Bekymra...

Majjj89

Betatt av forumet
Jenta mi har ikke bæsja siden søndag [&:] det vil si 6 dager siden.. jeg fullammer. og jeg syns hun spiser mye mindre enn før.. og sover myye mer! sover 12 timer om natta. er oppe kanskje bare 2 gang og spiser litt.. helt motsatt av det hun var før. men hun virker som regel fornøyd ellers. eneste idag og igår hun har vært litt grinete.
er det normalt at hun ikke har bæsja på såå lenge når jeg ammer? (før bæsja hun flere ganger om dagen!) har jeg grunn til å være bekymra?
og flere som har babyer som har snudd så mye om på "oppførselen" helt plutselig?

helt normalt. kan gå 10dager omså, før de bæsjer. når du fullammer, blir ikke babyen forstoppet heller.

Babyer på fullamming blir ikke forstoppa. Det er ikke uhørt at det kan gå 14 dager uten avføring. Så lenge ungen ikke virker plaga, så trenger du ikke bekymre deg. Går det mer enn 14 dager, ville jeg kontakta hs. Evt da prøvd med en q-tips med vaselin.

Er du bekymra, ring lege. Jeg kontakta lege da min bebis endra oppførsel, spiste mindre å hadde tørre bleier. Da hadde hun ikke vært på do på en stund, men som sagt, fullammes babyen så blir de visst ikke forstoppa rart, men sant[8|]

jeg må bare får si at da jeg fullamma enda sa hs til eg at det er sant at babyer som fullammes ikke blir forstoppa, men det er ikke dermed sagt at de ikke kan få hard/treg mage og få plager av det... så kan jo være lurt å prøve å massere magen, dytte beina opp mot magen litt, gjøre sykkelbevegelser med beina eller prøve med q tips eller termometer i endetarmsåpningen for å hjelpe til litt...

her pleier det å ta ca 6 dager mellom at hun gjør fra seg. men nå i helgen har hun ikke gjort noe annet enn å bærsje.

ORIGINAL: Lagerleder Lågel

Babyen skal ikke bli forstoppet når den kun får morsmelk. Eldstejenta mi hadde et par uker uten avføring da hun var liten, og det var helt greit ifølge helsesøsteren. Minstemann har også noen dager mellom hver avføring, men jeg gjør ikke noe med det. Det kommer ut tilslutt, gjerne når han får ligge en stund på stellebordet uten bleie.

Vi har hatt bæsj kun en dag i uken her, og nesten alltid naken på stellebordet[:D] Veldig deilig å skylle det håndklet for hånd etterpå før jeg slenger det i vaskemaskinen.......[8D]

Back
Topp