Bekkensmerter - what to do?

Miyazaki

Førstegangsgravid
Æsj! Har hatt litt bekkensmerter store deler av svangerskapet, men har syntes det har vært levelig. Men idag klarte jeg å skli skikkelig på det nyvaska gulvet hjemme, og har virkelig store smerter. Klarer nesten ikke gå. Mannen har vært og kjøpt varmeposer som jeg har surra rundt hoftene. Og jeg har prøvd å tøye forsiktig ut. Men det har ikke blitt noe bedre. Tenker å ringe naprapat imorgen tidlig for akuttime.

Noen som har noen tips? Burde jeg ringe føden? Blir nervøs for hvordan fødselen skal gå når jeg er så lite mobil. Og det er virkelig sånn at tårene spretter ut når jeg beveger meg.

uff det hørtes virkelig ikke godt ut! Jeg ville uten tvil kontaktet noen i morgen for å vurdere det. Har ingen tips desverre :/ Håpe det vil gå over snart! god bedring

Anbefaler kiropraktor her også, kaller han bare mannen i mitt liv for han har virkelig utrettet mirakler. Skal dit i dag, han mente at jeg burde det og få skikk på bekkenet en siste gang før fødsel.

I og med at det er påske hadde det nok vært lurt å fått en sjekk, men mest sannsynlig har du fått en strekk når du glei på gulvet, og da tar det noen dager før det blir bedre.. ville ikke tøyd no særlig eller provosert noe med aktivitet.. bruk varme aktivt og kanskje naprapaten kan hjelpe deg med noen avspenningsøvelser osv.. hvis det er i underlivet/symfysen smertene sitter tviler jeg på at det er låsning.. håper det blir bedre ganske fort! Føden kan nok ikke hjelpe deg så mye akkurat nå, men er flinke til å legge til rette under fødsel for å finne gode stillinger

Om di setter akupunktur på føden der du bor så kan det hjelpe litt som smertelindrende :-)

Takk for svar!

Har vært hos naprapat nå, og han sa mye av det samme. At han ikke ville strekke for mye i symfysen. Men han tok endel rundt på hoftene og litt på hofteleddsbøyerne. Men han mente det ville bedre seg iløpet av de neste dagene, og forhåpentlig før fødselen. Og at jeg kunne tøye veldigveldig forsiktig. Har ny time på onsdag så håper virkelig det blir bedre snart. Vond natt.

Back
Topp