Bekymra ;/

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei jenter..

Jeg er litt bekymret for lillegutt:(

Han er født 16 juni, 4 uker før tiden.. Problemet er:
Han klarer ikke å ligge orndlig på mage.. Når han ligger på mage klarer han å løfte hodet litt opp men det detter fort ned igjen og han gråter og syter:( Jeg har han på mage hver dag for å håpe at han skal bli bedre, men han ligger bare å kaver med hennene å føtterne.

Er det flere som enda har barn som ikke klarer å løfte hodet orntlig når dem ligger?

Han er ellers veldig sterk i nakken.. holder hode opp selv når han "sitter" på fanget mitt og når jeg bærer han[8|]

Håer på svar jenter og hjelp[:(]

Akkurat det der opplevde jeg å, og det viste seg at han hadde låsning i nakken som gjorde at han fikk vondt når han skulle løfte hodet i mageleie.
Så anbefaler at du drar til manuell tereapaut, det var det jeg gjorde :)
Det kan være det [;)]

Åh d hørtes smart ut[:D]

Men hva er manuell terapaut? er det d samme som kiropraktor?

Nesten..
Bare at dem er mer på det å trykke på punkter og sånn tror jeg..
Er ikke helt sikker på hva forskjellen er.
Men dem er flinke ihvertfall [:)]

min gutt er født to dager før din og han løftet ikke hodet før i forrige uke.

Jeg fant ut at jeg måtte holde han for å trene nakken. Istedenfor at han lå selv på magen, så løftet jeg han opp i liggende stilling og mot noe interessant slik at han måtte løfte hodet for å se.

Jeg har en som er født 5 uker før tiden og han er heller ikke veldig flink til å løfte hodet ennå.. Skriker og blir veldig sint ganske fort når han ligger på magen. Helsesøster sa at vi må bare øve mer, og ha fast underlag. [:)]

Tror ikke du trenger bekymre deg.. Aron er også født 16 juni og har vært veldig dårlig på å holde hodet når han ligger på magen..bare furta og dunka hue i gulvet (tror mest pga latskap), men plutselig i dag lå han kjempelenge med hodet høyt hevet og slengte seg på rygg og tilbake til mage for første gang. Noen barn vil ikke prøve ting før de vet de klarer det..Det er i allefall sånn med prating vet jeg, noen begynner å herme tidlig mens andre sier ikke et ord før de plutselig prater helt rent.

Hva hvis du legger han på bordet med hodet litt utenfor kanten (sånn at du har kontroll)
Også ligger du deg under.. Da er det litt kjekkere.. Kjedelig å se rett i gulvet!!
Eller et speil hvos han kan se seg selv

Plutselig er han kjempesterk..

Back
Topp