Bekkentrøbbel...

Hopplahei

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Synes det er veldig tidlig å begynne med bekkentull allerede nå... Jeg kjente tendens til bekken rundt uke 5, men satt da litt på ball om kvelden, og det roet seg igjen. Har nå hatt ferie i 3 uker, og ikke merket noen ting. Begynte i går på jobb igjen, og da halve dagen var gått var jeg vond. Roet seg noe da jeg satt litt på ballen når jeg kom hjem, men jeg kjente det likevel resten av dagen og natten.
Våknet i dag, og var helt fin. Har nå vært på jobb i en time, og er VOND! Er 10 uker i dag...
Jeg har vært plaget med bekkenet i de andre svangerskapene også, men ikke så tidlig!!
Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg hadde håpet at jeg skulle få jobbe frem til permisjonen denne gangen, da jeg trivs veldig godt på jobb.
Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å redusere vondt?

Hei, så frustrerende at du skal ha plager så tidlig :( jeg har ikke et godt svar til deg for jeg vet egentlig ikke hva bekkenløsning er. Kan du forklare smertene du har? Hilsen nysgjerrigper

Hei, så frustrerende at du skal ha plager så tidlig :( jeg har ikke et godt svar til deg for jeg vet egentlig ikke hva bekkenløsning er. Kan du forklare smertene du har? Hilsen nysgjerrigper

Nå sitter smertene på begge sider av rompa på en måte. Konstant verk. Roer seg noe når jeg reiser meg og går litt, men er tilbake så fort jeg har satt meg ned igjen.. Frustrerende, for jeg vet at det blir verre... Håpet jeg skulle unngå dette denne gangen, men jeg vet jo innerst inne at bekkenplager blir bare verre ved hvert svangerskap...

Er like tidlig ute med bekkenet eg og:/ kjenner det kunne godt vært litt senere det kom

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Kan du få tilrettelegging? Sitte på ball på jobb? Har du kontorjobb? Hva med å få hevbart skrivebord så du kan stå litt innimellom om det trengs?

Jeg begynte å få litt trøbbel fra bekkenet for noen uker siden. Dro til osteopat, som gjorde noe småting, og gav beskjed om at jeg skal la være å krysse beina. Har klart det veldig godt, og bekkenvondten har ikke kommet tilbake.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Kan du få tilrettelegging? Sitte på ball på jobb? Har du kontorjobb? Hva med å få hevbart skrivebord så du kan stå litt innimellom om det trengs?

Har kontorjobb ja, og kan for det meste gjøre som jeg vil. Problemet er at jeg sitter i resepsjonen, så hevbart skrivebort er ikke optimalt. Men kanskje ball ja, det må prøves.

Jeg begynte å få litt trøbbel fra bekkenet for noen uker siden. Dro til osteopat, som gjorde noe småting, og gav beskjed om at jeg skal la være å krysse beina. Har klart det veldig godt, og bekkenvondten har ikke kommet tilbake.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hva er en osteopat? Har hørt at bena ikke må krysses, så det har jeg sluttet med for en stund siden...
Alt var helt fint i ferien, men da var jeg stadig i bevegelse. På jobb sitter jeg stille på en pyton stol....

Åh, jeg føler med deg!! Jeg har slitt i sånn 3-4 uker nå. Og jeg er 11+0 i dag. Jeg får også vondt etter bare noen timer på jobb og av og til er det vondt allerede fra jeg står opp om morgenen! Når jeg er ferdig med arbeidsdagen går jeg som ei 90 år gammel dame og det gjør vondt å både stå og sitte og ligge.

Jeg har dessverre ikke noe tips. Annet enn at jeg har vært hos legen og fått henvisning til fysioterapeut. Så jeg skal dra og få sjekket det! :)

Sniker litt fra mars her (mulig jeg flytter hit etter oul)

Jeg har hatt endel plager i forhold til dette, til tross for at dette er første gang jeg er gravid (endte en gang med 7mg morfin for å klare og reise meg.hehe.) og frykter at dette kan bli et problem etterhvert som jeg blir større.

Men et tips som uansett er verdt å prøve, og som har hjulpet meg mye;
- holdning (hold korsrygg rett til enhver tid uten å stramme musklene rundt)
- gjør noen tøyeøvelser hver dag som inkluderer hofteledd, setemusklatur, rygg, innside av lår (husk også her å ha rett rygg)

Kan også hjelpe å stå i planken både vanlig og på siden, da dette styrker musklaturen veldig så lenge korsryggen er rett ;)

Håper dette kan være til litt hjelp :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Hvordan kjennes det ut når man får bekkenløsning? Førstegangs her, undrer jo på om det er noen spesielle smerter en bør være obs på etter hvert. Og er det noen måter å unngå det på?

22.02.2015 ♡

Hvordan kjennes det ut når man får bekkenløsning? Førstegangs her, undrer jo på om det er noen spesielle smerter en bør være obs på etter hvert. Og er det noen måter å unngå det på?

22.02.2015 ♡

Verk i nedre del av ryggen/øvre del av rupma/yttersiden av rumpa/ lårene. Det varier fra person til person.
Da jeg var gravid med første var jeg helt fin til jeg var 31/32 uker. Kom brått uten forvarsel... Så har det bare kommet tidligere og tidligere for hvert svangerskap..
Ikke sitt med føttene i kross, vær i bevegelse, men ikke overdriv. Etter hva jeg har hørt, så får alle bekkenløsning for bekkenet gjør seg klar til fødsel, men ikke alle som får smerter fra det.

Sniker litt fra mars her (mulig jeg flytter hit etter oul)

Jeg har hatt endel plager i forhold til dette, til tross for at dette er første gang jeg er gravid (endte en gang med 7mg morfin for å klare og reise meg.hehe.) og frykter at dette kan bli et problem etterhvert som jeg blir større.

Men et tips som uansett er verdt å prøve, og som har hjulpet meg mye;
- holdning (hold korsrygg rett til enhver tid uten å stramme musklene rundt)
- gjør noen tøyeøvelser hver dag som inkluderer hofteledd, setemusklatur, rygg, innside av lår (husk også her å ha rett rygg)

Kan også hjelpe å stå i planken både vanlig og på siden, da dette styrker musklaturen veldig så lenge korsryggen er rett ;)

Håper dette kan være til litt hjelp :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Takk for gode tips, skal ta de med meg :)

Har skikkelige smerter om dagen jeg også. Var i Oslo og gikk mye i Karl Johan her om dagen og det straffer seg enda. Når vi kommer hjem fra ferie blir det svømming og pilatesball for og holde det i sjakk :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp