Bekkensmerter

Mamsen88

Flørter med forumet
Har fra starten av slitt med bekkenløsning, hovedsakelig framme i skambenet. I går var jeg litt uheldig og holdt på å tråkke over, men klarte å redde meg inn igjen. Tror dette gjorde at jeg fikk en vridning på bekkenet for fikk veldig vondt i skambenet etterpå.
De sier jo at bekkenløsning blir verre utover svangerskapet, men er det mulig at "forstuelsen" gir seg etter hvert? Har kun sovet noen timer i natt for den minste bevegelse er kjempevond.... Eller er det noe legen kan hjelpe med/henvise til? Noen med erfaring på dette?

Min erfaring er at bekkenløsningssmerter endrer seg fra dag til dag, kan være veldig vondt en dag og så bli bedre en annen. Men kommer jo sikkert an på om du skadet deg noe da du tråkket helt feil, eller om du "bare" har fått en ekstra trøkk i bekkenet.

Legen kan henvise til fysioterapeut. Jeg syns det funker sånn passe og har droppet det i dette svangerskapet fordi jeg syns det var så lite vits forrige gang. Men det er jo gratis å prøve når det er bekkenløsning i svangerskapet :)

Back
Topp