Bekkensmerter

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Dere med bekken smerter , hva er deres beste tips for å lindre ? ❤️ Behandling eller annet ? Alle råd tas imot , sliter så med smerter in dagen. Ligger jeg for lenge så har jeg problemer med å gå «normalt» , må ta veldig korte skritt , og det kjennes ut som halebeinet / eller korsryggen revner :(
Tar imot alle tips og råd ❤️❤️❤️
 
Dere med bekken smerter , hva er deres beste tips for å lindre ? ❤️ Behandling eller annet ? Alle råd tas imot , sliter så med smerter in dagen. Ligger jeg for lenge så har jeg problemer med å gå «normalt» , må ta veldig korte skritt , og det kjennes ut som halebeinet / eller korsryggen revner :(
Tar imot alle tips og råd ❤️❤️❤️
Fysioterapeut, varmt bad, svømmebasseng, gravidpute og yogaball. Dette lindret godt hos meg :)
 
I de to forrige graviditetene gikk jeg til fysio, men hadde ikke så mye effekt av slik behandling. Sist trente jeg gravidtrening med fysio 1 gang i uken (i tillegg til annen trening jeg gjorde selv), og det hjalp litt. Denne gangen går jeg fast til kiropraktor som er spesialisert på kvinnehelse, og bekkenet mitt er så mye bedre denne gangen enn de to forrige! Ellers er det vel egentlig viktig å forsøke å gå så normalt som mulig selv om man føler man må vagge eller lene seg bakover. Og så kan det hjelpe å ha en pute mellom bena når man ligger! Noe lett trening som er skånsomt for bekkenet kan også gjøre det bedre, men kan være lurt å få hjelp av en kiropraktor/fysio til riktige øvelser for deg :)
 
Jeg går til fysio og får massert opp gluetus, i tillegg til at jeg fokuserer på å komme meg ut tur og trene (noe som fungerer enda). Dette gjør at bekkenet holder seg stabilt. Men jeg merker det på kveldstid når jeg blir liggende i sofaen så stivner det til og da er det fryktelig vondt å komme seg opp av sofaen. Ikke at jeg har prøvd det enda, men varmeputer Kan eventuelt hjelpe, eller at man med jevne mellomrom kommer seg opp, går en liten runde og setter seg ned igjen :happy:
 
Nå er ikke jeg super plaget, men det lille jeg er så er Bbhugme mellom beina vært til stor hjelp.
(Funker garantert med andre puter også)
 
Takk for mange gode tips , har fått time hos fysio ,hadde ikke ledig før august så får prøve litt forskjellig frem til da❤️
 
Akkurat nå funker det best å være i Egypt tydeligvis :p

Men generelt så tenke over hvordan man beveger seg og sitter/ligger.
Eksempel er når man skal ut av bilen så gjøre det med beina samlet. Ligge med pute mellom knærne/under "øverste" kne, fysio hjemme mente at man merket ofte når man hadde de rette stillingene for da kunne bekkenet slappe helt av uten smerter.
 
Back
Topp