Bekymra og kvalm

Klaramor

Elsker forumet
Hei! Jeg er så kvalm enda jeg! Spiser start kjeks med smør på til frokost, lunsj og kvelds. Får i meg minimalt med middag. Alt som er sunt er vondt og ekkelt. Kaster opp bare jeg er inne på kjøkkenet! Det har vært sånn i 4 uker og lurer på hvordan dette skal gå med lille spiren i magen!! Tror dere den får i seg nok næring?? Hilsen bekymret 2 gangs mor!

Jeg var ekstrem kvalm sist svangerskap. Var dårlig fra uke 6 til uke 15-16. Kasta opp hver dag,spiste minimalt me mat.. Jeg kasta opp blod til slutt. Dro til legen fordi jeg var redd for den lille i magen. Men alt sto bra til. Hun fikk i seg den næringen hun trengte. Så jeg tror ikke du ska bekymre deg :) Jeg forstår ikke hvor de får næring fra,men de klarer seg fint :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kvinnekroppen har et eget lager til den lille:) så det skal mye til før den ikke får det den trenger. Det er verre med deg! :)

Det er sant, babyen tar det den skal ha, det er du som sliter. Tips fra jordmor... Kalsiumtabletter, omega 3, kalium kanskje. Husk folat. Drikk masse vann. Det blir bedre :) lykke til :)

Excuse me- damn that autocorrect.

Jeg har vært plaget med kvalme i alle mine svangerskap. Verst var det med førstemann da jeg gikk ned 13 kg. Ut kom det en frisk gutt på 4 kg, så han hadde fått i seg den næringen han skulle ha :-) Det er verre for mor som får i seg alt for lite og blir slapp og sliten :-/ Jeg har fått mye hjelp fra jm og lege da, så det kan være lurt å ta det opp med en av dem :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmm.. Det er betryggende! Men jeg får ikke i meg noe særlig med helsekost heller... Burde kanskje gjort det. Tar folat før jeg legger meg da, for da er jeg sikra å ikke kaste den opp igjen!

Folat trenger du fram til uke 12.

Har samme problem med kvalme, og går ned i vekt. Men inni magen vokser babisene og er allerede foran 'normert' vekst.

Spiser minimalt.... Kvalm hele veien. Hadde samme bekymring om at babisene ikke skulle vokse, men det stikk motsatte skjer....

Idag har jeg spist to skiver til frokost, noe som er svært sjeldent. Spiser mye grønnsaker, av en eller annen grunn har jeg dilla på det. Tomater i skiver med salt & pepper + fersk basilikum er en av favorittene nå. NAM !!:)

Det går nok bra:) ungen tar den næringa den treng:) æ spydde veeeeeldig lenge med vesla, å ho blei 3910gram likevel:)

Det går nok bra:) ungen tar den næringa den treng:) æ spydde veeeeeldig lenge med vesla, å ho blei 3910gram likevel:)
Er det slik at babyen spise sjokoladen jeg nett trødde i meg også, slik at jeg ikke legger på meg av den? Si ja :P

Er det slik at babyen spise sjokoladen jeg nett trødde i meg også, slik at jeg ikke legger på meg av den? Si ja :P

Hahahaha ja sann sku ej me ønske d va. He akkurat knaska ti mj cheesdoodles og smågodt… fyyyyy….

Hahahaha ja sann sku ej me ønske d va. He akkurat knaska ti mj cheesdoodles og smågodt… fyyyyy….
Åååå Ostepop! Ostepop og rødvin. Jummi! Blir en stund til det ja hehe

Excuse me, Damn that autocorrect!

Ostepop og saft kanskje?:p

♡Overgangen feb/mars♡
Ja nå blir det det. Hehe. Får vente til 2016 med rødvinen :P

Excuse me, Damn that autocorrect!

Back
Topp