Bekrefte farskapet?

Chantii

Betatt av forumet
Dere som ikke er gift, er det noen av fedrene som har bekreftet farskapet? Jordmor opplyste om at hvis evt far til barnet dør før fødsel, vil han ikke bli regnet som far hvis foreldrene ikke er gift eller farskapet ikke er bekreftet. Med tanke på arv og slik så dro vi til legen og skrev under papirer på dette idag.

gjorde det på nav noen dager etter ultralyden vi.. ikke noe problem, var bare å skrive på noen papirer og ta kopi av legitimasjon.. enkelt å gjøre før babyen kommer, slippe å stresse etter den er kommet:D

her har han ikkje gjordt det enda men har på den andre ungen og det gjorde vi tidli med han hadde heilt glemt det der men tar det når fødselen e ferdi på sykehuset det gjør dei her

hmm det har jeg aldri hørt,. her skrev han under på papirene etter fødsel på sykehuset.. regner med at det blir slik denne gangen og

Vi var på nav og sendte disse papirene i uke 22. fikk beskjed av JM om at det måtte gjøres før uke 24. [&:] fikk senere høre at det bare var tull men.

her fikk vi beskjed om at det var nye regler på det.. og at det går automatisk så lenge man er samboere og er registrert på samme adresse i folkeregisteret.

He he... Husker sist at farskapet ble bekreftet på sykehuset..... ehem...
Kanskje vi skal gjøre det før ja.,.. ehem... trur ikke han har skrevet under på at han er far til barnet enda.... hm...

Vet han skrev under på bekreftelse i god tid før termin når vi ventet Jørgen, men denne gangen har ingen nevnt dette med et ord til meg. Trodde kanskje de hadde gått mer bort fra det jeg? ... [;)]

ORIGINAL: Rutla

hmm det har jeg aldri hørt,. her skrev han under på papirene etter fødsel på sykehuset.. regner med at det blir slik denne gangen og

Samme her

ORIGINAL: tf

Vet han skrev under på bekreftelse i god tid før termin når vi ventet Jørgen, men denne gangen har ingen nevnt dette med et ord til meg. Trodde kanskje de hadde gått mer bort fra det jeg? ... [;)]

Nei.. Det eneste lovforslaget som har kommet i det siste, er å fjerne loven om "pater est" ved ekteskap slik at alle farskap må bekreftes og kan testes av NAV. Alle som ikke er gift må fortsatt bekrefte farskap. Man kan jo vente til etter fødselen. Trodde det var det som var vanlig, jeg.

Mulig det er nye regler nå. Men høres litt rart ut hvis samboere automatisk blir satt opp som fedre, kan jo bli en del misforståelser da.
Er kanskje mest vanlig å gjøre det etter babyen er født, men da slepper vi å styre med det på føden hvertfall.

Vi er heldigvis gift, så da slipper vi å tenke på det ang arv.. Ellers er det heller ingen andre som er eller kunne vært faren til ungen[:)]

ORIGINAL: Sicily

Nei.. Det eneste lovforslaget som har kommet i det siste, er å fjerne loven om "pater est" ved ekteskap slik at alle farskap må bekreftes og kan testes av NAV. Alle som ikke er gift må fortsatt bekrefte farskap. Man kan jo vente til etter fødselen. Trodde det var det som var vanlig, jeg.

Akkurat. "Pater est"? Sist gang fikk vi skjema når vi var hos jordmor og ordnet det der for da var bf med på kontrollene. Syns bare det er rart det ikke har blitt nevnt denne gangen, men kan jo hende de gjør det på sykehuset etter fødsel da?

Kan vel gjøres hos lege eller jordmor, hos nav eller på sykehuset ved fødsel.

Vi tar det på sykehuset, gjorde det på nav sist - men er jo så mye styr der.

ORIGINAL: Lindus82

Får høre på sykehuset da kanskje, hvis det er så mye styr hos nav. Har igjen en time hos legen men det er bare to dager før vi blir innlagt, så

ORIGINAL: Chantii

Dere som ikke er gift, er det noen av fedrene som har bekreftet farskapet? Jordmor opplyste om at hvis evt far til barnet dør før fødsel, vil han ikke bli regnet som far hvis foreldrene ikke er gift eller farskapet ikke er bekreftet. Med tanke på arv og slik så dro vi til legen og skrev under papirer på dette idag.

ja min sambo skrev unnder i går da vi var te jm

Får høre på sykehuset da kanskje, hvis det er så mye styr hos nav. Har igjen en time hos legen men det er bare to dager før vi blir innlagt, så

Vi satt iallefall sist å venta leeeeenge, og måtte ha timeavtale på forhånd. Er jo ikke sikkert det tar like lang tid overalt da....

Vi satt iallefall sist å venta leeeeenge, og måtte ha timeavtale på forhånd. Er jo ikke sikkert det tar like lang tid overalt da....

Hehe, med de som sitter på nav-kontoret her fins det snart ikke håp, tror jeg... [;)]

Back
Topp