Bekkensmerter

Sommerfugl89

Blir kjent med forumet
Hei. Hadde for 14 dager siden ei uke der jeg hadde ordentlig bekkensmerter( lav korsrygg smerter) og slet med hverdagslige gjøremål(hadde ferie så gikk greit). Har siden den tid kjent bare på smerte når jeg sitter for lenger eller røyser meg opp. Men i går morgen på jobb satt de intense smertene i igjen. Smertene er vondest når jeg skal gå( klarer ikke å gå oppreist ordentlig Og må støtte meg til ting for avlastning) men også vondt når jeg sitter og ligger. Har slitt med korsrygg i mange år men ikke så ofte som dette. Flere som opplever dette? Noen gode tips? Tenkte å Kontakte fysioterapeut på mandag for litt veiledning og skal til jordmor på tirsdag.

Kjenner det godt i korsryggen ja. Må liksom bruke noen minutter ekstra på å greie å rette meg ordentlig opp etter å ha reist meg. Var hos manuellterapeut i forrige uke som mente det var en kombinasjon av låsninger langs ryggraden på grunn av jobben (jobber mye med tunge ting ut fra kroppen), og graviditeten i seg selv. Hjalp forsåvidt med en behandling for ryggen generelt, men dette med korsryggen sitter igjen. Er jo ganske vanlig, men fint å få tatt opp og få hjelp/tilrettelagt. Kan det være aktuelt med tilrettelegging på jobb for deg?

Ellers er beste tipset fra forrige graviditet å begynne med gravideyoga. Hjalp masse for meg! :)

Kjenner det godt i korsryggen ja. Må liksom bruke noen minutter ekstra på å greie å rette meg ordentlig opp etter å ha reist meg. Var hos manuellterapeut i forrige uke som mente det var en kombinasjon av låsninger langs ryggraden på grunn av jobben (jobber mye med tunge ting ut fra kroppen), og graviditeten i seg selv. Hjalp forsåvidt med en behandling for ryggen generelt, men dette med korsryggen sitter igjen. Er jo ganske vanlig, men fint å få tatt opp og få hjelp/tilrettelagt. Kan det være aktuelt med tilrettelegging på jobb for deg?

Ellers er beste tipset fra forrige graviditet å begynne med gravideyoga. Hjalp masse for meg! :)

Godt å høre. Samboer skal reise å kjøpe krykker idag. For klarer ikke å gå alene uten å støtte meg så håper det kan gi litt avlastning. Føles så frustrerende å bli avhengig av han. Så håper krykker kan hjelpe meg rundt her hjemme og at det kan gi ryggen avlastning til å bli litt bedre. heldigvis en super sjef som tilrettelegger det han kan. Så får ta en snakk med han dersom dette vedvarer.
tusen takk for tips

Fikk brått bekkenløsning forrige uke jeg og. Var hos legen i går og jeg skulle bare ringe hvis jeg trengte gradert sykemelding.
Har kontorjobb og sitter stort sett hjemme pga korona, så tilrettelegging vil i så fall være å jobbe kortere dager eller ta mer pauser der jeg kan ligge/gå litt. Varierer hva som er mest behagelig.

Har hatt det en stund ja. Ikke akkurat midt i korsryggen, men sitter mest på siden, aller verst er det i høyre side.
Sitter jeg litt skjevt på stolen så må jeg bruke lang tid på å rette meg opp og få start på kroppen igjen. Vondt å reide seg opp fra sengen, eller snu seg i sengen.

Hvor får man vondt ved bekkenløsning? Jeg har så vondt i siden nå. Ved siden av rumpeballene, og hofta liksom! På høyre side. Jeg kom meg nesten ikke opp av sofaen å må halte meg bortover :hilarious: har stått oppreist i hele dag og malt og løftet litt ting opp og ned. Lurer på hvordan det går på jobb i morgen :facepalm:

Hvor får man vondt ved bekkenløsning? Jeg har så vondt i siden nå. Ved siden av rumpeballene, og hofta liksom! På høyre side. Jeg kom meg nesten ikke opp av sofaen å må halte meg bortover :hilarious: har stått oppreist i hele dag og malt og løftet litt ting opp og ned. Lurer på hvordan det går på jobb i morgen :facepalm:
Høres ut som bekken smerter. Lurt å ta det litt med ro da:happy:

Back
Topp