Bekkensmerter

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg har vondt i bekkenet for tiden. Kosting av gulv får meg til å vri meg i smerte (går over etter kort tid). Jeg husker at fysioterapeuten jeg hadde i svangerskapet da jeg hadde bekkenløsning advarte mot å koste eller vaske gulv fordi bevegelsene da gikk på bekkenet. Men da var jeg jo gravid. Så vidt jeg vet er jeg ikke det nå. Jeg har ikke tatt en test, men det er ingenting som tilsier at jeg skulle trenge det heller. Så da lurer jeg på om overvekt kan gi samme typen smerter. Jeg har googlet, men finner bare bekkenløsning i svangerskap.
Jeg har også begynt å bruke step-maskin, kan det være årsaken til smertene? Jeg har problemer med nerve i klem i korsryggen til tider, men jeg føler ikke at den har blitt verre av step-maskinen.

Noen som har noe smart å komme med? :-)

E fikk diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom 1 år etter fødsel.
Begynte å trene i slynge hos fysio og manuellterapeut.
Er mindre smerter nå, men kjenner det godt hvis e har anstrengt meg masse.

Jeg har slitt lenge etter fødsel. Ingen spesielle råd men ta det med ro. Nå er datteren min straks 21 mnd og jeg begynner å bli bedre. Kan gjøre ting uten å bli sengeliggende dagen etter som feks zumba. For meg har det fungert å gå mye korte turer. Vi bor 2 min i gå avstand fra sentrum så de turene ned dit har vært kjempe fine.

Hmmm. Jenta mi er snart 3, og det er først nå i det siste jeg har fått vondt igjen. Dere som har slitt med smerter har vel slitt siden fødsel?

Jeg har slitt med bekkenet i mange år.. Før jeg ble gravid.. Var hos kiropraktor og der fant han ut at jeg har en vridning i bekkenet pga lengdeforskjell på bena.. Er 1 cm i forskjell.. Når jeg gikk til behandling ble jeg bedre til slutt men begynte igjen i svangerskapet.. Gikk da til manuell terapeut.. Nå er dattera mi 5 mnd og jeg kjenner at jeg må gå tilbake til manuell terapeuten og få videre behandling.. Ville sjekket det ut og fått behandling :)

Har fremdeles bekkenløsning og låsning 7 mnd etter fødsel. Har ingenting smart å komme med dessverre :(

Nei det kom etterhvert på meg. Jeg var i så fin form etter fødselen så jeg gjorde mer enn jeg burde og da kom det tilbake etter 3 mnd.

Back
Topp