Bekreftelse

Lykkespiren

Andre møte med forumet
Hei!
Når fikk dere endelig en bekreftelse på at alt er ok med spiren? Må vi vente helt til uke 12?

Utålmodig.....

Ja, det er litt frustrerende. Lyst til å spre det glade budskap til alle og enhver, men vil så gjerne ha en bekreftelse først på at alt er ok. Lege neste uke og ultralyd først om 4 uker......
Det er jo sååå lenge til.....kan vi få høre hjertelyden hos legen?

Egentlig pussig at vi gravide ikke skal få vite om alt er ok før uke 18-19 på UL. Enig?

Jeg blødde litt rundt uke 5 og fikk ul pga det. Var på etterkontroll på mandag og fikk bekreftet at alt var i orden, at jeg definitivt var gravid inni livmora og at jeg var rundt 7+5 da..

Men risikoen for sa avtar etter 12 uker, men det er vel en risiko hele tiden. Jeg er helt enig at det er rart vi ikke kan få noe mer bekreftelse på at alt er i orden før langt uti. Trøster meg med det at om jeg får en sa nå, så er det grunn for det.

Mener å ha hørt fler som har hatt sa fått ul pga det, så det bør vel gå greit. Om du forklarer for legen din at det bekymrer deg så er han/hun vel såpass grei at du får det.. Eller så kan en vel koste det selv? Håper det går bra med deg da! [:)]

Jeg har vært på ul når jeg var 8+1, fikk bekreftet at alt var helt perfekt da, men alikevel går jeg å tror at det ikke er det, selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til det nå. Men man kjenner jo liksom ikke at man er gravid, bortsett fra symptomene.... er jo veldig frustrerende, gleder meg til å kjenne spark og slik jeg for da skjønner jeg selv at jeg er gravid og[:D]

ORIGINAL: Line Lavendel

Jeg har vært på ul når jeg var 8+1, fikk bekreftet at alt var helt perfekt da, men alikevel går jeg å tror at det ikke er det, selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til det nå. Men man kjenner jo liksom ikke at man er gravid, bortsett fra symptomene.... er jo veldig frustrerende, gleder meg til å kjenne spark og slik jeg for da skjønner jeg selv at jeg er gravid og[:D]

føler det samme...

ORIGINAL: Lykkespiren

Hei!
Når fikk dere endelig en bekreftelse på at alt er ok med spiren? Må vi vente helt til uke 12?

Utålmodig.....

Skjønner godt din frustrasjon, men det vanligste er UL i uke 18.. er vel først da en får en bekreftelse på at babyen har det bra og at alt er som det skal være. Ellers må man bare stole på lege/jordmor og magefølelsen.
Selv har jeg hatt 3 UL allerede, men det forde jeg har hatt to MA... så jeg vet det er liv der inne og at det utvikler seg slik det skal. Men tror ikke jeg føler meg helt sikker før UL i uke 18 likevel.

Man må bare ha tolmodighet og vise optimisme, så går nok det bra skal du se[;)] Lykke til !!

Jeg må stole på testene jeg tok, kvalmen som er over meg hele dagen og søvnen som tar overhånd.
Jeg ER gravid, det kjenner jeg!

Men ikke før i uke 10 skal jeg til jordmor som skal lytte på maven for å høre hjertelyd. Det blir spennende!

Back
Topp