Bekkensmerter

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Er det noen som har hatt bekkenløsning/låsning i tidligere svangerskap som har begynt å få smerter igjen? Hva hjelper dere eventuelt med smertene?
Her begynte smertene i uke 6,men har blitt betydeligere verre nå i uke 10..(prøver se fremover,men vet liksom hvor vondt jeg hadde sist og håper jeg slipper litt mer unna smertene denne gang):/

Jeg hadde låsning med andremann, og iblant hatt plager etter at han kom også (snart 2 år siden). Merker det bittelitt i bekkenet allerede nå i uke 8 [emoji30], men håper det ikke blir så ille som sist! Da ble det helt forferdelig rundt uke 20. Her må jeg kjenne etter hva som hjelper, enten bevegelse eller hvile..

Jeg hadde forrige gang,og begynner å kjenne litt nå. Sist var det så ille at jeg måtte gå med krykker,håper ikke at jeg må det denne gang. Bekkenbelte hjelper meg litt,ellers bare ta hvilepauser hvor jeg ligger.

Hadde låsnig med forrige som snart er 2 år, også sliti litt med det i etterkant. Begynner å merke litt mer smerter nå, uke 8..

Med første fikk jeg veldig tidlig bekkenløsning og endte opp på krykker. Det jeg skulle ha gjort den gang var å oppsøke kiropraktor. Nå går jeg annenhver uke for behandling! Og kommer til å fortsette å "forebygge" så jeg ikke får låsninger. Bekkenløsning får man uansett, men kan hindres i å utvikle seg.

Ellers:

Svømming i varmebad (Ekstra varme basseng)
Sove med pute mellom anklene og lårene (Da legges bekkenet ditt i riktig stilling)
Dans salsa (ikke noe problem om du ikke kan, bare dans det du føler) som forebygging :)

Back
Topp