Bekkenvondt

Memy

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Dere som har bekkenvondt, har dere innimellom ganske intense smerter i symfysen?
Jeg kan få det innimellom, igår og idag har det vært oftere. Kommer liksom i sånn tak, varer en stund og så går det vekk til dagen etter eller hvis jeg har hvilt en stund på sofaen. Innimellom kan det nesten kjennes ut som jeg må på do, men er ikke alltid det hjelper. Blir værre om jeg går eller gjør noe når det er på det verste.
Er dette normale bekkensmerter?
Hadde mye bekkenvondter med førstemann, men har tydeligvis glemt hvordan det var.
 
Siden dette er mitt første svangerskap så vet jeg ikke om det er normalt, men kjenner meg godt igjen i beskrivelsen. Spesielt det der med at det kjennes ut som man må tisse, det skjedde for 10 minutter siden da jeg stod og holdt på med noe, det ilte nedover og jeg var sikker på at jeg skulle tisse på meg:wideyed:

Er til tider veldig vondt, spesielt om jeg sitter lenge av gangen og skal reise meg opp. Å gå lange turer kan jeg bare glemme, og jeg unngår oppoverbakker så godt jeg kan.
 
Kjenner meg godt igjen ja. Er andre gang jeg går gravid, og det er nok veldig normalt. Har hatt det begge svangerskap, og er verre denne gangen. Når gulle i magen presser seg atpåtil ned, så har det skjedd at det kom en skvett også. :sour:
 
Dere som har bekkenvondt, har dere innimellom ganske intense smerter i symfysen?
Jeg kan få det innimellom, igår og idag har det vært oftere. Kommer liksom i sånn tak, varer en stund og så går det vekk til dagen etter eller hvis jeg har hvilt en stund på sofaen. Innimellom kan det nesten kjennes ut som jeg må på do, men er ikke alltid det hjelper. Blir værre om jeg går eller gjør noe når det er på det verste.
Er dette normale bekkensmerter?
Hadde mye bekkenvondter med førstemann, men har tydeligvis glemt hvordan det var.
Jeg hadde vondt i symfysen hele veien, men det var verst mot slutten. Stivnet til om jeg satt lenge og skulle reise meg opp, det gjorde vondt. Men kunne pgaå få vondt av å gå utav sengen, siden den er litt høy.

Men kommer dette mens du sitter i ro også? At du får vondt?
 
Jeg hadde vondt i symfysen hele veien, men det var verst mot slutten. Stivnet til om jeg satt lenge og skulle reise meg opp, det gjorde vondt. Men kunne pgaå få vondt av å gå utav sengen, siden den er litt høy.

Men kommer dette mens du sitter i ro også? At du får vondt?

Nei er mest med bevegelse, blir bedre om jeg sitter i ro, bare vondt når jeg skal bytte stilling etc.
Hadde meg en liten gåtur igår, så var nok den som straffet meg med smerter på kvelden. :/
 
Nei er mest med bevegelse, blir bedre om jeg sitter i ro, bare vondt når jeg skal bytte stilling etc.
Hadde meg en liten gåtur igår, så var nok den som straffet meg med smerter på kvelden. :/
Da er det akkurat sånn som jeg hadde det. Jeg sliter litt med det nå etter fødsel også, men paracet og ibux hjelper :smiley-ashamed004
 
Ikke at du kan ta ibux da men, paracet kan jo gå. Kan være lurt å høre med jordmor eller lege om det også. At du har vondt altså
 
Ikke at du kan ta ibux da men, paracet kan jo gå. Kan være lurt å høre med jordmor eller lege om det også. At du har vondt altså

Ja skal til jordmor på fredag, så nevner det da. Går jevnlig til kiropraktor også, så mulig det hjelper.
Er heldigvis ikke vondt hele tiden ;)
 
Back
Topp