bekkensmerter

Rockerfruen

Flørter med forumet
Noen som har gode råd? Jeg får veldig vondt i bekkenet og ryggen om natten. Ingen stilling hjelper. Føles som alt låser seg. Jeg blir helt stiv, det er smertefullt å bevege seg og jeg hører av og til det knekker nede i korsryggen. I natt skal jeg prøve med pute til å støtte opp litt men håper noen har noen gode råd til meg? Blir noen lange 9 mnd om dette ikke blir bedre. (Hadde det ikke i mitt 1.svangerskap)

Ei pute mellom beina for å stabilisere bekkenet kan hjelpe. Den skal da ligge mellom knærne og anklene (var hvertfall det jeg fikk beskjed om fra fysioterapeuten sist svangerskap.

Jeg var avhengig av pute forrige gang:-) søk på noe som heter "comfort u", den ønsker jeg meg!!

Jeg har måttet bruke pute i mine svangerskap og det hjalp meg mye!
Men, er jo sikkert forskjellige puter å få tak i som skal brukes til sånt. Jeg brukte bare en ammepute fordi den var lang og støttet hele veien og jeg følte den var behagelig :)

Takk for svar. Brukte pute i natt å det hjalp veldig mye. Får snakke med jordmor om eventuelt kiropraktor kan hjelpe.

Den såg jo veldig behagelig ut. Bare synd den var litt dyr...
Ja, det var derfor jeg ikke kjøpte den forrige gang... Men da visste jeg ikke at jeg skulle få bekkenproblemer, så følte det ble unødvendig å kjøpe den for de siste mnd, men nå kan jeg jo dra mer nytte av den...

Evt se på finn om noen selger brukt, men da skal jeg sende den på rens først, siden det er noe folk sover med mellom beina:P haha...

Ja, det var derfor jeg ikke kjøpte den forrige gang... Men da visste jeg ikke at jeg skulle få bekkenproblemer, så følte det ble unødvendig å kjøpe den for de siste mnd, men nå kan jeg jo dra mer nytte av den...

Evt se på finn om noen selger brukt, men da skal jeg sende den på rens først, siden det er noe folk sover med mellom beina:p haha...

Off hørtes jo ikke så delikat ut men en rens å nye putetrekk er jo en mulighet. Tenker at det fortsatt er så lenge igjen så alt som kan gjøre tiden best mulig må jo være bra.

Off hørtes jo ikke så delikat ut men en rens å nye putetrekk er jo en mulighet. Tenker at det fortsatt er så lenge igjen så alt som kan gjøre tiden best mulig må jo være bra.
Ja, vil tro jeg hadde følt det var greit med en rens:-) de har jo puter og diverse på sykehus og sånn, så det blir jo rent! For det er jo et relativt stort beløp for en sovepute:P

Jeg ble henvist til bassengtrening under forrige svangerskap. Var på slik trening i 5 mnd sist. Tenker at det forebygde og holdt smertene ved like :)
Gjør det gjerne igjen denne gangen :)

Rockering uten vekter. Myker opp de rette leddene hos meg vertfall, og styrker korsryggen. Levd meg bekkenledssyndrom siden forrige svangerskap (i snart 5år). Å rockeringen er redningda mi for å ikke stivne til. Prøvd alt annet av trening.
Behandlingsmetode er d eneste napropat som har fungert :).
Fokusere på å slappe av i musklaturen selv om man har vondt. Kroppen min reagerte med helspen under bevegelse pga. At den var så vant med vondter.
Har gått greit så lenge her vertfall :)

Back
Topp