenker konstant på livet i magen. Det går seg også til, skal du se :)

Hvis du vil få litt bedre bilder på tul ville jeg ventet til uke 10, minst.
Det går seg nok til ja :) Må bare prøve å tenke at alt er som det skal, og (som alle sier) heller være glad at jeg ikke har så mye symptomer enda, for de kommer nok etterhvert.. :p
Men ja, føler tiden står litt stille ja. Skulle ønske den gikk superraskt til uke 12, så kunne den heller blitt vanlig igjen :)

Du er fortsatt ganske tidlig på vei så man kjenner ikke så mye enda da. Jeg er mesunnelig for er ganske deilig å ikke ha noe plager :p jeg er 8 uker imorra og har skikkelig morgenkvalme og det kunne jeg vært foruten
Det skjønner jeg godt. Akkurat morgenkvalmen er ikke noe jeg skulle ønske jeg hadde nå, og håper jeg slipper det senere også. Og siden alle sier man ikke kjenner så mye så tidlig får jeg bare prøve å tenke at sånn er det, og alt er fint :)

Back
Topp