Bekkensmerter

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Har mye vondt ved siden av halebeinet og baki der, og samtidig menssmerter. Er dette bekkenets skyld? Kjennes også som om eggstokkene «brenner». Vanskelig å forklare. Ble ille nå mot kvelden. Har sittet mye i ro med jobb i dag og hatt mye vondt i ryggen.

Gikk over rett etterpå. Går ut fra det bare ble for mye stillesitting :D

Jeg har hatt plager med bekkenet siden starten av andre trimester, av og på. Den siste tiden har smertene økt på og spesielt i dag er det så vondt. Det kjennes mest i skambeinet/symfysen, brennende følelse i underlivet. De fleste bevegelser er smertefulle, spesielt å reise seg opp fra sofa, gå i trapper, må tisse hele tiden også og det synes jeg også forverrer smertene.

Var på et kurs i går hvor jeg satt på en stol i overkant av tre timer og uten mulighet til å ha beina opp, kan være derfor jeg sliter sånn i dag.. Håper nesten det, hvis ikke blir dette tøffe uker frem til fødsel:(

Noen andre som kan relatere? Evt har noen tips som kan lindre litt? Har prøvd å ta meg et varmt bad men det hjalp fint lite. Holdt meg unna smertestillende hele svangerskapet, men Paracet, kan det hjelpe?

Last edited:
Jeg har hatt bekkensmerter til og fra gjennom hele svangerskapet. Men har klart å holde det i sjakk med litt styrketrening.

Nå ser det ut som at den løsningen ikke fungerer lenger. Har fått helt totalt bekkenlåsning på høyre side. Vrir meg i smerte flere ganger om dagen, griner og søvnen har vært elendig siste dagene.

Var hos kiropraktor igår som knakk opp litt. I natt var det derimot så ille at jeg forsøkte å finne ut om man kan få igangsatt fødselen pga bekkensmerter :hilarious:

Jeg har vel ingen løsning, annet enn å si at bekkensmerter er veldig vanlig. Nå er leddene våre enda mer løse pga fødselen stadig nærmer seg, noe som gjør bekkenet mer bevegelig. Selv prøver keg bare å lytte til kroppen, sitte på gymball, rulle massasjeball på bekkenet etc.

Klem til oss alle❤️

Har selv ikke hatt så mye bekkensmerter dette svangerskapet, hadde mer med førstemann, men jeg har fått litt nå de siste ukene.

Mener på å ha hørt at mange merker bedring når hodet har festet seg, så krysser fingrene for at det blir sånn på dere. :happy:

Back
Topp